  • Data: 2013-08-24 15:51:35
    Temat: Re: Windows Phone - pierwsze wrazenia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Jesli to jest program do nawigacji, to owszem, jest podstawa.
    > Ale jesli to jest program do rozkladu jazdy pociagow, to juz nie
    > wydaje mi sie zeby to byla podstawa.

    Jak program od lokalizacji uzależnia wyszukiwania ? To to jest podstawa. Nie
    sądzę byś naprawdę chciał to wprowadzać ręcznie. Samo w sobie jest zresztą
    bezużyteczne. Groźne jest wraz z identyfikacją urządzenia czy użytkownika.

    > Ale ja jestem swiadomy uzytkownik, i jesli to jest gra w tetrisa to
    > sobie nie zycze aby miala prawo lokalizowac telefon, odczytywac
    > ksiazke, wysylac SMS a nawet transmitowac przez siec.

    No i co z tego jak producent programu widzi to inaczej ? Zresztą ja nie
    widzę miejsca na ograniczanie uprawnień bo program najlepiej jak umie
    korzystać z dokładnie wszystkiego. Ten do rozkładu ma umieć pobrać
    współrzędne by szukać z najbliższej stacji. Gra może fajnie jakby umiała
    odnaleźć graczy z twojej okolicy. Więc te wszystkie uprawnienia są
    zasadniczo zbyteczne. Potrzebna jest możliwość kontrolowania użycia tych
    uprawnień, czyli właśnie to, że system poda programowi te współrzędne, ale
    już nie umożliwi zidentyfikowania. Ale to szeroki temat jest.

    > Oczywiscie zdaje sobie sprawe ze bez tego ostatniego nie wysle mojego
    > wyniku do tablicy rekordow. Pieprzyc, niech nie wysyla.
    > Ale wywalic sie nie ma prawa, bo za granica tez mam ochote pograc, nie
    > placac za roaming.

    Rety, zapisze w pliku i wyśle jak wrócisz. Inny problem teraz poruszasz.

    > W Androidzie - zobacz wlasciwosci aplikacji i uprawnienia.
    > Jest wszystko co by sie chcialo ... tylko nie mozna zmienic.
    > Bo ty jestes klientem, nie administratorem swojego telefonu.

    Ale, że co ? Masz deklarację uprawnień jakich program oczekuje i jakie
    system mu daje. Już nawet widać, że jakimś programem można ją zmienić tak,
    że system mu ich nie da, ale to statyczne jest i jak mówiłem skutek jest
    taki, że program się sypnie a nie, że będzie działał tak, jak Ty tego
    oczekujesz. Do tego trzeba potencjalnie nieograniczone uprawnienia i tylko
    manipulowania interakcji ze środowiskiem w jakim jest uruchamiany.