eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWróblen
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 115

  • 101. Data: 2020-01-02 20:14:51
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-01-2020 o 00:35, J.F. pisze:

    >> Silnik atmosferyczny, trzycylindrowy, poj. 1.0. Tankuję wyłącznie 95E10
    >> na stacji przy markecie. Producent podaje spalanie 4.3l/100 w trasie,
    >> ale mi poniżej 4.6 póki co nie udało się zejść. Widać coś robię źle.
    >
    > Podejrzewam, ze jakbym wsiadl i pojechal "normalnie", to zaraz by
    > podskoczylo istotnie :-)

    No 0,9 tce paliło mi koło 8 na trasie.
    W Sandero.

    Obstawiam, że ten wolnossący badziewiak, traktowany choć trochę gazem,
    weźmie więcej.

    Jak komuś wychodzi tyle ile podaje producent, to z miejsca widać, że kłamie.


  • 102. Data: 2020-01-02 20:17:25
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 2 Jan 2020 18:53:04 +0100, J.F.

    > No to wegla ladujesz :-)

    Ale w drugiej taryfie. A druga taryfa nie jest bez powodu, tylko dlatego że
    jest zmniejszone zapotrzebowanie czyli w przeciwnym razie elektrownie
    puszczają energię w gwizdek. Literalnie warto zużywać energię w nocy, bo
    czy się użwa czy nie, to się "dymi wynglem".

    > A auto w dzien stoi pod domem, ze sie moze ladowac ?

    W moim przypadku tak. A jeśli nawet nie, to i tak oddam do sieci i
    zbilansuje elektrowniom największe zapotrzebowanie gdy mają problemy
    wytwórcze (temperatura, brak wody), a odbiorę w nocy albo w zimie gdy tych
    problemów nie ma.

    > No coz,
    > a) jakos wolno idzie,
    > b) a moze i szybko pojdzie, jak przybedzie samochodow na wodor,
    > c) wodor ciagle najtaniej sie robi z metanu :-(

    Dlatego wyraźnie napisałem, że tylko do nadwyżek z OZE. Niemcy teraz tyle z
    OZE produkują, że już oddają ten prad za darmo bo nie mają z nim co robić.

    Produkcja wodoru z hydrolizy ma oczywiście mizerną sprawność, ale łatwiej
    to robić niż np. przepompownie stosować czy inne magazyny (np. na baterie).

    Ja jestem ogólnie sceptyczny i nie widzę na obecną chwilę przyszłości w
    wodorze, szczególnie w samochodach cywilnych. Transport publiczny i
    dostawczy, szczególnie statki, jeszcze w miarę tak.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 103. Data: 2020-01-02 20:39:05
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 17:45 +0100, Myjk napisał:
    > >> Niechcący popełniłeś drobną literówkę. Miało raczej być "większość
    > >> przelotów robię na wynglu".
    >
    > sprawność końcowa i tak elektryka jest wyższa niż śmierdziela
    > spalinowego co mu trzeba wyprodukować paliwo i oleje

    Link do jakichś rzetelnych badań w temacie? Bo tak na słowo wierzyć to
    jednak nie wypada.

    > od wiosny już będzie jeździć na własnym słoneczku.

    Znów drobna literówka. Miałeś pewnie na myśli "od późnej wiosny do
    końca lata". Jak kto potrzebuje jeździć 4 miesiące w roku to faktycznie
    dobra sprawa.

    Mateusz


  • 104. Data: 2020-01-02 20:58:05
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 20:12 +0100, Cavallino napisał:
    > W dniu 01-01-2020 o 21:46, J.F. pisze:
    > > Dnia Wed, 1 Jan 2020 16:01:56 +0100, Mateusz Viste napisał(a):
    >
    > >> Moja Dacia Logan pali 4.6 w trasie i 5.5-6.0 w mieście, czyli
    > >> mniej niż maluch 20 lat temu. A malucha bije zarówno komfortem jak
    > >> i osiągami.
    >
    > >
    > > No i cos mi sie widzi, ze bardzo delikatnie jezdzisz, bo poza
    > > maluchem, to jak nie chca mi sie samochody zblizyc do tych
    > > danych :-(
    >
    > Dokładnie
    > Musi tą taczką jeździć tak, jak kiedyś maluchem.

    Wręcz przeciwnie. W maluchu z gazu korzystałem w sposób binarny: brak
    gazu albo gaz w podłodze. W Loganie 1.0 chyba jeszcze nie zdarzyło mi
    się depnąć do końca - po prostu nie ma takiej potrzeby.

    Z epitetem taczki też się nie zgodzę - Logan to naprawdę bardzo fajny,
    rodzinny samochód do przemieszczenia się na wsi. Duży bagażnik,
    rozsądna przestrzeń na tylnej kanapie, relatywnie wysoki prześwit, no i
    malutko pali. W standardzie ma nawet ogrzewaną tylną szybę.

    Mam go od 10 miesięcy, i póki co doszukałem się tylko jednej rzeczy
    którą możnaby poprawić, mianowicie dać możliwość ryglowania zamka drzwi
    przed ich zamknięciem. W tym samochodzie jest tak, że można ryglować
    drzwi wyłącznie kiedy te są już zamknięte, czyli od środka. Nie jest to
    dla mnie dużym problemem, bo generalnie nie zamykam nigdy samochodu, ale
    wiem że bywają ludzie którzy lubią mieć wszystko pozamykane - dla takich
    ryglowanie od środka wszystkich drzwi za każdym razem może być jakąś
    tam uciążliwością.

    Mateusz


  • 105. Data: 2020-01-02 21:05:00
    Temat: Re: Wróblen
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-02 16:48, collie wrote:
    [...]
    > Nie insynuacja, tylko projekcja. On swego radzieckiego SUV-a -
    > zwącego się Niva - używa właśnie do tego, gdyż do niczego
    > innego się ta Niva nie nadaje. Kto nią choć raz jechał, ten
    > wie.
    Niwa to nie SUV, tylko prawdziwa terenówka. Z prawdziwym napędem na 4
    koła zdatnym do użytku w terenie.


  • 106. Data: 2020-01-02 21:19:56
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 21:05 +0100, JDX napisał:
    > Niwa to nie SUV, tylko prawdziwa terenówka. Z prawdziwym napędem na 4
    > koła zdatnym do użytku w terenie.

    Tak jest. Niva to świetny samochód, jeśli ktoś potrzebuje działać
    w trudnych warunkach - a przy sporadycznych krótkich wypadach do
    miasta też jest spoko, bo to bardzo krótki pojazd. Nivka do niedawna
    była moim jedynym samochodem. W zeszłym roku kupiłem jednak dodatkowe,
    "normalne" auto, bo do Nivy nie dało się upchnąć drugiego fotelika z
    tyłu. Zresztą nawet przy jednym foteliku każde wsiadanie/wysiadanie
    było mocno uciążliwe - na tylnej kanapie jest niewiele więcej miejsca
    niż było w 126p.

    Łada służy mi teraz głównie do ciągnięcia dwumetrowej przyczepy - z
    sianem, słomą, drewnem, kamieniami... w polno-leśnych warunkach. No i do
    wyciągania innych samochodów z zasp, kiedy spadnie duży śnieg.

    Ubolewam tylko nad tym, że UE zabiła ten samochód w ramach ekologicznej
    ideologii. No ale trudno, to w imię dobrej sprawy.

    Mateusz


  • 107. Data: 2020-01-02 21:49:41
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.01.2020 o 20:17, Myjk pisze:

    >> No to wegla ladujesz :-)
    >
    > Ale w drugiej taryfie. A druga taryfa nie jest bez powodu, tylko dlatego że
    > jest zmniejszone zapotrzebowanie czyli w przeciwnym razie elektrownie
    > puszczają energię w gwizdek. Literalnie warto zużywać energię w nocy, bo
    > czy się użwa czy nie, to się "dymi wynglem".

    Tak se tłumacz. Jeździsz na węgiel i żadne zaklęcia tego nie zmienią. Co
    nie znaczy że nie jest to złe - filtr na kominie jest lepszy od kata.


    --
    Shrek


  • 108. Data: 2020-01-02 22:25:26
    Temat: Re: Wróblen
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-02 21:19, Mateusz Viste wrote:
    [...]
    > Łada służy mi teraz głównie do ciągnięcia dwumetrowej przyczepy - z
    > sianem, słomą, drewnem, kamieniami... w polno-leśnych warunkach. No i do
    > wyciągania innych samochodów z zasp, kiedy spadnie duży śnieg.
    Aaaa, po polno-leśnych drogach... No bo do ciągania gruzu po zwykłych
    drogach to jednak 150+ konny SUV byłby lepszy. :-D


  • 109. Data: 2020-01-02 22:57:59
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-02 o 22:25 +0100, JDX napisał:
    > On 2020-01-02 21:19, Mateusz Viste wrote:
    > [...]
    > > Łada służy mi teraz głównie do ciągnięcia dwumetrowej przyczepy - z
    > > sianem, słomą, drewnem, kamieniami... w polno-leśnych warunkach. No
    > > i do wyciągania innych samochodów z zasp, kiedy spadnie duży
    > > śnieg.
    > Aaaa, po polno-leśnych drogach... No bo do ciągania gruzu po zwykłych
    > drogach to jednak 150+ konny SUV byłby lepszy. :-D

    Ale tylko pod warunkiem, że ma kolorowe alufelgi, chromowaną atrapę i
    grzane siedzenia. Bez tego ciągać gruz to przecież żenada.

    Mateusz


  • 110. Data: 2020-01-03 01:59:57
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >>>> Jest we Wroclawiu ulica Armii Krajowej, na ktorej jakos wyjatkowo
    >>>> konkurencja dziala.
    >>>> Byc moze dlatego ze sa tam dwie stacje Amic, i wczoraj ON byl po
    >>>> 5.14.
    >>>> Jest tam jeszcze Pieprzyk, ktory tez ma wyjatkowo tanie paliwo, bo
    >>>> w
    >>>> reszcie kraju to juz przestal zanizac cene.
    >>
    >>> No i jakos na pobliskim Orlenie bylo 5.19, na pobliskim BP rowniez.
    >>> Widzialem i mniejsze roznice.
    >>
    >>a ja 30.12 po 4,94...
    >>To gdzie ten interes?
    >
    > A gdzie masz te 4.94 ?
    > Bo nie bede 500km jechal, zeby zatankowac po 20 gr taniej :-)
    >
    > Ale ... z bonusem mbanku to mi wyjdzie 4.99.
    >
    > To mi sie nie oplaca jechac, tam, gdzie 4.94 :-)
    >
    W auchan Komorniki.
    Oczywiście jezdzenie specjalnie na stacje nawet 5km to mi sie specjalnie
    nie chce ale przeciez samochód słuzy do jezdzenia wiec mozna zatankowac
    gdzies po drodze.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
    Frank Herbert

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: