  • Data: 2016-01-30 23:26:55
    Temat: Re: Wirtualny napęd DVD
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/01/2016 15:28, TurboPascal wrote:

    > Zaraz, zaraz. Na zdrowy rozsądek powinno być odwrotnie - po co zapisywać na płytach
    coś, co nikt niczym nie potrafi odczytać? Wszystkie napędy CD/DVD potrafią chyba
    odczytywać subkanały,

    To nie był błąd. Chodziło o odczyt choć mocno to uprościłem.
    Po pierwsze by zrobić ISO by je potem użyć w emulowanym napędzie (i to
    też zależy nie tylko od użytego emulatora, ale i od jego wersji, bo
    niektóre zabezpieczenia są wymierzone także w soft emulujący) nie
    potrzebujesz nagrywarki - wystarczy czytnik CD-ROM, no ale jak już
    wspomniałem nie każdy się nada bo to że czytnik (każdy) czyta sub-kanały
    to za mało - by je skopiować musi potrafić czytać w trybie RAW i czytać
    "złe sektory".
    Po drugie sub-kanały to tylko "wierzchołek góry lodowej" bo nie
    wszystkie zabezpieczenia a nawet ich poszczególne wersje są w nich
    zawarte. Każde zabezpieczenie traktuje się inaczej - nie ma "recepty na
    wszystko".
    Po trzecie same sub-kanały dotyczą właściwie tylko CD, przy DVD sprawa
    się mocno komplikuje.
    Ogólnie temat rzeka, ale zasada jest jedna - trzeba wiedzieć z czym ma
    się do czynienia bo do każdego zabezpieczenia podchodzi się inaczej.
    --