eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWróblenRe: Wróblen
  • Data: 2020-01-02 17:53:13
    Temat: Re: Wróblen
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    2020-01-02 o 17:28 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
    > > Rozwiązania istnieją po obu stronach. Start/Stop, wyłączanie
    > > części cylindrów, SREC...
    >
    > Żadne z tych rozwiązań nie służy odzyskiwaniu energii z hamowania.

    SREC służy. To co prawda wynalazek z F1, ale w niektórych osobówkach
    zaczyna się pojawiać, w różnych implementacjach - czasem w postaci
    akumulatora "do ruszania", a czasem jako koło zamachowe.

    > I gromadzą w tej masie energię kinetyczną, którą da się odzyskać przy
    > hamowaniu. Sprawność ROŚNIE ze wzrostem masy i prędkości.

    Sprawność procentowa może i rośnie, ale w ostatecznym rozrachunku i tak
    tracimy więcej energii przy większej masie niż przy mniejszej. Gdyby
    było inaczej, producenci obciążaliby swoje samochody, a na drogach
    poruszalibyśmy się ośmiotonowymi klocami palącymi 1l/100.

    > Konstrukcja obudowy akumulatora może stanowić część konstrukcyjną
    > całego samochodu. Tesla S waży 2.1 tony. Przy 320 KM - sprawdź, ile
    > waży auto spalinowe tej wielkości i mocy...

    Znaczy sugerujesz, że ta dwutonowa Tesla z 320KM to dobry przykład
    miejskiego autka?

    Porównując samochody dostępne zarówno w wersji EV jak i spalinowej,
    wersja elektryczna jest jednak zawsze cięższa.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: