eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWłaściciel ASO w PolsceRe: Właściciel ASO w Polsce
  • Data: 2017-10-09 15:50:46
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >> LEPEK <g...@w...pl> wrote:
    >> Właśnie o to chodzi że producent aut nie sprzedaje bezpośrednio w detalu
    >> nowych aut.
    >> Czemu?
    >> Czy to taki kłopot np zrobić konfigurator opcji Corolli i sprzedać ją
    >> pewnej części klientów przez internet, z wysyłką?
    >
    > Problem nr 1 - kasa fiskalna.
    > W zasadzie znikomy problem, chcesz, to kupujesz i uzywasz, ale jak nie
    > chcesz ... sprzedasz jeden samochod a potem trzeba przez pare lat
    > uzywac :-)

    Nie rozumiem... o co Ci chodzi?

    > Problem nr 2 - wysylka. Jak to dowiezc nabywcy ? Opcji az za duzo, ale
    > koszta rosna.

    Na lawecie, no jak to jak?
    A jak sądzisz dziś samochody trafiają z jakiegoś portu wyładunkowego w
    Gdyni do ASO w Krakowie? Helikopterem?

    > Problem nr 3 - klient kupujacy wysylkowo ma prawo zwrotu :-)

    Czy to prawo w całej EU? No tu może być problem, aczkolwiek można to chyba
    jakoś obejść? :-) Ciekawe jak rozwiązuje to prawo Tesla.

    > problem nr 4 - jak masz taki sklep, to klient widzi cene. I dealer
    > domaga sie wiekszego rabatu, albo przestawia na inna marke, a
    > odwiedzajacym powie "sprzedawalem tu XXX, ale jak widac przestalem.
    > Za duzo reklamacji, za duzo pretensji klientow".

    No ale producent miałby tak sprzedawać, co wlaśnie pozbawiałoby chleba
    dilerom. Tesla tak sprzedaje auta.

    > Co prawda rynek samochodow i tak dziala w taki sposob, wiec to nie
    > problem :-)
    > W dodatku mamy unijne uregulowania - z jednej strony dyktowanie przez
    > producenta ceny detalicznej dealerom jest zakazane, z drugiej -
    > najwyrazniej nie w samochodach :-)

    A może to tylko pozory jakie stwarzają dilerzy żeby Cię przekonać że Cię
    lubią i sprzedaliby Ci taniej ale nie dadzą rady bo im fabryka nie pozwala?
    Ja wtedy wychodzę i wołają mnie spod drzwi abym wrócił do negocjacji :-))

    >> Czy prawo obowiązujące w EU chroni pośrednika zabraniając producentowi
    >> bezpośrednią sprzedaż detaliczną, podcinającą potencjalnie zyski
    >> pośrednikom?
    >
    > Tak swoja droga - to slyszy sie czasem o mozliwosci nabycia samochodu
    > po znizkoewj cenie przez pracownikow fabryki ... sprzedaz
    > bezposrednia?

    Ciekawe jak to sobie rozwiązali.

    >> Czy dzieje się to nie na podstawie prawa tylko indywidualną umowę między
    >> pośrednikiem i producentem aut dającą mu wyłączność, de facto status
    >> monopolisty w określonym rejonie geograficznym?
    >
    > To chyba w EU zakazane ... ale w praktyce jakos tak jest.
    > Mieli powstac jacys multidealerzy, ale cos ich nie widac.

    Jesli status ASO fabryka udziela wedlug uznania to chyba nie udziela
    takiego statusu dwum stacjom obsługi w Pcimiu górnym...



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: