  • 31. Data: 2013-08-23 21:25:25
    Temat: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-23 20:58, Maciej Bebenek wrote:

    > dostęp do internetu to jest, o ile dobrze pamiętam, hotspot

    No wlasnie to haslo mnie zmylilo, chyba faktycznie to bedzie hotspot.
    Znalazlem transmisje danych w sekcji Siec komorkowa.

    > modem jest gdzieś przy ustawieniach sieci

    > zmień kartę na jakąkolwiek inną sieć - zobaczysz istotną różnicę
    >
    > Pierwsza wersja Lumii 800, jaką dostałęm do testów, wytrzymywała w Playu
    > jakieś 16 godzin w czystym stand by - bez rozmów. Po zmianie SIM-a na TMP
    > czas wzrósł dwukrotnie.

    Obecnie dam szanse simowi Play, byc moze faktycznie zostawilem nawigacje
    w tle. Jutro bede wiedzial czy to bylo przyczyna.
    Dzieki za podpowiedzi :]

  • 32. Data: 2013-08-23 22:37:06
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-23 17:44, atm wrote:
    > Ktos tutaj uzywa Fiction Book Reader Lite?
    > Jak zmusic program do znalezienia plikow txt na karcie?

    Inaczej, czy ktos zna jakikolwiek ebook reader czytajacy txt lub rtf
    z karty SD?

  • 33. Data: 2013-08-23 22:49:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Podlaczyc do komputera ?
    >
    > Bo czytam, czytam, i jedni twierdza ze
    > WP jest "bezpiecznym" systemem operacyjnym, i program widzi tylko
    > swoje pliki, a zadnych innych nie, a wiec i FM nie ma.
    >
    > Dotyczy tez innych programow, np czytnikow ksiazek - dostep jest chyba
    > tylko do zarejestrowanych multimediow.

    Raczej do plików konkretnym programom. Tryb piaskownicy.

  • 34. Data: 2013-08-23 22:59:27
    Od: Tomasz <t...@g...pl>

    W dniu 23.08.2013 20:58, Maciej Bebenek pisze:

    > dostęp do internetu to jest, o ile dobrze pamiętam, hotspot
    >
    > modem jest gdzieś przy ustawieniach sieci

    > zmień kartę na jakąkolwiek inną sieć - zobaczysz istotną różnicę

    albo zablokuj telefon na jednej sieci!
    ToMasz

  • 35. Data: 2013-08-23 23:03:05
    Od: Tomasz <t...@g...pl>

    W dniu 23.08.2013 16:22, atm pisze:
    > W explorerze jest widzoczne jako kolejne urzadzenie (ale bez
    > przyporzadkowanej litery) natoamiast nie jest juz widoczny z poziomu
    > na FreeCommandera. Podobnie zreszta jak SGS2

    sgs2 domyślnie po podłączeniu jest urządzeniem multimedialnym. Za to
    PRZED podłączeniem kabelka możesz wybrać tryb pamięci masowej, następnie
    wetknąć kabelek.... i masz pendriva
    ToMasz

  • 36. Data: 2013-08-23 23:55:31
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 22:33:08 +0200, atm napisał(a):

    > Dzisaj odebralem Lumie 620 w ramach wymiany gwarancyjnej E52.
    > Pierwsze wrazenie - alez ten system jest ograniczony...

    Ograniczony? To naprawdę mały pikuś.. On jest spaprany dokumentnie.
    1. Wrzuć kontakty z peceta nie używając konta Outlook/Google
    2. czekasz wieczorem na ważny telefon - nie możesz ściszyć dzwonka. Ale
    plumplanie wszystkich powiadomień (np. fejsbuk) doprowadza cię do
    szewskiej pasji - ale nie, nie da sie tego ściszyć oddzielnie
    3. Backup mozna odtworzyć WYŁĄCZNIE po 3G i wyłącznie mając kartę dużego
    operatora. Mając kartę wirtualnego nie odtworzysz backupu NIGDY. A co,
    jeżeli backup ma 10GB?
    4. dzwonek można sobie ustawić własny. sygnału SMS już nie - jak w 3310
    5. NFC nie nadaje się do konfiguracji telefonu jak w Androidzie. Nie da się
    np. zmienić automatycznie profilu. Da się jedynie wybrać odpowiednią stronę
    ustawień, ale na tej stronie trzeba już ręcznie palcem przełączyć np.
    "wycisz". I tak z każdym innym ustawieniem. Bo działanie NFC jest
    aplikacją, a aplikacji NIE WOLNO ingerować w ustawienia systemowe. Bo tak.
    6. Jeżeli apka używa do czegokolwiek lokalizacji, MUSISZ wyrazić zgodę na
    jego użycie. ZAWSZE. Bez zgody nawet nie da się jej pobrać. Nawet jeżeli
    funkcje z lokalizacją to 0,01% funkcjonalności apki

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 37. Data: 2013-08-24 00:16:50
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-23 23:55, Waldek Godel wrote:

> [...]
    > jego użycie. ZAWSZE. Bez zgody nawet nie da się jej pobrać. Nawet jeżeli
    > funkcje z lokalizacją to 0,01% funkcjonalności apki

    Staram sie podejsc jesli nie entuzjastycznie to chociaz w pozytywny
    sposob do tego systemu. Niestety, co chwila tluke w mur.
    Przed chwila odpuscilem szukanie sposobu ladowania plikow txt na karte i
    czytanie z tejze w ebook readerze, uzylem SkyDrive, ale zeby nie bylo
    zbyt prosto Fiction Book Reader nie ma opcji zmieniania strony kodowej.
    Tekst zapisalem na PC jako utf7, iso8859-2 i win1250 - w kazdym wypadku
    pl fonty sa wysypane....
    Nawigacja? Probowalem dzisiaj wyszukac galerie handlowa w okolicy. Nie
    ma; ok moze mapy stare...ale nie - na mapie galeria jest jak byk.
    Sprawdzam wyszukanie jej na CoPilocie - znajduje od razu.
    No nic, jeszcze troche pomecze ten system.

  • 38. Data: 2013-08-24 00:56:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Aug 2013 22:55:31 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > Ograniczony? To naprawdę mały pikuś.. On jest spaprany dokumentnie.
    > 1. Wrzuć kontakty z peceta nie używając konta Outlook/Google

    No co, tylko ograniczony, takie czasy ...

    > 2. czekasz wieczorem na ważny telefon - nie możesz ściszyć dzwonka. Ale
    > plumplanie wszystkich powiadomień (np. fejsbuk) doprowadza cię do
    > szewskiej pasji - ale nie, nie da sie tego ściszyć oddzielnie

    A jak zamiast zatelefonowac ktos zaczatuje na fejsie ?

    Albo nie da sie nad tym zapanowac, albo system jest zbyt skomplikowany
    :-)

    > 3. Backup mozna odtworzyć WYŁĄCZNIE po 3G i wyłącznie mając kartę dużego
    > operatora. Mając kartę wirtualnego nie odtworzysz backupu NIGDY.

    A to dosc dziwne ograniczenie, da sie tak w ogole ograniczyc ?

    > A co, jeżeli backup ma 10GB?

    A to tym bardziej chcesz 3G :-)

    > 6. Jeżeli apka używa do czegokolwiek lokalizacji, MUSISZ wyrazić zgodę na
    > jego użycie. ZAWSZE. Bez zgody nawet nie da się jej pobrać. Nawet jeżeli
    > funkcje z lokalizacją to 0,01% funkcjonalności apki

    No ale z Androidem tak samo.
    Co z tego ze mozesz pobrac, skoro zainstalowac tylko jak na wszystko
    sie zgadzasz.

    Takie czasy. Odkurzyc stary telefon i zainstalowac sobie linuxa,
    czekajac na tablety z linuxem ?

    J.

  • 39. Data: 2013-08-24 09:24:13
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-08-23 20:58, Maciej Bebenek wrote:
> [...]

    Po wylaczeniu wszystkich aplikacji siedzacych w tle zuzycie wrocilo do
    normy, wylaczony pobiera 1.55% na godzine.

  • 40. Data: 2013-08-24 09:29:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No ale z Androidem tak samo.
    > Co z tego ze mozesz pobrac, skoro zainstalowac tylko jak na wszystko
    > sie zgadzasz.

    Ale to akurat ma sens. Jak wymaga to wymaga. Kwestia że nie jest
    zwirtualizowane tak, by programowi wystawiać to, co się chce np lokalizację
    zgrubną zamiast dokładnej.

    > Takie czasy. Odkurzyc stary telefon i zainstalowac sobie linuxa,
    > czekajac na tablety z linuxem ?

    Chyba telefony :-)