-
91. Data: 2020-01-02 19:13:48
Temat: Re: Wróblen
Od: j...@i...pl
On Thu, 2 Jan 2020 13:35:12 +0100, RoMan Mandziejewicz
<r...@p...pl.invalid> wrote:
>Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
>chciałbym mieć.
To kup sobie Yarisa ;)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
92. Data: 2020-01-02 19:15:24
Temat: Re: Wróblen
Od: j...@i...pl
On Thu, 2 Jan 2020 18:06:03 +0100, Marcin N
<m...@o...pl> wrote:
>Hybrydy odzyskują energię hamowania. Mój Yaris hamuje naprawdę sprawnie
>bez użycia klocków hamulcowych. Byłem zaskoczony.
Sprawnie to hamuje BMW i3. Yaris przy nim to zwalnia.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
93. Data: 2020-01-02 19:19:16
Temat: Re: Wróblen
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-01-02 13:47, Mateusz Viste wrote:
> 2020-01-02 o 13:35 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
>>>> Albo mieć wysoką sprawność przy ruszaniu
>>> A to swoją drogą. Nie zmienia to jednak faktu, że lżejszemu... lżej.
>>> Fizyki Pan nie oszukasz.
>>>> i jeszcze odzyskiwać energię z hamowania aby mieć na ruszenie.
>>> Żaden system odzysku nigdy nie uzyska 100% sprawności.
>>
>> Niech ma nawet 50% (ma więcej) - lepsze to od zera.
>
> Wystarczy lżejszy samochód - efekt ten sam.
No i jeszcze kierowca. Nie mówiąc o worku kartofli. Najlepiej jakby same
silniki sobie jeździły ... wirtualne silniki.
>
>> Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
>> chciałbym mieć.
>
> I ja się z tym zupełnie zgadzam. Odzyskiwanie energii kinetycznej
> podczas hamowania jest fajne, ale fajniej odzyskiwać ją w miejskim
> samochodziku ważącym 800 kg aniżeli w niemal dwutonowym SUVie - właśnie
> ze względu na straty. A najfajniej robić to w rowerze lub hulajnodze,
> ale to już oczywiście NTG.
Weź nie świruj. Odzyskiwanie w pojazdach elektrycznych robi się dlatego,
że łatwo je zrobić a nie dlatego, że na tym się gdzieś zajedzie.
-
94. Data: 2020-01-02 19:31:52
Temat: Re: Wróblen
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2020-01-02 15:38, Mateusz Viste wrote:
> 2020-01-02 o 14:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
>> Hello Mateusz,
>>
>> Thursday, January 2, 2020, 2:00:57 PM, you wrote:
>>
>>>> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
>>>> rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest
>>>> daleko w tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a
>>>> dokładkę wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo
>>>> energii.
>>> Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
>>> tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
>>> energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.
>>
>> Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na
>> wyngiel".
>
> Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
> części cylindrów, SREC...
Start/stop nie jest do oszczędzania energii tylko ograniczania emisji
spalin.
-
95. Data: 2020-01-02 19:46:43
Temat: Re: Wróblen
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAB38BC7BA7144budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>> Jest we Wroclawiu ulica Armii Krajowej, na ktorej jakos wyjatkowo
>>> konkurencja dziala.
>>> Byc moze dlatego ze sa tam dwie stacje Amic, i wczoraj ON byl po
>>> 5.14.
>>> Jest tam jeszcze Pieprzyk, ktory tez ma wyjatkowo tanie paliwo, bo
>>> w
>>> reszcie kraju to juz przestal zanizac cene.
>
>> No i jakos na pobliskim Orlenie bylo 5.19, na pobliskim BP rowniez.
>> Widzialem i mniejsze roznice.
>
>a ja 30.12 po 4,94...
>To gdzie ten interes?
A gdzie masz te 4.94 ?
Bo nie bede 500km jechal, zeby zatankowac po 20 gr taniej :-)
Ale ... z bonusem mbanku to mi wyjdzie 4.99.
To mi sie nie oplaca jechac, tam, gdzie 4.94 :-)
J.
-
96. Data: 2020-01-02 19:58:57
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 5:53:13 PM, you wrote:
>> > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
>> > części cylindrów, SREC...
>> Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.
> SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach
> zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci
> akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe.
Mały akumulator nie jest w stanie przyjąć 100 kW z hamowania.
>> I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
>> hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.
> Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak
> tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby
> było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach
> poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100.
Sorry - z samego założenia chodzi o samochody elektryczne. zasięgi
mają zaskakująco duże, jak na pojemność ,,zbiornika".
>> Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
>> całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
>> waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...
> Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład
> miejskiego autka?
A dlaczego miejskiego?
> Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej,
> wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa.
Zatankuj do pełna spalinowy - różnica okaże się niewielka.
Zobacz takiego Nissana Leaf - wielkość Giulietty, waga niewiele
większa.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
97. Data: 2020-01-02 20:01:14
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Thursday, January 2, 2020, 5:52:15 PM, you wrote:
>>>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
>>>> przelotów robię na wynglu".
>>Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z
>>OZE,
> W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w
> nocnej taryfie ?
Bez większego znaczenia - i tak koszt niewielki w porównaniu do paliw.
>>po drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż
>>śmierdziela spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje, po
>>trzecie od wiosny
> A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?
Mniej i nie trzeba tak często wymieniać.
> A kopalnia ?
Kopalnia jest w Doniecku :P
Ropa sama też nie wypływa.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
98. Data: 2020-01-02 20:03:42
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Thursday, January 2, 2020, 6:53:04 PM, you wrote:
[...]
>>i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak do
>>napędu samochodów jak i grzania domu.
> A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ?
Można w PowerWall magazynować.
>>Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną
>>do magazynowania nadwyżek z OZE.
Co za idiotyzm - marnowanie 2/3 energii :(
> No coz,
> a) jakos wolno idzie,
> b) a moze i szybko pojdzie, jak przybedzie samochodow na wodor,
Oby nie.
> c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-(
Produkując CO2
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
99. Data: 2020-01-02 20:11:11
Temat: Re: Wróblen
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 02-01-2020 o 17:52, J.F. pisze:
> Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:1op89vnbj9dwp$....@m...org...
> Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz
>>>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
>>>> przelotów robię na wynglu".
>
>> Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z OZE,
>
> W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w nocnej
> taryfie ?
Własna fotowoltaika Cię zadowala?
-
100. Data: 2020-01-02 20:12:44
Temat: Re: Wróblen
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 01-01-2020 o 21:46, J.F. pisze:
> Dnia Wed, 1 Jan 2020 16:01:56 +0100, Mateusz Viste napisał(a):
>> Moja Dacia Logan pali 4.6 w trasie i 5.5-6.0 w mieście, czyli mniej niż
>> maluch 20 lat temu. A malucha bije zarówno komfortem jak i osiągami.
>
> No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza
> maluchem, to jak nie chca mi sie samochody zblizyc do tych danych :-(
Dokładnie
Musi tą taczką jeździć tak, jak kiedyś maluchem.