eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWróblen
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 115

  • 91. Data: 2020-01-02 19:13:48
    Temat: Re: Wróblen
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 2 Jan 2020 13:35:12 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
    >chciałbym mieć.

    To kup sobie Yarisa ;)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 92. Data: 2020-01-02 19:15:24
    Temat: Re: Wróblen
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 2 Jan 2020 18:06:03 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Hybrydy odzyskują energię hamowania. Mój Yaris hamuje naprawdę sprawnie
    >bez użycia klocków hamulcowych. Byłem zaskoczony.

    Sprawnie to hamuje BMW i3. Yaris przy nim to zwalnia.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t


  • 93. Data: 2020-01-02 19:19:16
    Temat: Re: Wróblen
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-02 13:47, Mateusz Viste wrote:
    > 2020-01-02 o 13:35 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    >>>> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu
    >>> A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
    >>> Fizyki Pan nie oszukasz.
    >>>> i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie.
    >>> Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności.
    >>
    >> Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera.
    >
    > Wystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam.

    No i jeszcze kierowca. Nie mówiąc o worku kartofli. Najlepiej jakby same
    silniki sobie jeździły ... wirtualne silniki.

    >
    >> Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
    >> chciałbym mieć.
    >
    > I ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej
    > podczas hamowania jest fajne, ale fajniej odzyskiwać ją w miejskim
    > samochodziku ważącym 800 kg aniżeli w niemal dwutonowym SUVie - właśnie
    > ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze,
    > ale to już oczywiście NTG.

    Weź nie świruj. Odzyskiwanie w pojazdach elektrycznych robi się dlatego,
    że łatwo je zrobić a nie dlatego, że na tym się gdzieś zajedzie.


  • 94. Data: 2020-01-02 19:31:52
    Temat: Re: Wróblen
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-02 15:38, Mateusz Viste wrote:
    > 2020-01-02 o 14:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    >> Hello Mateusz,
    >>
    >> Thursday, January 2, 2020, 2:00:57 PM, you wrote:
    >>
    >>>> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
    >>>> rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest
    >>>> daleko w tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a
    >>>> dokładkę wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo
    >>>> energii.
    >>> Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
    >>> tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
    >>> energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.
    >>
    >> Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na
    >> wyngiel".
    >
    > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    > części cylindrów, SREC...

    Start/stop nie jest do oszczędzania energii tylko ograniczania emisji
    spalin.


  • 95. Data: 2020-01-02 19:46:43
    Temat: Re: Wróblen
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsAB38BC7BA7144budzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>> Jest we Wroclawiu ulica Armii Krajowej, na ktorej jakos wyjatkowo
    >>> konkurencja dziala.
    >>> Byc moze dlatego ze sa tam dwie stacje Amic, i wczoraj ON byl po
    >>> 5.14.
    >>> Jest tam jeszcze Pieprzyk, ktory tez ma wyjatkowo tanie paliwo, bo
    >>> w
    >>> reszcie kraju to juz przestal zanizac cene.
    >
    >> No i jakos na pobliskim Orlenie bylo 5.19, na pobliskim BP rowniez.
    >> Widzialem i mniejsze roznice.
    >
    >a ja 30.12 po 4,94...
    >To gdzie ten interes?

    A gdzie masz te 4.94 ?
    Bo nie bede 500km jechal, zeby zatankowac po 20 gr taniej :-)

    Ale ... z bonusem mbanku to mi wyjdzie 4.99.

    To mi sie nie oplaca jechac, tam, gdzie 4.94 :-)

    J.


  • 96. Data: 2020-01-02 19:58:57
    Temat: Re: Wróblen
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Thursday, January 2, 2020, 5:53:13 PM, you wrote:

    >> > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    >> > części cylindrów, SREC...
    >> Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.
    > SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach
    > zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci
    > akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe.

    Mały akumulator nie jest w stanie przyjąć 100 kW z hamowania.

    >> I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
    >> hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.
    > Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak
    > tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby
    > było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach
    > poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100.

    Sorry - z samego założenia chodzi o samochody elektryczne. zasięgi
    mają zaskakująco duże, jak na pojemność ,,zbiornika".

    >> Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
    >> całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
    >> waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...
    > Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład
    > miejskiego autka?

    A dlaczego miejskiego?

    > Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej,
    > wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa.

    Zatankuj do pełna spalinowy - różnica okaże się niewielka.

    Zobacz takiego Nissana Leaf - wielkość Giulietty, waga niewiele
    większa.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 97. Data: 2020-01-02 20:01:14
    Temat: Re: Wróblen
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, January 2, 2020, 5:52:15 PM, you wrote:

    >>>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    >>>> przelotów robię na wynglu".
    >>Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z
    >>OZE,
    > W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w
    > nocnej taryfie ?

    Bez większego znaczenia - i tak koszt niewielki w porównaniu do paliw.

    >>po drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż
    >>śmierdziela spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje, po
    >>trzecie od wiosny
    > A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?

    Mniej i nie trzeba tak często wymieniać.

    > A kopalnia ?

    Kopalnia jest w Doniecku :P

    Ropa sama też nie wypływa.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 98. Data: 2020-01-02 20:03:42
    Temat: Re: Wróblen
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, January 2, 2020, 6:53:04 PM, you wrote:

    [...]

    >>i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak do
    >>napędu samochodów jak i grzania domu.
    > A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ?

    Można w PowerWall magazynować.

    >>Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną
    >>do magazynowania nadwyżek z OZE.

    Co za idiotyzm - marnowanie 2/3 energii :(

    > No coz,
    > a) jakos wolno idzie,
    > b) a moze i szybko pojdzie, jak przybedzie samochodow na wodor,

    Oby nie.

    > c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-(

    Produkując CO2


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 99. Data: 2020-01-02 20:11:11
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-01-2020 o 17:52, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Myjk"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:1op89vnbj9dwp$....@m...org...
    > Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz
    >>>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    >>>> przelotów robię na wynglu".
    >
    >> Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z OZE,
    >
    > W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w nocnej
    > taryfie ?

    Własna fotowoltaika Cię zadowala?


  • 100. Data: 2020-01-02 20:12:44
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-01-2020 o 21:46, J.F. pisze:
    > Dnia Wed, 1 Jan 2020 16:01:56 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    >> Moja Dacia Logan pali 4.6 w trasie i 5.5-6.0 w mieście, czyli mniej niż
    >> maluch 20 lat temu. A malucha bije zarówno komfortem jak i osiągami.

    >
    > No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza
    > maluchem, to jak nie chca mi sie samochody zblizyc do tych danych :-(

    Dokładnie
    Musi tą taczką jeździć tak, jak kiedyś maluchem.

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: