-
Data: 2011-04-21 22:46:17
Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżš tak samo
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-04-21 22:08, J.F. pisze:
> On Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200, Tomasz Pyra wrote:
>> Tylko to są właśnie te subiektywne odczucia kierowcy.
>> Oparte o komfort brania zakrętu, a nie faktyczne możliwości samochodów.
>> W praktyce różnice w prędkości pokonywania łuku na asfalcie, między
>> szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
>> rzędu 10% jeżeli kierowca wykorzysta ich możliwości.
>
> Mowisz ze wystarczylo 10% wolniej
> http://www.youtube.com/watch?v=qd7h5vVQZPs
> :-)
Tu to kierowca nawywijał - zabrał się za wyprzedzanie, spanikował i
zaczął hamować.
A jak samochód wpada do wewnątrz zakrętu, to znaczy że przyczepności
miał aż za dużo :)
>> A różnice o których piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym łuku
>> oznaczałyby różnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeżeli chodzi o
>> normalne samochody.
>
> Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie
> przestawialo auto przy 120.
> Owszem, nie wykluczam - ale ograniczenie wtedy do 80.
>
> Czyli albo kolega zmysla, albo to jakis zlom bez amorow.
Niekoniecznie. Myślę że jak faktycznie zawias mocno niesportowy,
nierówności, prędkość w końcu niemała, to samochodem może jakoś tam
bujnąć nieprzyjemnie i kierowca uzna że szybciej to już lepiej nie jechać.
A sportowe zawieszenie przy takiej prędkości może jeszcze nie dawać
żadnych sygnałów ostrzegawczych.
Co prawda różnica prędkości i tak bardzo duża, ale jeżeli wziąć pod
uwagę bardzo niedokładnie podane prędkości, do tego pewnie dodatkowo
obciążone subiektywnym odbiorem, to się nawet możne zgadzać.
Tyle że to są właśnie takie opowieści jak to który samochód lepiej
jeździ - odczucia kierowcy w sytuacji zapewne bardzo dalekiej od
prędkości granicznych.
Bo jak jakiś zakręt faktycznie pokonuje się bez problemu z prędkościami
dochodzącymi do 180km/h, to z prędkością 100km/h można go przejechać
choćby taczką.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.11 22:58 DJ
- 21.04.11 23:03 J.F.
- 21.04.11 23:39 to
- 22.04.11 01:14 to
- 22.04.11 08:37 Maciej Ciesielski
- 22.04.11 08:40 Tomasz Pyra
- 22.04.11 10:08 J.F.
- 22.04.11 12:10 Maciek
- 22.04.11 17:19 Tomasz Pyra
- 22.04.11 17:16 Adam Płaszczyca
- 22.04.11 19:10 J.F.
- 22.04.11 21:48 Krzysiek Kielczewski
- 22.04.11 21:51 Mario
- 22.04.11 21:51 Artur Maśląg
- 22.04.11 22:37 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- co to za obcęgi? [OT]
- Rondo :)
- Jeżeli ktoś rozpędza BMW na drodze publicznej do 250 km/godz. to tworzy narzędzie zbrodni
- parkowanie tyłem
- Rozmiar opony
- Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- Zermatt
- "25 zł/100 i śmiejesz się z elektryków"
- Taniej niż 1,27zł za kilowatogodzinę prądu?
- dojehałem w jednym kawałku
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
- Department of Government Efficiency Europe, EU is made of Elon Tesla
- ostrość hamulców
Najnowsze wątki
- 2025-05-31 Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- 2025-05-31 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-31 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-31 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-05-31 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-31 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-31 co to za obcęgi? [OT]
- 2025-05-30 Rondo :)
- 2025-05-30 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-30 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-05-30 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-05-30 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=