eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWszystkie auta jeżdżą tak samoRe: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder3.cambriumusenet.nl
    !feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad01.newshosting.com!newshosti
    ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: to <t...@a...xyz>
    Subject: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db0796d$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db0ba70$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db122df$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db20539$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db20610$0$2451$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db21efe$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db2a4bd$0$2491$65785112@news.neostrada.pl>
    X-No-Archive: Yes
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 24 Apr 2011 01:57:27 GMT
    Lines: 42
    Message-ID: <4db38387$0$2493$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    X-Trace: 1303610247 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2493 80.52.166.102:57693
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363747
    [ ukryj nagłówki ]

    begin Tomasz Pyra

    > Przykro mi, ale jest dokładnie odwrotnie. Cinquecento na seryjnych
    > badziewiackich hamulcach, zwykłych cywilnych oponach i ze sportowym
    > zawieszeniem hamuje 100->0 na 36-37m.

    Cienki to nie jest żaden wyznacznik, bo to miejska popierdułka z
    gównianym zawieszeniem w serii, więc nic dziwnego, że da się tutaj sporo
    poprawić. Po za tym taki wynik jak na tak lekkie auto nie jest wcale
    jakiś rewelacyjny.

    W rzeczywistości droga hamowania na suchym nowych opon w tym samym
    rozmiarze potrafi różnić się o jakieś 10%. Jeśli porównamy opony w
    różnych rozmiarach i w różnym stanie to ta różnica będzie jeszcze dużo
    większa. A ile daje zawieszenie, przy założeniu, że w serii było w miarę
    dobre, to możesz sobie przeczytać w prospektach producentów zawieszeń.
    Jeśli chodzi o skrócenie drogi hamowania to nie obiecują zbyt wiele i
    mają rację. Oczywiście sytuacja dramatycznie zmienia się gdy hamujemy na
    słabej nawierzchni, wtedy jakość szczególnie amortyzatorów zaczyna mieć
    bardzo duże znaczenie.

    >>> po drugie nie wiem dlaczego zakładasz że różnice będą tylko na równej
    >>> nawierzchni,
    >>
    >> Wręcz przeciwnie, uważam, że różnice pomiędzy zawieszeniami będzie dużo
    >> bardziej widać na gorszej nawierzchni.
    >
    > Praktyka pokazuje, że nie ma to znaczenia dopóki nierówności nie są
    > takie że samochód z seryjnym zawieszeniem zaczyna walić podwoziem o
    > ziemie.

    Moja praktyka pokazuje co innego. Ty pewnie znowu odnosisz się do
    cienkiego i KJS-ów, tymczasem ja pisze o jeździe po drogach publicznych
    normalnymi samochodami. A tutaj trzeba się zmieścić w pasie ruchu z
    jakimś marginesem bezpieczeństwa, więc moment w którym tył staje się
    niestabilny to raczej ostateczne granica. A różnica prędkości kiedy to
    się stanie, pomiędzy różnymi autami, będzie dużo większa na kiepskiej
    nawierzchni, bo wtedy dużą rolę odgrywają amortyzatory.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: