    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Date: Sat, 24 Aug 2013 14:15:51 +0200

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 12:41:47 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > A jak jest podstawą ?

    Jesli to jest program do nawigacji, to owszem, jest podstawa.
    Ale jesli to jest program do rozkladu jazdy pociagow, to juz nie
    wydaje mi sie zeby to byla podstawa.

    > Mnie się widzi, że te programy z reguły czynią pożytek
    > z uprawnień jakie uzyskały. Jak jakiś identyfikuje urządzenie, to
    > identyfikuje choć z punktu widzenia użytkownika to nie jest podstawowa
    > funkcjonalność. Jak identyfikuje użytkownika ... , jak określa jego
    > lokalizację, ... itd. Przede wszystkim z góry nie wiadomo czy dana
    > funkcjonalność nie jest krytyczna, że można jej nie zaakceptować.

    Ale ja jestem swiadomy uzytkownik, i jesli to jest gra w tetrisa to
    sobie nie zycze aby miala prawo lokalizowac telefon, odczytywac
    ksiazke, wysylac SMS a nawet transmitowac przez siec.

    Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze bez tego ostatniego nie wysle mojego
    wyniku do tablicy rekordow. Pieprzyc, niech nie wysyla.
    Ale wywalic sie nie ma prawa, bo za granica tez mam ochote pograc, nie
    placac za roaming.

    > To w linuksie. W androidzie raczej niczego takiego nie ma chyba, że właśnie
    > jako jakieś klony oryginalnego czy jego rozszerzenia. Nie bardzo wiem o
    > nich.

    W Androidzie - zobacz wlasciwosci aplikacji i uprawnienia.
    Jest wszystko co by sie chcialo ... tylko nie mozna zmienic.
    Bo ty jestes klientem, nie administratorem swojego telefonu.

    > Jakieś firewalle są, niewykluczone, że dokładnie to, co Ty chcesz
    > robią. Nie sądzę by robiły to, co ja chcę, że np podają nieco inną
    > lokalizację niż faktyczna.

    A to mozliwe, wirtualizacja nigdy nie jest absolutnie pelna.

    J.