  • Data: 2017-10-10 15:14:47
    Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol <P...@P...com>
    wrote:
    > I nie sądzę, aby jakakolwiek firma samochodowa narażała się na
    > wykręcanie
    > się od honorowania gwarancji na samochód z powodu wymiany oleju
    > zrobionej
    > przez amatora - to byłaby kompromitacja i koszmarny PR.

    Z mojego doświadczenia wynika, że większość ASO dowlnych marek
    zastrzega sobie prawo do odmowy naprawy gwarancyjnej jeśli w jej
    trakcie uszkodzi się silnik i stwierdza, ze był lany olej we własnym
    zakresie i inny niż zalecany. Oczywiście to nie oznacza, ze we
    wlasnym zakresie nie da się zalac odpowiednim olejem, da się. Ale
    takie gadki wystrasza większość klientów, którzy chcieliby olej
    wymienić we własnym zakresie.

    Mialem nawet zgrzyt z ASO Mitsubishi, kiedy na pierwszej wymianie na
    gwarancji nie chcieli zalać moim olejem tylko zalali jakims gownianym
    shellem, który od razu po wymiamie wyglądał jak smoła. Od razu
    pojechalem do innego warsztatu, wylali mi to, zalalem dedykowanym do
    tego silnika (diesel) Motulem. Olej był prawie przeźroczysty, taki
    czysciutuki. Pojechałem z powrotem do ASO pokazać, jak powinien
    wyglądać olej. Tylko wzruszyli ramionami. Co ciekawe olej był czysty
    do ok 10tys. przebiegu. Nikt nie chciał uwierzyć jak pokazywalem
    bagnet.

    --
    Marek