  • Data: 2011-06-13 14:22:53
    Temat: Re: Wielkie Przejście - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-13 13:02, kamil pisze:

    > Z ciekawości - skąd takie opóźnienie? Przecież to jest ten sam strumień,
    > który idzie na tylny wyświetlacz, a te często laga nie mają.

    Problem właśnie w tym, że maja - dokładnie tak samo jak i EVF. W
    pzrypadku lustzranki jedyne opóźnienie wynika z czasu przebiegu światła
    przez układ optyczny - i jak łatwo się domyśleć jest zupełnie pomijalne.
    W pzrypadku zaróno EVF jak i ekranika LCD obraz musi zostać
    zarejestrowany przez matrycę, przetwozrony przez procesor aparatu i
    wyświetlony na ekraniku - a to trwa, szczególnie gdy światłą jest
    niewiele matryca musi je dłużej zbierać by uzyskać odpowiednio silny
    sygnał. W efekcie na ekraniku LCD (lub w EVF - tam też jest w środku
    ekranik) widzimy nie to, co się aktualnie dzieje, a to, co się działo
    ileś tam ms temu. Przy niektórych rodzajach fotografii takie opóźnienie
    nie ma znaczenia, przy innych - bardzo przeszkadza.

    > Poza tym nie przesadzajmy, dysponujemy technologią pozwalającą przesyłać
    > obraz full HD z opóźnieniem poniżej 100 milisekund przez internet
    > (Onlive choćby), a nie potrafimy tych kilkuset tysięcy pikseli puścić
    > kablem na wyświetlacz?

    Podejrzewam, że czas transmisji kablem to niewielki problem. Więcej
    czasu zajmuje zarejestrowanie sygnału przez matrycę i przetworzenie go
    przez procesor aparatu (trzeba z RAW-a wyliczyć obraz do wyświetlenia -
    a to musi trwać - zwłaszcza, że ze względu na ograniczenia energetyczne
    moc obliczeniowa procesora nie jest zbyt duża)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)