-
1. Data: 2018-05-08 13:16:40
Temat: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: robot <a...@o...pl>
Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
do zwykłych wywrotek?
O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
-
2. Data: 2018-05-08 15:28:07
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
> do zwykłych wywrotek?
>
> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
terenie kopalnii odkrywkowych?
--
Marcin
-
3. Data: 2018-05-08 18:43:52
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: sbd <s...@s...org>
W dniu 2018-05-08 o 13:16, robot pisze:
> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
Może dlatego, że masa rośnie z sześcianem wymiaru, a nośność koła
niekoniecznie.
-
4. Data: 2018-05-08 23:00:50
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 08 May 2018 13:28:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
>> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
>> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
>> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
>> do zwykłych wywrotek?
>>
>> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
>
> Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
> terenie kopalnii odkrywkowych?
Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
J.
-
5. Data: 2018-05-09 00:16:00
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Dnia Tue, 08 May 2018 13:28:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
>> On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
>>> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
>>> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
>>> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
>>> do zwykłych wywrotek?
>>>
>>> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
>>
>> Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
>> terenie kopalnii odkrywkowych?
>
> Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
> spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia nacisku i
podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
--
Marcin
-
6. Data: 2018-05-09 03:24:37
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu środa, 9 maja 2018 07:16:01 UTC+9 użytkownik Marcin Debowski napisał:
> On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> > Dnia Tue, 08 May 2018 13:28:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> >> On 2018-05-08, robot <a...@o...pl> wrote:
> >>> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
> >>> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
> >>> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
> >>> do zwykłych wywrotek?
> >>>
> >>> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
> >>
> >> Nie czasami bo takie cuda zwykle jeżdżą po sypkim, mało utwardzonym
> >> terenie kopalnii odkrywkowych?
> >
> > Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie musza
> > spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
>
> Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia nacisku i
> podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
>
Ja bym jeszcze dodał że to jest produkt na zupełnie inny rynek niż samochód osobowy.
Taka maszyna nie musi być zoptymalizowana i wyżyłowana do ostatniego grama metalu.
Nikt nie kombinuje żeby rozpadła się w pierwszym tygodniu po gwarancji. Nikt jej nie
projektuje tak żeby nie dało się jej naprawić inaczej niż przez szybką wymianę
silnika i wszystkiego co do tego silnika jest przykręcone. Czemu więc miałaby być
porównywalna do samochodu?
-
7. Data: 2018-05-09 03:27:50
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>
W dniu wtorek, 8 maja 2018 20:16:48 UTC+9 użytkownik robot napisał:
> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
> To znaczy dlaczego mają duże koła w stosunku do pojazdu, w porównaniu
> do zwykłych wywrotek?
>
> O takie wywrotki chodzi: https://goo.gl/images/jUqczU
Nierówności podłoża znacznie łatwiej jest kompensować ugięciem opony niż mechanizmami
podwozia.
-
8. Data: 2018-05-09 10:33:17
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2018-05-08 o 18:43, sbd pisze:
> W dniu 2018-05-08 o 13:16, robot pisze:
>> Dlaczego w tych wielkich wywrotkach w kopalniach są inne proporcje
>> wielkość kół w stosunku do reszty pojazdu?
>
> Może dlatego, że masa rośnie z sześcianem wymiaru, a nośność koła niekoniecznie.
Też na to stawiam.
-
9. Data: 2018-05-09 10:55:52
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5fa8cc20-8f91-408f-baf5-f48cb3cd4f39@go
oglegroups.com...
[...]
>Ja bym jeszcze dodał że to jest produkt na zupełnie inny rynek niż
>samochód osobowy.
>Taka maszyna nie musi być zoptymalizowana i wyżyłowana do ostatniego
>grama metalu.
>Nikt nie kombinuje żeby rozpadła się w pierwszym tygodniu po
>gwarancji.
>Nikt jej nie projektuje tak żeby nie dało się jej naprawić inaczej
>niż przez szybką wymianę silnika i wszystkiego co do tego silnika
>jest przykręcone.
>Czemu więc miałaby być porównywalna do samochodu?
Ale kolega porownywal do samochodu ciezarowego, np takiego 40t "tira",
jakie mamy drogach.
Taki samochod tez ma jezdzic 500km dziennie przez wiele lat,
a ma np 26 kol a nie 4(6) :-)
J.
-
10. Data: 2018-05-09 11:00:03
Temat: Re: Wielkość kół w wielkich wywrotkach.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:AkpIC.123238$l...@f...ams1...
On 2018-05-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Albo w druga strone: nie jezdza po drogach publicznych, wiec nie
>> musza
>> spelniac limitu nacisku 11 ton na os ...
>Może nie tyle w drugą co razem, bo jakby nie było ograniczenia
>nacisku i
>podłoże dobrze utwardzone, to kółka mogłyby być wąskie i małe.
wyczytalem, ze pompuje sie te opony do 100-150psi, czyli 7-11 atm.
To zdaje sie wiecej niz tiry, wiec i nacisk na podloze wiekszy.
Za to liczac, ze opona od tira wytrzymuje jakies 5 ton ... oj, sporo
by ich bylo trzeba do tego bydlaka, ktory podchodzi pod 900t.
J.