  • Data: 2011-06-11 12:21:58
    Temat: Re: Wielkie Przejscie - Nikon FM2N -> cyfra
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-11 12:59, XX YY pisze:

    > nie wypada i cudow nie ma
    > jesli sie korzysta z g.....ch zrodel to i wynik jest g...y

    Cóż... dla mnie dxomark było od długiego czasu wiarygodnym źródłem.
    Fakt, że wynik zaskakujący, ale szkoda mi czasu na wyszukiwanie w sieci
    alternatywnych porównań - mam ciekawsze rzeczy do roboty:-)

    > dla g12 podaja zakr dyn. dla 80 iso , dla pena dla 125 iso.
    > w tym samym zakresie iso pen ma oczywiscie wyzsza dynamike .

    Może - w pośpiechu nie doczytywałem dla jakich wartości porównywali. Ale
    - spodziewałbym się, ze nawet przy takiej różnicy ISO matryca 4/3
    powinna mieć lepszą dynamikę.

    > nie wiem tez i nie zamierzam wnikac w jaki sposob wyliczyli zakres
    > ponad 11 EV.

    Pewnie gdzieśna stroniem jest podana metodyka pomiaru - możesz poszukać.

    > Wg roznych wynikow pomiarow moja matryca FF ma ok 10 ev.

    To chyba matryca dość starej generacji... Współcześnie APSC wyciągają
    znacznie więcej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)