  • Data: 2011-04-21 22:08:37
    Temat: Re: Wszystkie auta jeżdżą tak samo
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >Tylko to są właśnie te subiektywne odczucia kierowcy.
    >Oparte o komfort brania zakrętu, a nie faktyczne możliwości samochodów.
    >W praktyce różnice w prędkości pokonywania łuku na asfalcie, między
    >szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
    >rzędu 10% jeżeli kierowca wykorzysta ich możliwości.

    Mowisz ze wystarczylo 10% wolniej
    http://www.youtube.com/watch?v=qd7h5vVQZPs
    :-)

    >A różnice o których piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym łuku
    >oznaczałyby różnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeżeli chodzi o
    >normalne samochody.

    Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie
    przestawialo auto przy 120.
    Owszem, nie wykluczam - ale ograniczenie wtedy do 80.

    Czyli albo kolega zmysla, albo to jakis zlom bez amorow.

    A tak nawiasem mowiac, to dawno dawno temu, w ubieglym wieku i za
    dwiemia powodziami, byla we wroclawiu ulica legnicka z ciekawie
    wyprofilowanym zakretem. Nie zeby jakos bardzo zle, setka dawalo sie
    przejechac, ale juz trzeba sie bylo skupic.
    No i tysiace kierowcow dziennie przejezdzalo, az przyszedl jakis
    rajdowiec, wypadl na wewnetrzna, zniszczyl wiate na przystanku,
    zniszczyl plot przy torowisku ..

    J.