-
Data: 2017-10-09 15:35:46
Temat: Re: Właściciel ASO w Polsce
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Dnia Sun, 8 Oct 2017 13:04:26 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
>
>> Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
>>> Dnia Sat, 7 Oct 2017 16:44:24 -0500, Pszemol napisał(a):
>>>
>>>> Gwarant nie może wymagać abyś wymieniał płyny ustrojowe
>>>> w określonym miejscu, może tylko wymagać abyś je wymienił
>>>> w odpowiednich interwałach. Możesz to zrobić nawet samemu.
>>>
>>> Wymienić niby możesz sam, ale jako prywatna osoba chyba nie masz możliwości
>>> legalnie zagospodarować powstających przy tej okazji "odpadów".
>>
>> Jaki to ma związek z warunkami gwarancji na samochód?
>>
>> Jest mnóstwo metod aby je zagospodarować legalnie i zgodnie z ochroną
>> środowiska. Ja zużyty olej zawożę do sklepu z częściami połączonym z
>> warsztatem w jedną firmę.
>
> Zawozisz?
No piszę że zawożę. Wątpisz? Czemu?
> Art 174 ustawy o odpadach.
>
> Legalny sposób, to podpisać umowę z firmą transportującą odpady na
> wstawienie do Twojego warsztatu atestowanego pojemnika na odpady olejowe,
> który przez tą firmę zostanie później odebrany.
> Przy czym z osobą prywatną podobno nie ma możliwości podpisania takiej
> umowy (przynajmniej tak twierdziły firmy zajmujące się odpadami w mojej
> okolicy).
I dlatego osoby prywatne zawożą do zakładów, które utylizują bo mają takie
umowy.
>>> Do tego żaden biegły nie uwierzy że bez przeszkolenia w centrali ktokolwiek
>>> mógłby cokolwiek zrobić prawidłowo.
>>
>> To się przyprowadzi innego biegłego, który potwierdzi, że wymiana oleju
>> jest jedną z najłatwiejszych rzeczy, które właściciel może samemu zrobić i
>> wielu hobbystów rutynowo robi.
>> I nie sądzę, aby jakakolwiek firma samochodowa narażała się na wykręcanie
>> się od honorowania gwarancji na samochód z powodu wymiany oleju zrobionej
>> przez amatora - to byłaby kompromitacja i koszmarny PR.
>
> Technicznie to ja się oczywiście prawie zgadzam.
>
> Na mocy jakiś unijnych regulacji które umożliwiły serwisowanie się poza
> ASO, oczywiście możesz _wykupić_ dostęp do serwisu w którym znajdziesz
> techniczną dokumentację obsługi serwisowej auta.
>
> W praktyce to wygląda tak, mając wykupiony dostęp, podajesz VIN i przebieg
> auta, dostajesz listę czynności do wykonania (często z instrukcjami), i
> potem "odhaczasz" w systemie wykonane czynności.
>
> I zazwyczaj taki serwis, to poza wymianą oleju i filtrów jeszcze lista
> rzeczy do poprawienia po fabryce.
> Nie na tyle istotnych dla bezpieczeństwa żeby robić z nich akcję serwisową,
> ale jednak wymaganych do zrobienia.
>
> Bez dostępu do systemu, pewnie się o tym nie dowiesz, nie zrobisz, a za
> późniejsze uszkodzenie w wyniku takich zaniedbań gwarant już
> odpowiedzialności pewnie nie uzna.
>
> A praktyka jest taka że wykupienie dostępu do wszystkich popularnych marek
> i modeli jest na tyle drogie, że chyba niewiele niezależnych warsztatów się
> na to decyduje.
Czyli w umowie gwarancyjnej wyczytałeś taki warunek zawiezienia do ASO czy
nie znalazłeś?
Bo ja widzę w warunkach gwarancji wymóg wymiany płynów w odpowiednich
interwałach.
>> Poza tym - mój główny argument polega na tym że nikt Cię nie zmusza do
>> robienia tego w ASO, gdzie wiesz że nie tylko będzie bardzo drogo za to co
>> trzeba zrobić to jeszcze Cię namówią abyś zrobił (i zapłacił) dużo rzeczy
>> których nie musisz.
>
> Z technicznego punktu widzenia ja się z Tobą całkowicie zgadzam.
> Natomiast życie życiem - jak właściciel serwisuje samochód poza ASO, a
> zwłaszcza jeśli to robi samodzielnie, to może być pewien, że w razie chęci
> skorzystania z gwarancji zacznie się kopanie z koniem.
> Oczywiście można się szarpać, sądzić, biegli, może się uda wygrać, może się
> nie uda - niektórzy nawet to lubią.
Ja mam zupełnie inne doświadczenie: ASO z pocałowaniem rączki przyjmuje
naprawy gwarancyjne - czasem nawet wyszukują samodzielnie rzeczy do
zrobienia na które się klient nie skarży lub nawet nie zauważy -
najwyraźniej fabryka płaci im całkiem nieźle.
Cóż, pewnie wynika to właśnie z faktu że są odrębnym podmiotem gospodarczym
i taka naprawa gwarancyjna, będąca stratą dla fabryki jest zyskiem i
źródłem przychodów dla ASO.
> Smutna prawda jest taka, że oficjalna sieć dystrybucji jest monopolistą na
> rynku i z tej monopolistycznej pozycji bardzo chętnie będzie korzystać.
> Do wyboru masz albo spuścić pokornie głowę i zgodzić się na zasady
> narzucone przez monopolistę, albo iść na wojnę i poświcić istotną część
> życia na walkę z koncernem.
>
Jeszcze nie pokazałeś tego że gwarant wymuszałby w umowie gwarancyjnej
odwiedzenie ASO.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.10.17 15:50 Pszemol
- 09.10.17 15:50 Pszemol
- 09.10.17 15:50 Pszemol
- 09.10.17 16:10 J.F.
- 09.10.17 16:23 J.F.
- 09.10.17 18:54 yabba
- 09.10.17 21:25 j...@i...pl
- 09.10.17 21:26 j...@i...pl
- 09.10.17 21:35 j...@i...pl
- 09.10.17 21:42 j...@i...pl
- 09.10.17 21:51 j...@i...pl
- 10.10.17 00:34 Tomasz Pyra
- 10.10.17 01:14 Tomasz Pyra
- 10.10.17 09:43 s...@g...com
- 10.10.17 14:09 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=