  • Data: 2016-01-30 16:28:06
    Temat: Re: Wirtualny napęd DVD
    Od: TurboPascal <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 29.01.2016 19:26:05 użytkownik Michal Lukasik napisał:

    > ... musi zawierać sub-kanały a niewiele napędów potrafi je odczytać, a nawet te
    > które potrafią, często wymagają odpowiedniego firmware ...

    Zaraz, zaraz. Na zdrowy rozsądek powinno być odwrotnie - po co zapisywać na płytach
    coś, co nikt niczym nie potrafi odczytać? Wszystkie napędy CD/DVD potrafią chyba
    odczytywać subkanały, natomiast żaden nie potrafi ich zapisać - w sensie wypalić.
    Gdyby było inaczej, cały problem by nie zaistniał, albo powszechnie wiadomo byłoby,
    które napędy opłaca się kupować.

    Po rozpowszechnieniu się programów typu Alcohol 120%, które potrafiły odpowiednio
    zapisywać subkanały w obrazie płyty, zabezpieczenie przestało być skuteczne. Należało
    zatem znaleźć jakieś nowe - tanie, pewne i nie stwarzające problemów użytkownikom a
    jednocześnie na tyle kosztowne, żeby nie było na nie stać tzw. zwykłego usera.

    Znów kierując się tzw. zdrowym rozsądkiem pomysł nasuwa się natychmiast - należy
    "odgrzać" znaną jeszcze z czasów dyskietek technologię "słabych bitów" i zmienić jej
    nazwę na zapis "słabych pitów/landów". Jeden lub więcej sektorów tak zapisanych
    odczytuje się za każdym razem inaczej - wiadomo wtedy, że jest to oryginał, natomiast
    kopia wykonana zwykłą wypalarką lub jej obraz "brzmi" zawsze tak samo.

    Zabezpieczenie pewne na 100% - "obejść" można je wyłącznie analizując i ingerując w
    program zapisany na płycie. Na złamanie zabezpieczeń wielu gier i programów czeka się
    teraz szereg miesięcy, a nawet jak gdzieś czytałem - ponad rok.