  • Data: 2013-08-25 15:43:45
    Temat: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Stacje ? czesto wprowadzam.
    > Owszem - opcjonalne wyszukanie najblizszej moze byc zaleta.
    > Ale tylko opcjonalnie, bo moze byc tez wada.

    Tak, to prawda, programy mają opcje :-)

    > Ale do tego pewnie tez wymagaja uprawnien.
    >
    > Rozklad w ogole wydaje sie bezuzyteczny, tzn znajomosc co kto ostatnio
    > szukal ... az sie kiedys doczytasz ze cie podgladano i podsluchiwano
    > przez taki niewinny program ..

    A co kto ostatnio szukał ? Nic nie wiem. Myślałem, że to do stacji jest. Ale
    właśnie ... dla mnie do tego a program może to wykorzystać jak bądź np
    przesłać do innego programu dajmy na to zajmującego się aplikowaniem reklam
    w tv. I może nawet nie wymagać uprawnienia do identyfikacji użytkownika bo
    wystarczy mu lokalizacja. Tak, że ten problem jest nieogarnialny.

    > A kto powinien decydowac - producent czy klient ?

    Ten kto płaci. Zawsze możesz zlecić napisanie programu, to będzie działał
    jak chcesz. A jak bierzesz gotowy to robi to, co producent chciał. Nie
    dziwi. Kłania się koncepcja open source. Ale Android w tym sensie nie jest
    os.

    > A ja sobie nie zycze zeby z pewnych rzeczy korzystal.

    Ja to rozumiem, ale rozumiem też, że ograniczając uprawnienia szybko kończy
    się przestrzeń dla działania programu tak, że przestaje działać.

    > Jak bede uwazal ze fajnie, to jej pozwole.

    ...a na razie nie będziesz używał bo tak producent zakodował, że się nie da.

    > Wiec zacznijmy od rzeczy najprostszej - ustalenia czy w ogole system
    > cos poda programowi.

    A mamy własny system operacyjny ?

    > Ten sam. Telefon zyje wlasnym zyciem. Robi to, co sie producentom
    > podoba. A mnie moze to przeszkadza.

    Przecież to program wyśle a nie producent telefonu.

    > I zmienic nie mozesz, bo nie.

    Ja bym chciał kontrolować udzielanie tych uprawnień, ale generalnie
    chciałbym kontrolować te usługi.

    > a to jest juz bardzo ciekawe. Bez roota jako wlasciciel nie mozesz nic
    > zmienic, a program dzialajacy w trybie uzytkownika moze.

    Jedno i to samo. Użytkownik tylko programów używa. Co może program to mu
    udostępnia i tylko tak cokolwiek zmienia.

    > Od tego tylko krok zeby programy same sobie zmienialy uprawnienia, a
    > co, przeciez producent wie lepiej.

    No co Ty, siebie nie przeskoczy. Jeśli ma takie uprawnienie to ma i jakiś
    inny program też może mieć, czyli także użytkownik może mieć.