    From: Profesor Nic <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Date: Sun, 12 Jun 2011 11:19:43 -0700 (PDT)

    On Jun 12, 5:36 pm, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > Ale większość szkiełek wartych uwagi jest dostępna i pod cropa, np świetna
    > sigma 8-16mm i 12-24mm. Nawet problem rybiego zaspokoił samyang. Nie ma
    > więc co narzekać na jakieś braki.

    Chodzilo mi o naprawde jasne szkla... Daj mi 24, 35 i 50 1.4 do cropa,
    wtedy faktycznie rozwaze pozbycie sie ff. Faktycznie cos sie powoli
    pojawia, ale albo slabe (sigma 35/1.4), albo bez AF (samyang), ale to
    ciagle za malo dla mnie. No i chyba nie tylko dla mnie, bo popyt na ff
    nie maleje ;)

    > Też używam jednego i drugiego i też mam porównanie w cenach, ale Ty
    > kreujesz całkiem inny wybór - pomiędzy nowiuśkim body aps-c, a staruszkiem
    > 5d.

    Etam, nigdy nic takiego nie sugerowalem! Przeciwnie, podkreslalem, ze
    dla mnie nie ma sensu porownywanie cropa i FF, bo do czego innego sa.
    Kupowanie FF dla samego faktu posiadania FF, nie ma sensu, ale to samo
    z cropem. Chodzilo mi od poczatku TYLKO o to, ze jesli akurat ktos kto
    sie przesiada z filmu (pelnej klatki) i chcialby na cyfrowa pelna
    klatke, to moze to zrobic w wymienionym budzecie (4 tys.) kupujac 5d z
    prostym szklem i nie bedzie zalowal. Ktos prosil o tego typu opinie
    wiec ja dalem.

    Nie mam zamiaru wdawac sie w puste potyczki crop vs ff, ani nikogo
    nawracac na ff, tylko odpowiedziec na pytanie zalozyciela tego watku.
    Co w sumie juz zrobilem, wiec jak dla mnie dalszy ciag to coraz mniej
    na temat :)

    P.

    PS
    Ten Sony wydaje sie ciekawa alternatywa! Coprawda poza budzetem
    pytajacego, ale jesli ktos buduje system od zera, to pewnie warto
    sprawdzic... Ja juz chyba zostane z Canonem z powodu skompletowanej
    szklarni, czy mi sie to podoba czy nie ;)