eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWszystkie auta jeżdżą tak samoRe: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!news.
    nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcologne
    .de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!news-transit.tcx.org.uk!feeder.news-service.co
    m!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.242.MISMATCH!nx01.iad0
    1.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
    da.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    References: <4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <4db0796d$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.155.112
    X-Trace: 1303411053 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2500 83.27.155.112:30679
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363376
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-21 12:52, to pisze:
    > Z tej grupy można dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy. Kiedyś
    > dowiedziałem się na przykład, że bardzo kreatywnym sposobem zastąpienia
    > zużytej opony jest obwiązanie felgi wężem ogrodowym. Ale tym razem nie
    > będzie o tym. ;-) Ktoś tu pisał także, że wszystkie auta jeżdżą tak samo,
    > a różnice w prowadzeniu pomiędzy nimi są głównie subiektywne.
    >
    > Ostatnio mimowolnie przeprowadziłem eksperyment, który zadał kłam tym
    > twierdzeniom. Otóż na pewnej niemieckiej autostradzie znajduje się łuk,
    > który w środkowej części ma trochę nierówności. Autem ze sportowym
    > zawieszeniem i niskoprofilowymi oponami da się go przejechać bez problemu
    > z prędkością 150-180 km/h. Ostatnio jechałem autem ze zwykłym
    > zawieszeniem i zwykłymi oponami (stan techniczny bez zastrzeżeń) i przy
    > 100-120 km/h przestawiło mi tył o ładne pół metra, tak, że musiałem lekko
    > kontrować.

    Tylko to są właśnie te subiektywne odczucia kierowcy.
    Oparte o komfort brania zakrętu, a nie faktyczne możliwości samochodów.

    W praktyce różnice w prędkości pokonywania łuku na asfalcie, między
    szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
    rzędu 10% jeżeli kierowca wykorzysta ich możliwości.

    Bo to właśnie taka pułapka w tych lepszych samochodach - dużo bardziej
    "komfortowo" dają się podprowadzić pod prędkości przy których będą już
    zupełnie nie do opanowania, podczas gdy jakieś bujająco-skaczące
    zawieszenie daje sygnały ostrzegawcze dużo wcześniej.

    A różnice o których piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym łuku
    oznaczałyby różnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeżeli chodzi o
    normalne samochody.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: