eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaWielkość kół w wielkich wywrotkach.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 1. Data: 2018-05-08 13:16:40
    Temat: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: robot <a...@o...pl>

    Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
    do zwykłych wywrotek?

    O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU


  • 2. Data: 2018-05-08 15:28:07
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
    > Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    > wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    > To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
    > do zwykłych wywrotek?
    >
    > O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU

    Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
    terenie kopalnii odkrywkowych?

    --
    Marcin


  • 3. Data: 2018-05-08 18:43:52
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: sbd <s...@s...org>

    W dniu 2018-05-08 o 13:16, robot pisze:
    > Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    > wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?

    Może dlatego, że masa rośnie z sześcianem wymiaru, a nośność koła
    niekoniecznie.


  • 4. Data: 2018-05-08 23:00:50
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 08 May 2018 13:28:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
    >> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    >> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    >> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
    >> do zwykłych wywrotek?
    >>
    >> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
    >
    > Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
    > terenie kopalnii odkrywkowych?

    Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
    spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...

    J.


  • 5. Data: 2018-05-09 00:16:00
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Dnia Tue, 08 May 2018 13:28:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    >> On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
    >>> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    >>> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    >>> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
    >>> do zwykłych wywrotek?
    >>>
    >>> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
    >>
    >> Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
    >> terenie kopalnii odkrywkowych?
    >
    > Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
    > spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...

    Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia nacisku i
    podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2018-05-09 03:24:37
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 9 maja 2018 07:16:01 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > > Dnia Tue, 08 May 2018 13:28:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
    > >> On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
    > >>> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    > >>> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    > >>> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
    > >>> do zwykłych wywrotek?
    > >>>
    > >>> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
    > >>
    > >> Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
    > >> terenie kopalnii odkrywkowych?
    > >
    > > Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
    > > spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
    >
    > Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia nacisku i
    > podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
    >

    Ja bym jeszcze dodał że to jest produkt na zupełnie inny rynek niż samochód osobowy.
    Taka maszyna nie musi być zoptymalizowana i wyżyłowana do ostatniego grama metalu.
    Nikt nie kombinuje żeby rozpadła się w pierwszym tygodniu po gwarancji. Nikt jej nie
    projektuje tak żeby nie dało się jej naprawić inaczej niż przez szybką wymianę
    silnika i wszystkiego co do tego silnika jest przykręcone. Czemu więc miałaby być
    porównywalna do samochodu?


  • 7. Data: 2018-05-09 03:27:50
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 maja 2018 20:16:48 UTC+9 użytkownik robot napisał:
    > Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    > wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    > To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
    > do zwykłych wywrotek?
    >
    > O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU

    Nierówności podłoża znacznie łatwiej jest kompensować ugięciem opony niż mechanizmami
    podwozia.


  • 8. Data: 2018-05-09 10:33:17
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-05-08 o 18:43, sbd pisze:
    > W dniu 2018-05-08 o 13:16, robot pisze:
    >> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
    >> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
    >
    > Może dlatego, że masa rośnie z sześcianem wymiaru, a nośność koła niekoniecznie.

    Też na to stawiam.


  • 9. Data: 2018-05-09 10:55:52
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5fa8cc20-8f91-408f-baf5-f48cb3cd4f39@go
    oglegroups.com...
    [...]
    >Ja bym jeszcze dodał że to jest produkt na zupełnie inny rynek niż
    >samochód osobowy.
    >Taka maszyna nie musi być zoptymalizowana i wyżyłowana do ostatniego
    >grama metalu.
    >Nikt nie kombinuje żeby rozpadła się w pierwszym tygodniu po
    >gwarancji.
    >Nikt jej nie projektuje tak żeby nie dało się jej naprawić inaczej
    >niż przez szybką wymianę silnika i wszystkiego co do tego silnika
    >jest przykręcone.
    >Czemu więc miałaby być porównywalna do samochodu?

    Ale kolega porownywal do samochodu ciezarowego, np takiego 40t "tira",
    jakie mamy drogach.
    Taki samochod tez ma jezdzic 500km dziennie przez wiele lat,
    a ma np 26 kol a nie 4(6) :-)

    J.


  • 10. Data: 2018-05-09 11:00:03
    Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:AkpIC.123238$l...@f...ams1...
    On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie
    >> musza
    >> spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...

    >Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia
    >nacisku i
    >podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.

    wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11 atm.
    To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.

    Za to liczac, ze opona od tira wytrzymuje jakies 5 ton ... oj, sporo
    by ich bylo trzeba do tego bydlaka, ktory podchodzi pod 900t.

    J.

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: