eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWszystkie auta jeżdżą tak samoRe: Wszystkie auta jeżdżš tak samo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 21 Apr 2011 22:46:17 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wszystkie auta jeżdżš tak samo
    References: <4db00c72$0$2453$65785112@news.neostrada.pl>
    <4db0796d$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...com>
    In-Reply-To: <g...@4...com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 46
    Message-ID: <4db09796$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.155.112
    X-Trace: 1303418774 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2456 83.27.155.112:31620
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363419
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-21 22:08, J.F. pisze:
    > On Thu, 21 Apr 2011 20:37:36 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >> Tylko to są właśnie te subiektywne odczucia kierowcy.
    >> Oparte o komfort brania zakrętu, a nie faktyczne możliwości samochodów.
    >> W praktyce różnice w prędkości pokonywania łuku na asfalcie, między
    >> szybkimi sportowymi modelami, a autami klasy Tico czy inny Polonez są
    >> rzędu 10% jeżeli kierowca wykorzysta ich możliwości.
    >
    > Mowisz ze wystarczylo 10% wolniej
    > http://www.youtube.com/watch?v=qd7h5vVQZPs
    > :-)

    Tu to kierowca nawywijał - zabrał się za wyprzedzanie, spanikował i
    zaczął hamować.
    A jak samochód wpada do wewnątrz zakrętu, to znaczy że przyczepności
    miał aż za dużo :)


    >> A różnice o których piszesz (100 vs 150km/h) na tym samym łuku
    >> oznaczałyby różnicę przyczepności rzędu 225% - nierealne jeżeli chodzi o
    >> normalne samochody.
    >
    > Mnie sie tam nie chce wierzyc zeby na niemieckiej autostradzie
    > przestawialo auto przy 120.
    > Owszem, nie wykluczam - ale ograniczenie wtedy do 80.
    >
    > Czyli albo kolega zmysla, albo to jakis zlom bez amorow.

    Niekoniecznie. Myślę że jak faktycznie zawias mocno niesportowy,
    nierówności, prędkość w końcu niemała, to samochodem może jakoś tam
    bujnąć nieprzyjemnie i kierowca uzna że szybciej to już lepiej nie jechać.
    A sportowe zawieszenie przy takiej prędkości może jeszcze nie dawać
    żadnych sygnałów ostrzegawczych.

    Co prawda różnica prędkości i tak bardzo duża, ale jeżeli wziąć pod
    uwagę bardzo niedokładnie podane prędkości, do tego pewnie dodatkowo
    obciążone subiektywnym odbiorem, to się nawet możne zgadzać.

    Tyle że to są właśnie takie opowieści jak to który samochód lepiej
    jeździ - odczucia kierowcy w sytuacji zapewne bardzo dalekiej od
    prędkości granicznych.
    Bo jak jakiś zakręt faktycznie pokonuje się bez problemu z prędkościami
    dochodzącymi do 180km/h, to z prędkością 100km/h można go przejechać
    choćby taczką.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: