-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <pcs0v0$ptj$1@node2.news.atman.pl> <HBhIC.47527$jK6.11917@fx13.ams1>
<z1zjngiqgkgu$.144iwkqjzslup.dlg@40tude.net>
<AkpIC.123238$lj.57646@fx05.ams1>
<5af2b894$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
<xbzIC.51033$hf4.32721@fx19.ams1>
<5af2cd36$0$692$65785112@news.neostrada.pl>
<beAIC.47743$jK6.4018@fx13.ams1>
In-Reply-To: <beAIC.47743$jK6.4018@fx13.ams1>
Subject: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Date: Wed, 9 May 2018 13:04:45 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 27
Message-ID: <5af2d5ce$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.57.176
X-Trace: 1525863886 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 602 83.26.57.176:59062
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:40874
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:beAIC.47743$j...@f...ams1...
On 2018-05-09, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>> wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11
>>>> atm.
>>>> To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
>
>>>No a na jaką powierzchnię się to rozkłada?
>
>> Cisnienie powietrza w oponie odpowiada cisnieniu nacisku na grunt.
>Przeciez to nie lateksowy baonik o wysoce elastycznych ściankach, a
>dość
>sztywna konstrukcja ze wzmocnionymi brzegami.
Przy 900t nacisku nie jest juz sztywne ;-)
>Dodatkowo ciśnienie w
>oponie może być przecież wyższe niż wynika z cięzaru pojazdu.
Moze, ale na drodze jednak opona troche siada.
Idealny walec na plaskiej powierzchni ma pole styku zero, wiec pod
byle naciskiem sie kawalek rozplaszczy tak, ze cisnienia po obu
stronach bieznika beda rowne - plus/minus sztywnosc gumy.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.18 13:06 J.F.
- 09.05.18 13:56 Konrad Anikiel
- 09.05.18 14:09 Marcin Debowski
- 09.05.18 14:37 J.F.
- 09.05.18 14:39 J.F.
- 09.05.18 15:46 Konrad Anikiel
- 09.05.18 16:10 J.F.
- 09.05.18 17:04 WM
- 09.05.18 17:17 J.F.
- 10.05.18 02:12 Marcin Debowski
- 10.05.18 02:18 Marcin Debowski
- 10.05.18 15:25 robot
- 10.05.18 16:22 WM
- 10.05.18 17:48 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=