    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wreszcie
    Date: Thu, 8 Sep 2016 13:37:28 +0200

    Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup
> [...]
    0/1661246-Pol-zartem-pol-serio.jpg
    >boskie.
    >niestety nic tam nie widze o ruchu drogowym, no prawie nic...
    >baaaardzo duzo o jakosci spoleczenstwa....
    >co i dlaczego siedzi w tym narodzie ze cos tak kretynskiego jak
    >"sytuacja w pl" opisana na rysunku to byla dlugie lata norma,
    >czesto nadal jest....

    No pomysl, co ?
    Zwykla psychologia.

    Polak jest cwany i kulturalny. Ale cwany glupio.
    Wiedzac, ze jeden pas sie konczy, daleko przed nim zjezdza na inny.
    Czyni to, bo:
    -mysli, ze uniknie przepychanek na koncu,
    -chce byc kulturalny i nie omijac innych w kolejce,
    -... mysli sobie - ci obok zaraz zostana zablokowani a ja pojade.

    I tylko w ostatnim sie myli, bo oni pojada, a on bedzie czekal :-)

    Co oczywiscie razem powoduje znane u nas problemy. Jak juz kolejka
    stoi, to omijajacy ja (niekoniecznie swiadomie), jest chamem, ktorego
    dobrze jest zablokowac.

    Niemcy to przeanalizowali i wpisali w przepisy:
    -nakaz wpuszczenia jednego pojazdu z konczaczego sie pasa,
    -nakaz jazdy az do konca pasa.

    Czyzby ... mieli te same problemy co my ?

    Te ich przepisy wcale nie sa takie idealne, i tez powoduja problemy,
    ale inne.
    Wykonanie tez bywa rozne, karetka na przejazd tam IMO czeka dluzej niz
    u nas - Niemiec d* na kszyzowaniu ze swiatlami nie ruszy.

    Inne kraje takich przepisow chyba nie maja, ale jezdza rozsadnie.
    Ciekawe - dobre kursy, czy dziennikarze zdazyli rozpropagowac
    niemiecki system.
    A moze po prostu lepsi inzynierowie ruchu ?

    Bo i w Polsce potrafi piekny zamek dzialac.

    J.