eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWłaściciel ASO w Polsce › Re: Właściciel ASO w Polsce
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer02.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Właściciel ASO w Polsce
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <orahi3$hhn$1@dont-email.me>
    <1s88ox8ieke6l$.1ii9zhr341l7w$.dlg@40tude.net>
    <orbau8$qiv$1@dont-email.me> <h...@4...net>
    <orbdi3$pkm$1@node2.news.atman.pl> <orbhro$cf3$1@dont-email.me>
    <1qyi40pf8diug.14st7uur6z8r6$.dlg@40tude.net>
    <ord7oq$nh3$1@dont-email.me>
    Date: Sun, 8 Oct 2017 19:29:12 +0200
    Message-ID: <i9dhun1fhn4v$.eemdrjoaw8yo$.dlg@40tude.net>
    Lines: 80
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.78.98.73
    X-Trace: 1507483875 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 648 89.78.98.73:11727
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4659
    X-Received-Body-CRC: 2014173892
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2616090
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
    >> Dnia Sat, 7 Oct 2017 16:44:24 -0500, Pszemol napisał(a):
    >>
    >>> Gwarant nie może wymagać abyś wymieniał płyny ustrojowe
    >>> w określonym miejscu, może tylko wymagać abyś je wymienił
    >>> w odpowiednich interwałach. Możesz to zrobić nawet samemu.
    >>
    >> Wymienić niby możesz sam, ale jako prywatna osoba chyba nie masz możliwości
    >> legalnie zagospodarować powstających przy tej okazji "odpadów".
    >
    > Jaki to ma związek z warunkami gwarancji na samochód?
    >
    > Jest mnóstwo metod aby je zagospodarować legalnie i zgodnie z ochroną
    > środowiska. Ja zużyty olej zawożę do sklepu z częściami połączonym z
    > warsztatem w jedną firmę.

    Zawozisz?
    Art 174 ustawy o odpadach.

    Legalny sposób, to podpisać umowę z firmą transportującą odpady na
    wstawienie do Twojego warsztatu atestowanego pojemnika na odpady olejowe,
    który przez tą firmę zostanie później odebrany.
    Przy czym z osobą prywatną podobno nie ma możliwości podpisania takiej
    umowy (przynajmniej tak twierdziły firmy zajmujące się odpadami w mojej
    okolicy).


    >> Do tego żaden biegły nie uwierzy że bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek
    >> mógłby cokolwiek zrobić prawidłowo.
    >
    > To się przyprowadzi innego biegłego, który potwierdzi, że wymiana oleju
    > jest jedną z najłatwiejszych rzeczy, które właściciel może samemu zrobić i
    > wielu hobbystów rutynowo robi.
    > I nie sądzę, aby jakakolwiek firma samochodowa narażała się na wykręcanie
    > się od honorowania gwarancji na samochód z powodu wymiany oleju zrobionej
    > przez amatora - to byłaby kompromitacja i koszmarny PR.

    Technicznie to ja się oczywiście prawie zgadzam.

    Na mocy jakiś unijnych regulacji które umożliwiły serwisowanie się poza
    ASO, oczywiście możesz _wykupić_ dostęp do serwisu w którym znajdziesz
    techniczną dokumentację obsługi serwisowej auta.

    W praktyce to wygląda tak, mając wykupiony dostęp, podajesz VIN i przebieg
    auta, dostajesz listę czynności do wykonania (często z instrukcjami), i
    potem "odhaczasz" w systemie wykonane czynności.

    I zazwyczaj taki serwis, to poza wymianą oleju i filtrów jeszcze lista
    rzeczy do poprawienia po fabryce.
    Nie na tyle istotnych dla bezpieczeństwa żeby robić z nich akcję serwisową,
    ale jednak wymaganych do zrobienia.

    Bez dostępu do systemu, pewnie się o tym nie dowiesz, nie zrobisz, a za
    późniejsze uszkodzenie w wyniku takich zaniedbań gwarant już
    odpowiedzialności pewnie nie uzna.

    A praktyka jest taka że wykupienie dostępu do wszystkich popularnych marek
    i modeli jest na tyle drogie, że chyba niewiele niezależnych warsztatów się
    na to decyduje.


    > Poza tym - mój główny argument polega na tym że nikt Cię nie zmusza do
    > robienia tego w ASO, gdzie wiesz że nie tylko będzie bardzo drogo za to co
    > trzeba zrobić to jeszcze Cię namówią abyś zrobił (i zapłacił) dużo rzeczy
    > których nie musisz.

    Z technicznego punktu widzenia ja się z Tobą całkowicie zgadzam.
    Natomiast życie życiem - jak właściciel serwisuje samochód poza ASO, a
    zwłaszcza jeśli to robi samodzielnie, to może być pewien, że w razie chęci
    skorzystania z gwarancji zacznie się kopanie z koniem.
    Oczywiście można się szarpać, sądzić, biegli, może się uda wygrać, może się
    nie uda - niektórzy nawet to lubią.

    Smutna prawda jest taka, że oficjalna sieć dystrybucji jest monopolistą na
    rynku i z tej monopolistycznej pozycji bardzo chętnie będzie korzystać.
    Do wyboru masz albo spuścić pokornie głowę i zgodzić się na zasady
    narzucone przez monopolistę, albo iść na wojnę i poświcić istotną część
    życia na walkę z koncernem.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: