eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWskażnik LED: 6 i 12V › Re: Wskażnik LED: 6 i 12V
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wskażnik LED: 6 i 12V
    Date: Wed, 21 Dec 2011 14:55:37 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <jcsogq$p4p$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4...@p...onet.pl> <jcr8en$ue2$1@mx1.internetia.pl>
    <4ef189f2$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <jcs9pl$7tl$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: gyf130.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1324475739 25753 80.52.237.130 (21 Dec 2011 13:55:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 21 Dec 2011 13:55:39 +0000 (UTC)
    X-User: mbaszyns
    In-Reply-To: <jcs9pl$7tl$1@news.icm.edu.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:622250
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-12-21 10:44, Adam pisze:

    > Autko to stary Mitsubishi Pajero II (rok 1999) z silnikiem 4M40, czyli
    > turbodiesel 2,8L. Jest to o ile się nie mylę "klasyczny" diesel, z pompą
    > wtryskową i wtryskiem pośrednim.
    ..
    > Było kilka wersji z różnorakim sterowaniem świecami żarowymi, jeszcze
    > nie wiem, jak jest w opisywanym egzemplarzu. Ale jest jedna rzecz, która
    > się może nie podobać: sterownik świec żarowych gasi kontrolkę na desce
    > rozdzielczej (na mrozie) po kilku sekundach, pomimo, że świece grzeją
    > (na 12V) dalej. Trzeba wsłuchiwać się w przekaźnik lub wypatrywać
    > rozjaśnienia kontrolek (skok napięcia przy wyłączeniu świec).

    dlaczego może się nie podobać?
    W pierwszej kolejności sprawdź jakie masz świece żarowe i poczytaj jak
    one działają (np. na stronie Beru).
    W w124 też jest tak, że kontrolka tylko pokazuje czas, po którym można
    rozpocząć kręcenie. Czas ten zależy zarówno od temperatury otoczenia jak
    i silnika. Po zgaśnięciu kontrolki świece są celowo dalej grzane (aż
    sterownik po określonym czasie zadecyduje o ich wyłączeniu, czyli nawet
    kilkadziesiąt sekund) - poprawia to rozruch oraz pracę silnika w
    pierwszych chwilach po uruchomieniu. Same świece natomiast są zrobione
    ze stopu/spieku czy czegoś tam jeszcze innego, co zwiększa swoją
    rezystancję (zmniejsza moc grzania) po osiągnięciu określonej
    temperatury i tym samym zabezpiecza je przed przegrzaniem.
    Tak więc nie ma sensu (a nawet jest niewskazane) czekanie z rozruchem aż
    do wyłączenia grzania świec oraz "kilkukrotne grzanie" - bo sterownik i
    tak wystarczająco długo trzyma świece pod prądem.
    Nie ma natomiast przeciwwskazań (przy mrozach nawet bardzo zalecane),
    aby po zgaśnięciu kontrolki grzania odczekać jeszcze parę sekund (przy
    silnych mrozach nawet paręnaście, ale bez przesady..) przed włączeniem
    rozrusznika.

    --
    Pozdr.
    Michał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: