eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWodorRe: Wodor
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.h82-143-187-50
    -static.e-wro.net.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wodor
    Date: Fri, 23 Dec 2022 14:28:39 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1wdeim62njsz9$.12nlyi4hh7cja.dlg@40tude.net>
    References: <1...@4...net>
    <tmktro$rc2$2$kolczan@news.chmurka.net>
    <tml120$tu7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <tmmp33$to1$1$kolczan@news.chmurka.net>
    <tmmpfe$t68$3$Cav@news.chmurka.net>
    <tmmqmf$to1$4$kolczan@news.chmurka.net> <86m8w4kb0o8n$.dlg@myjk.org>
    <tms5k6$t9k$1$kolczan@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <1n2w3pc1o93e7$.18eerrursc62u.dlg@40tude.net>
    <tnbtgs$iic$2$Cav@news.chmurka.net>
    <19pkcehcq9ad1.1hxr0ropjin66$.dlg@40tude.net>
    <tncekf$urv$1$Cav@news.chmurka.net>
    <m2pv06wb20fw$.6kytq730tuy1$.dlg@40tude.net>
    <tndhjo$q5k$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1pe2sh4otqssa.l22klexg12k1$.dlg@40tude.net>
    <tnh4p8$ct7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <to40rg$to8$2$Cav@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <to488l$to7$5$Cav@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl:82.143.187.50";
    logging-data="9563"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709954
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 23 Dec 2022 13:51:33 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 23-12-2022 o 13:33, J.F pisze:
    >> On Fri, 23 Dec 2022 11:45:04 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 23-12-2022 o 11:25, J.F pisze:
    >>>> On Fri, 16 Dec 2022 07:55:36 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 15-12-2022 o 16:07, J.F pisze:
    >>>>>>>> Jeden postoj OK - i tak bym zrobil.
    >>>>>>>> Ale tu trzeba ze 3-4.
    >>>>>>> Pasuje.
    >>>>>>> A nawet za mało na taką trasę.
    >>>>>>
    >>>>>> I jaką masz sumę tych postojów na tankowanie?
    >>>>>
    >>>>> Co mnie tankowanie obchodzi?
    >>>>
    >>>> Skoro twierdzisz, ze na tankowanie traci sie wiecej czasu ... to podaj
    >>>> ile :-P
    >>>
    >>> Nie - to Ty twierdzisz, że traci się mniej, więc Ty licz.
    >>
    >> Na tankowanie to ja trace 5 minut.
    >> Co 600km.
    >
    > Kłamiesz.

    W czym - ze 5 minut, czy ze co 600km ?

    >>>>> I dlatego sponsorują takich pożytecznych idiotów, jak Ty i inni na tej
    >>>>> grupie, żeby nadal mogli ciągnąć kasę z zasyfiania planety.
    >>>>
    >>>> 20 lat temu jakos nie miales oporow zasyfiac :-)
    >>>
    >>> Nawet 4 lata temu.
    >>> Na tym polega rozwój człowieka, że całe życie się uczy czegoś nowego.
    >>>
    >>> Co prawda niektórzy się bronią rękami i nogami przed przyswajaniem tego
    >>> typu wiedzy....
    >>
    >> Np ze to na prad z Bełchatowa :-)
    >
    > Czyli i tak 10 razy lepiej, niż na ropę od szejków.

    Ropa od braci Rosjan :-P

    Ale ponoc o smrod chodzi.

    >> Choc Ty masz solary i prace w domu, to moze nie :-)
    >>
    >>>> Teraz tez sie nie interesujesz ile zasyfia wyprodukowanie baterii
    >>>
    >>> Interesuję się.
    >>> https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/wyprodukowani
    e-1-kwh-ogniw-do-elektryka-wymaga-4148-kwh-energii-b
    ateria-ogniw-do-auta-elektrycznego-to-280-l-benzyny/
    >>
    >> Zakladajac, ze rzetelnie policzyli, to mamy tam 207kWh na kazdy 1kWh
    >> baterii. Stosunek 200:1, zwroci sie po 200 pelnych ladowaniach,
    >
    > Ale co Ty liczysz?
    > Napisali wyraźnie - po spaleniu 280 l benzyny.

    Ty czytac wlasnych linkow nie umiesz.

    "Mówimy o energii na sam proces formowania katod, anod, docelowych
    ogniw, BEZ wydobycia surowców."

    "Przyjmuje się średnio, że do produkcji ogniw potrzeba średnio 1/5 (20
    procent) całej energii włożonej w stworzenie kompletnej baterii wraz z
    elektroniką sterującą (zobacz np. TU). A zatem do wyprodukowania 1 kWh
    baterii musimy zużyć w sumie 207,4 kWh energii.

    No i znowu: wytworzenie akumulatora o pojemności 64 kWh to wydatek
    energetyczny wynoszący 13274 kWh. Odpowiednik 1397 litrów benzyny,
    które przeciętnemu samochodowi wystarczą do przejechania 21 500
    kilometrów."

    Wiec ja licze tak, ze bateria "kosztuje" 207 jej pełnych ładowan.

    >> A czemu im wyszlo 21kkm czyli 1400 litrow benzyny ... no pomysl.
    > Zaniżyli ilość benzyny spalanej faktycznie przez benzyniaki.

    Klapki na oczach nie pozwalaja Ci myslec :-)

    >>> A to że ktoś nie chce leczyć Twojej sklerozy i podawać go za każdym
    >>> razem, to już inna sprawa.
    >>
    >> Pare razy i zapamietam.
    >
    > Nieprawda.
    > Z uporem maniaka zwykle wracasz do swoich własnych przemyśleń i nie
    > zapamiętujesz całej masy faktów, które zadają im kłam.

    Jak to maja byc fakty typu "1000 km nalezy rozlozyc na 3 dni",
    "tankowanie to pół godziny", to co sie dziwisz, ze nie zapamietuje ..

    >>>>> HINT: przeglądu lpg nie chcieli zrobić w tym samym dniu, odwieźli go do
    >>>>> gazownika następnego dnia.
    >>>>
    >>>> Ze przeglad w ASO moze trwac dwa dni, to mnie nie dziwi - ot, brak
    >>>> wolnego stanowiska cczy mechanika.
    >>>
    >>> Nie przyjmą Ci auta w ogóle bez wolnego stanowiska.
    >>> Umawiać to się trzeba ze 2 ttgodnie naprzód.
    >>
    >> Ale jak mechanik skonczy robote dwie godziny wczesniej, to co robi?
    >
    > Widać dobrze planuję i nie kończy.
    > Zresztą - to nie mój problem.

    Nie ma gdzies tam aut czekajacych na placu na naprawe/przegląd ?

    >>> Przegląd jest zbędny, wiec trwa 1h )w Tesli 0h), a to i tak zawiera z 45
    >>> minut na przyjęcie i wydanie samochodu.
    >>
    >> Czyli przeglad jest.
    >
    > W tesli nie ma.

    Ja tam wnioskuje, ze jest, skoro podajesz czas na przyjecie i wydanie
    :-)

    > A inni nadal chcą zarabiać na serwisie, więc wymyślają tego typu
    > absurdalne "potrzeby".
    > Np. obowiązkowa wymiana płynu hamulcowego w niespełna rocznym aucie....

    Albo płynu chlodzącego w baterii ...

    >> I nie taki zbędny :-P
    > Całkowicie.

    Widac do czegos sluzy. Chocby do utrzymania gwarancji :-P


    >> Ale luzow w zawieszeniu nie moze byc, czy innych usterek,
    > Jak są luzy to się na naprawę jedzie, a nie na przegląd.

    Ja tam nie wiem czy sa luzy. Na przegladzie wyjdzie ...

    >> ani baterii od Hyundaia,
    > A potem łżesz jak pies, że niby coś zapamiętujesz.
    > Tego też niby ani razu nie widziałeś, że już z 3 razy dementowałem
    > aktualność twoich wątpliwości w tym temacie?

    Tzn jak wyglada w/g ciebie - ze sie juz nie wymienia plynu,
    ze plyn znacznie potanial, ze mozna kupic gdzie indziej płyn (inny?),
    czy ze w niektorych modelach sie nie wymienia?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: