  • Data: 2013-08-24 17:38:10
    Temat: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 24 Aug 2013 15:51:35 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > Jak program od lokalizacji uzależnia wyszukiwania ? To to jest podstawa. Nie
    > sądzę byś naprawdę chciał to wprowadzać ręcznie.

    Stacje ? czesto wprowadzam.
    Owszem - opcjonalne wyszukanie najblizszej moze byc zaleta.
    Ale tylko opcjonalnie, bo moze byc tez wada.

    > Samo w sobie jest zresztą
    > bezużyteczne. Groźne jest wraz z identyfikacją urządzenia czy użytkownika.

    Ale do tego pewnie tez wymagaja uprawnien.

    Rozklad w ogole wydaje sie bezuzyteczny, tzn znajomosc co kto ostatnio
    szukal ... az sie kiedys doczytasz ze cie podgladano i podsluchiwano
    przez taki niewinny program ..

    > No i co z tego jak producent programu widzi to inaczej ?

    A kto powinien decydowac - producent czy klient ?

    > Zresztą ja nie
    > widzę miejsca na ograniczanie uprawnień bo program najlepiej jak umie
    > korzystać z dokładnie wszystkiego.

    A ja sobie nie zycze zeby z pewnych rzeczy korzystal.

    > Ten do rozkładu ma umieć pobrać
    > współrzędne by szukać z najbliższej stacji.

    > Gra może fajnie jakby umiała
    > odnaleźć graczy z twojej okolicy.

    Jak bede uwazal ze fajnie, to jej pozwole.

    > Więc te wszystkie uprawnienia są
    > zasadniczo zbyteczne. Potrzebna jest możliwość kontrolowania użycia tych
    > uprawnień, czyli właśnie to, że system poda programowi te współrzędne, ale
    > już nie umożliwi zidentyfikowania. Ale to szeroki temat jest.

    Wiec zacznijmy od rzeczy najprostszej - ustalenia czy w ogole system
    cos poda programowi.

    > Rety, zapisze w pliku i wyśle jak wrócisz. Inny problem teraz poruszasz.

    Ten sam. Telefon zyje wlasnym zyciem. Robi to, co sie producentom
    podoba. A mnie moze to przeszkadza.

    > Ale, że co ? Masz deklarację uprawnień jakich program oczekuje i jakie
    > system mu daje.

    I zmienic nie mozesz, bo nie.

    > Już nawet widać, że jakimś programem można ją zmienić tak,
    > że system mu ich nie da,

    a to jest juz bardzo ciekawe. Bez roota jako wlasciciel nie mozesz nic
    zmienic, a program dzialajacy w trybie uzytkownika moze.
    Od tego tylko krok zeby programy same sobie zmienialy uprawnienia, a
    co, przeciez producent wie lepiej.

    J.