eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWróblenRe: Wróblen
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!news.mixmin.net!aioe
    .org!.POSTED.nyPK7k8oeDafdNpooDsxZQ.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wróblen
    Date: Thu, 2 Jan 2020 17:53:13 +0100
    Organization: . . .
    Lines: 43
    Message-ID: <20200102175313.46269c0b@mateusz>
    References: <X...@l...net>
    <7199518683$20191231110711@squadack.com>
    <X...@l...net> <1...@m...org>
    <X...@l...net> <9txketsq3zvp$.dlg@myjk.org>
    <X...@l...net>
    <20200101160156.6235c3e8@mateusz>
    <5e0cc4b3$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <1kyafczym9e5d$.dlg@myjk.org> <20200102131052.59af6f75@mateusz>
    <8435373485$20200102133811@squadack.com>
    <20200102140057.66ab0cd4@mateusz>
    <9183710905$20200102143453@squadack.com>
    <20200102153806.2686f5bf@mateusz>
    <9088920234$20200102172859@squadack.com>
    NNTP-Posting-Host: nyPK7k8oeDafdNpooDsxZQ.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Complaints-To: a...@a...org
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2669340
    [ ukryj nagłówki ]

    2020-01-02 o 17:28 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    > > części cylindrów, SREC...
    >
    > Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.

    SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach
    zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci
    akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe.

    > I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
    > hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.

    Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak
    tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby
    było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach
    poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100.

    > Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
    > całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
    > waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...

    Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład
    miejskiego autka?

    Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej,
    wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: