-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder3.cambriumusenet.nl
!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosti
ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: to <t...@a...xyz>
Subject: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
<4db0796d$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
<4db0ba70$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4db122df$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
<4db20539$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
<4db20610$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
<4db21efe$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<4db2a4bd$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
X-No-Archive: Yes
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Date: 24 Apr 2011 01:57:27 GMT
Lines: 42
Message-ID: <4db38387$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
X-Trace: 1303610247 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2493 80.52.166.102:57693
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363747
[ ukryj nagłówki ]begin Tomasz Pyra
> Przykro mi, ale jest dokładnie odwrotnie. Cinquecento na seryjnych
> badziewiackich hamulcach, zwykłych cywilnych oponach i ze sportowym
> zawieszeniem hamuje 100->0 na 36-37m.
Cienki to nie jest żaden wyznacznik, bo to miejska popierdułka z
gównianym zawieszeniem w serii, więc nic dziwnego, że da się tutaj sporo
poprawić. Po za tym taki wynik jak na tak lekkie auto nie jest wcale
jakiś rewelacyjny.
W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym
rozmiarze potrafi różnić się o jakieś 10%. Jeśli porównamy opony w
różnych rozmiarach i w różnym stanie to ta różnica będzie jeszcze dużo
większa. A ile daje zawieszenie, przy założeniu, że w serii było w miarę
dobre, to możesz sobie przeczytać w prospektach producentów zawieszeń.
Jeśli chodzi o skrócenie drogi hamowania to nie obiecują zbyt wiele i
mają rację. Oczywiście sytuacja dramatycznie zmienia się gdy hamujemy na
słabej nawierzchni, wtedy jakość szczególnie amortyzatorów zaczyna mieć
bardzo duże znaczenie.
>>> po drugie nie wiem dlaczego zakładasz że różnice będą tylko na równej
>>> nawierzchni,
>>
>> Wręcz przeciwnie, uważam, że różnice pomiędzy zawieszeniami będzie dużo
>> bardziej widać na gorszej nawierzchni.
>
> Praktyka pokazuje, że nie ma to znaczenia dopóki nierówności nie są
> takie że samochód z seryjnym zawieszeniem zaczyna walić podwoziem o
> ziemie.
Moja praktyka pokazuje co innego. Ty pewnie znowu odnosisz się do
cienkiego i KJS-ów, tymczasem ja pisze o jeździe po drogach publicznych
normalnymi samochodami. A tutaj trzeba się zmieścić w pasie ruchu z
jakimś marginesem bezpieczeństwa, więc moment w którym tył staje się
niestabilny to raczej ostateczne granica. A różnica prędkości kiedy to
się stanie, pomiędzy różnymi autami, będzie dużo większa na kiepskiej
nawierzchni, bo wtedy dużą rolę odgrywają amortyzatory.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.11 04:11 to
- 24.04.11 04:25 to
- 24.04.11 12:50 masti
- 24.04.11 17:56 to
- 24.04.11 21:46 Tomasz Pyra
- 24.04.11 22:03 Tomasz Pyra
- 24.04.11 22:50 Krzysiek Kielczewski
- 26.04.11 09:29 n...@o...pl
- 26.04.11 09:29 n...@o...pl
- 26.04.11 09:37 Vlad The Ripper
- 26.04.11 16:03 Przemysław Czaja
- 26.04.11 17:55 to
- 27.04.11 00:19 Tomasz Pyra
- 28.04.11 23:40 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=