-
81. Data: 2020-01-02 17:22:30
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 3:02:34 PM, you wrote:
>> 2 razy lżejszy? Aż takich różnic nie ma.
> Chyba jednak są.
>> Ale nie produkuje się 800 kilowych samochodów.
> Szybko patrząc, internet podpowiada, że współczesne Twingo waży 790 kg.
> Peugot 108: 840 kg. Citroen C1: 855 kg... Ale może licho patrzę?
Ale co z czym porównujesz? czereśnie z arbuzami? Poszukaj samochodów o
podobnym standardzie wielkości wnętrza.
>> Mój C2 waży tonę a to gówno a nie samochód.
> No chyba że tak. :)
No tak. Przesympatyczne autko do jazdy po mieście na zakupy, max w
dwie osoby. Tył na zakupy. Nic poza tym.
>> Obecnie półtorej tony to norma.
> Dlatego, że inaczej się nie da?
Tak. Dlatego, że ludzie chcą przeżyć wypadek przy prędkości podróżnej.
W samochodzie, którym mogą przewieźć wygodnie rodzinę.
> Czy dlatego, że ludzie kupują ciężkie "imponujące" samochody, więc
> producenci uczynnie je poszerzają, wydłużają i dodają kolejne
> kilogramy każdego roku? No i koniki dodają, bo tymi kilogramami
> trzeba przecież poruszać. No i poza tym ludzie lubią koniki,
> szczególnie w mieście.
Przeginasz. Po mieście wolę jeździć 50-konnym C2 niż 170-konną Alfą.
Alfą jeździ żona, bo to ona teraz jeździ więcej samochodem ode mnie.
Ja po bułki jeżdżę C2.
>> A różnica pomiędzy półtorej tony a dwie tony jest już niewielka.
> 33% to "niewielka różnica"?
W porównaniu do 100% - niewielka.
>> Nie każdego stać na utrzymywanie dwóch samochodów - jednego miejskiego
>> a drugiego rodzinnego. Zazwyczaj kończy się na rodzinnym.
> Czyli to z biedy ludzie kupują te wszystkie "miejskie SUVy". Przyznaję,
> nie pomyślałem.
Z kaprysu. Bo ten SUV dwa razy do roku służy wyjazdom rodzinnym w długą
trasę.
Poza tym - pisałem - ja bym nie kupił. A na ulicach widzę nadal
przewagę zwykłych osobówek a nie SUVów.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
82. Data: 2020-01-02 17:28:58
Temat: Re: Wróblen
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Mateusz,
Thursday, January 2, 2020, 3:38:06 PM, you wrote:
>> >> Sprawność współczesnej elektrowni ,,na wynglu" sięga 60% w
>> >> rzeczywistych warunkach pracy. Sprawność dobrego diesla jest
>> >> daleko w tyle w rzeczywistych a nie idealnych warunkach pracy. a
>> >> dokładkę wytworzenie paliwa dla diesla też pochłania mnóstwo
>> >> energii.
>> > Nie mówię, że nie. Mówię tylko, że zwrot "jeżdżę na prąd" nie jest
>> > tożsamy z "jestem fajny". Przynajmniej nie w Polsce. Energia jest
>> > energia, i skądkolwiek by nie była - warto ją oszczędzać.
>> Dlatego elektryczne są lepsze, bo oszczędzają. Nawet jeśli to ,,na
>> wyngiel".
> Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
> części cylindrów, SREC...
Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.
Wiele z nich zmniejsza żywotność silników.
> Podstawową, uniwersalną przeszkodą w tym całym oszczędzaniu pozostaje
> masa pojazdu, przy czym elektryki są od startu w gorszej pozycji, bo
> muszą nie tylko poruszyć swoje blachy, ale jeszcze dodatkowo zestaw
> akumulatorów.
I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.
Silniki elektryczne są znacznie lżejsze od spalinowych. Skrzynia
biegów (w przypadku elektryka - jedna przekładnia) i układ przeniesienia
napędu również. Paliwo też swoje waży.
Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
83. Data: 2020-01-02 17:45:26
Temat: Re: Wróblen
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz
>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
>> przelotów robię na wynglu".
Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z OZE, po
drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż śmierdziela
spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje, po trzecie od wiosny
już będzie jeździć na własnym słoneczku. Ps. tak się zastanawiałem czemu w
kiblu siedzisz, teraz już sobie przypomniałem, śmierdzielu. :P
--
Pozdor
Myjk
-
84. Data: 2020-01-02 17:52:15
Temat: Re: Wróblen
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1op89vnbj9dwp$....@m...org...
Thu, 2 Jan 2020 13:38:10 +0100, RoMan Mandziejewicz
>>> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
>>> przelotów robię na wynglu".
>Spokojna twoja rozczochrana, po pierwsze z węgla jest 80%, reszta z
>OZE,
W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ... w dzien, czy w
nocnej taryfie ?
>po
>drugie sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż śmierdziela
>spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje, po trzecie od
>wiosny
A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?
A kopalnia ?
J.
-
85. Data: 2020-01-02 17:53:13
Temat: Re: Wróblen
Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
2020-01-02 o 17:28 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
> > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
> > części cylindrów, SREC...
>
> Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.
SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach
zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci
akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe.
> I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
> hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.
Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak
tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby
było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach
poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100.
> Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
> całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
> waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...
Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład
miejskiego autka?
Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej,
wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa.
Mateusz
-
86. Data: 2020-01-02 18:01:32
Temat: Re: Wróblen
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 2 Jan 2020 17:52:15 +0100, J.F.
> W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ...
> w dzien, czy w nocnej taryfie ?
W nocnej tylko. Nie korzystam z ładowarek publicznych.
> A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?
> A kopalnia ?
Dlatego szkolenie z PV zrobiłem i uprawnienia SEP
i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak do
napędu samochodów jak i grzania domu.
Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną
do magazynowania nadwyżek z OZE.
--
Pozdor
Myjk
-
87. Data: 2020-01-02 18:06:03
Temat: Re: Wróblen
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2020-01-02 o 13:35, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Nie mam i raczej mieć nie bedę SUVa ale odzyskiwanie energii hamowania
> chciałbym mieć.
Hybrydy odzyskują energię hamowania. Mój Yaris hamuje naprawdę sprawnie
bez użycia klocków hamulcowych. Byłem zaskoczony.
--
MN
-
88. Data: 2020-01-02 18:42:39
Temat: Re: Wróblen
Od: j...@i...pl
On 02 Jan 2020 05:59:58 GMT, Budzik
<b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
>To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?
Nie tylko on. Ja mam BP i Shella, obie tańsze od Orlenu czy CircleK.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t
-
89. Data: 2020-01-02 18:53:04
Temat: Re: Wróblen
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:r...@m...org...
Thu, 2 Jan 2020 17:52:15 +0100, J.F.
>> W Norwegii to nawet 99%, ale w Polsce ładujesz ...
>> w dzien, czy w nocnej taryfie ?
>W nocnej tylko. Nie korzystam z ładowarek publicznych.
No to wegla ladujesz :-)
>> A elektrownia to myslisz ze oleju nie potrzebuje ?
>> A kopalnia ?
>Dlatego szkolenie z PV zrobiłem i uprawnienia SEP
>i sobie będę robić elektrownie słoneczną, tak do
>napędu samochodów jak i grzania domu.
A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ?
>Ciekawe kiedy w końcu wodór zaciągną
>do magazynowania nadwyżek z OZE.
No coz,
a) jakos wolno idzie,
b) a moze i szybko pojdzie, jak przybedzie samochodow na wodor,
c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-(
J.
-
90. Data: 2020-01-02 18:59:57
Temat: Re: Wróblen
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>> Akurat BP mam pod nosem.
>>> A z tymi 20gr to sie okazuje ze taniej niz na innych :-)
>>
>>To masz jakies wyjątkowo tanie BP pod nosem?
>
> Jest we Wroclawiu ulica Armii Krajowej, na ktorej jakos wyjatkowo
> konkurencja dziala.
> Byc moze dlatego ze sa tam dwie stacje Amic, i wczoraj ON byl po 5.14.
> Jest tam jeszcze Pieprzyk, ktory tez ma wyjatkowo tanie paliwo, bo w
> reszcie kraju to juz przestal zanizac cene.
>
> No i jakos na pobliskim Orlenie bylo 5.19, na pobliskim BP rowniez.
> Widzialem i mniejsze roznice.
>
> A na innym BP pare km dalej ... tez 5.19. To juz nie jest regula,
> zazwyczaj bylo troche drozej.
> Ale przy tym pierwszym czasem bywam, to tankuje
a ja 30.12 po 4,94...
To gdzie ten interes?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Początek i koniec zawsze są jednością."
Frank Herbert