  • Data: 2020-12-31 10:34:53
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.12.2020 o 08:41, heby pisze:

    > Więc pomyliłeś wątek.

    Nie. Wątek jest taki, że z założenia jest już tam router, pracujący jako
    router i więcej urzadzeń z funkcją routera jest niepotrzebne.
    Wątek jest o rozprowadzaniu sieci WiFi przy pomocy AP, routera (z
    wyłączonym NAT/DHCP/DNS) czy repeatera.

    > Wymyśliłeś sobie że w dyskusji o starych routerach nie ma routerów.
    > Jeśli zamierzasz dalej wciskać te bzdury to ja zamierzam zmienić temat
    > na różowe jednorożce, może też nikt się nie zorientuje.

    Skąd taki pomysł? W wątku znacznie wcześniej wspomniałem o możliwości
    zastosowania w/w urządzeń (w tym starych routerów), kiedy nie będzie
    repeatera bo zwyczajnie pracują stabilniej czy to będzie WDS czy inna
    konfiguracja. Taki stary router bez aktualizacji firmware idealnie się
    do tego nadaje, bo ma wyłączone funkcje odpowiedzialne w sumie za
    bezpieczeństwo i jest zwykłym AP czy switchem.

    > Może mój mózg po prostu pracuje sprawniej i wie że "wystawiony
    > publicznie" oznacza również wystawiony interfejs zarządzający routera -
    > publicznie.

    Brednia. Infekcja starych routerów nie ma nic wspólnego z jego www na
    zarządzanie. Możesz to wyłączyć bo w sumie jest domyślnie wyłączone na
    porcie WAN a i tak dojdzie do infekcji. Z resztą co to za pokraczna
    konfiguracja, gdzie router pracujacy w sieci lokalnej, jako następny w
    sieci ma wystawione zarządzanie na publiczny IP?

    Napisałem przecież, że (doczytaj ze zrozumieniem) że MOŻNA się dojebać
    do takiego routera, kiedy jest wystawiony publicznie. Kiedy taki router
    pracuje lokalnie i tylko lokalnie w sieci to infekcja mu nie groźna a z
    wyłączonym NATem to już całkowicie bez problemu.

    > Ależ prosze, OPOWIEDZ nam jak przeglądasz logi na routerze czy AP i jak
    > to pomaga w BEZPIECZEŃSTWIE. Popcor zrobiłem, chętnie poczytam te głupoty.

    Przecież nie czytam tego cały czas a tylko wtedy, jesli się coś złego
    dzieje na sieci :> Jest oprogramowanie, które czuwa nad poprawną pracą
    urządzeń i jeśli znajdzie się jakaś zainfekowana maszyna (komp, TV,
    Xbox, Sramox, Smartfon itd) to dostaję powiadomienia bo zaczyna być
    niestabilnie. Czasem nawet z jakiejś końcówki (inny router i klienci)
    klienci sami dzwonią i wtedy się sprawdza co sieje. Przeglądanie gdzie
    kto łazi i co klika mnie nie interesuje.

    > Jak często przeglądasz? Co kilka sekund abye mieć choć śladowe sznse
    > zatrzymania problemu? Masz jakieś narzedzia do tego? Raportujesz
    > automatycznie AI nietypowa zachowania? Deszyfrujesz w locie SSH używając
    > komputerów kwantowych zrobionych na AVR? Zatrudniasz studentów w
    > klatach? Jak rozwiązujesz problemy karmienia i odchodów?

    Widać że nie miałeś do czynienia z dość rozległymi sieciami na dłuższą
    metę :/

    > NIe, mają jak autor wątku, jeden AP który ma problem z zasięgiem,
    > prawdopodobnie pełniący rolę routera. A ju na pewno moje przypadki 10
    > latnich urządze są o AP peniących role routera. Zawzięcie machasz swoimi
    > głupimi koncepcjami "bezpieczeństwa" nie zauważając ze mowa o czym innym.

    Wydumałeś sobie ten stary router. Wątkotwórca ma nowy router i chce
    rozprowadzić WiFi. Bladego pojęcia nie mam jak zastapiłeś jego nowy
    router jakimś zabytkiem. Może ustosunkuj się do tematu?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>