eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWróblenRe: Wróblen
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.bqk21.neoplus.
    adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wróblen
    Date: Thu, 2 Jan 2020 19:58:57 +0100
    Organization: private
    Message-ID: <3310730429$20200102195859@squadack.com>
    References: <X...@l...net>
    <7199518683$20191231110711@squadack.com>
    <X...@l...net> <1...@m...org>
    <X...@l...net> <9txketsq3zvp$.dlg@myjk.org>
    <X...@l...net>
    <20200101160156.6235c3e8@mateusz>
    <5e0cc4b3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <1kyafczym9e5d$.dlg@myjk.org> <20200102131052.59af6f75@mateusz>
    <8435373485$20200102133811@squadack.com>
    <20200102140057.66ab0cd4@mateusz>
    <9183710905$20200102143453@squadack.com>
    <20200102153806.2686f5bf@mateusz>
    <9088920234$20200102172859@squadack.com>
    <20200102175313.46269c0b@mateusz>
    NNTP-Posting-Host: bqk21.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="squadack";
    posting-host="bqk21.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.29.78.21";
    logging-data="20735";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    X-Comment-To: Mateusz Viste
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Antivirus: AVG (VPS 200102-0, 2020-01-02), Outbound message
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    In-Reply-To: <20200102175313.46269c0b@mateusz>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2669371
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Mateusz,

    Thursday, January 2, 2020, 5:53:13 PM, you wrote:

    >> > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    >> > części cylindrów, SREC...
    >> Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.
    > SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach
    > zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci
    > akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe.

    Mały akumulator nie jest w stanie przyjąć 100 kW z hamowania.

    >> I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
    >> hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.
    > Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak
    > tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby
    > było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach
    > poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100.

    Sorry - z samego założenia chodzi o samochody elektryczne. zasięgi
    mają zaskakująco duże, jak na pojemność ,,zbiornika".

    >> Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
    >> całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
    >> waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...
    > Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład
    > miejskiego autka?

    A dlaczego miejskiego?

    > Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej,
    > wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa.

    Zatankuj do pełna spalinowy - różnica okaże się niewielka.

    Zobacz takiego Nissana Leaf - wielkość Giulietty, waga niewiele
    większa.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: