  • 41. Data: 2011-03-07 10:34:18
    Temat: Re: Wiecie kto powoduje wypadki?
    Od: "jack" <j...@v...pl>

    > W dniu 2011-03-07 09:54, jack pisze:

    > > Przedstawicielą

    > Komu?

    > --

    > Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:g...@j...aster.pl

    > Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

    Sorki profesorku,powinno być:przedstawicielom handlowym[takim co jezdzą
    ciezarówkam np.cinkłeczento].
    Prosze o 4+.
    Na usprawiedliwienie dodam ze matura była jskieś 25lat temu no i z racji zmiany
    zawodu kierowca ciezarówki nie mogę odstawać od aktualnej grupy zawodowej[wiesz
    jak sie wejdzie miedzy wrony]
    http://www.youtube.com/watch?v=j6eOSnokjlI
    pozdro.jack

  • 42. Data: 2011-03-07 12:35:41
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Nie życzę ci tego, ale jak ci ktoś kiedyś zgarnie kogoś bliskiego z
    > pasów/chodnika/pobocza bo z powodu prędkości za późno go zauważył

    Predkosc nie wplywa na widzenie. Przyspieszenie owszem, ale to juz
    problem w lotnictwie i to raczej w wojskowym.
    Fotoradary stawia sie na 2-3 pasmowych trasach bez przejsc dla pieszych,
    tam tez zwykle poluja kina objazdowe/suszarki. Tam ludzie najczesciej
    przekraczaja predkosc dozwolona (50km/h), wiec tam najbardziej oplaca
    sie ustawiac skarbonke. Wlasnie o zarabianie tu chodzi, a nie zadne
    bezpieczenstwo. Jak zreszta niby obecnosc FR mialaby wplywac na
    bezpieczenstwo? Automatycznie zmniejsza predkosc pojazdu? Nie, co
    najwyzej kierowca na widok FR gwaltownie zahamuje powodujac jeszcze
    wieksze zagrozenie niz jadac jak wszyscy normalnie.
    Pojmij wreszcie, ze do zapewnienia bezpieczenstwa sa inne srodki,
    skuteczne, w przeciwienstwie do FR. No chyba, ze jestes dziennikarzem.
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 43. Data: 2011-03-07 16:24:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Mar 2011 09:54:03 +0100, jack wrote:
    >Z własnego doświadczenie wiem[podniosłem swoje kwalifikacje prawa jazdy rok temu]
    >Ze wielu,a nawet bardzo wielu kierowców starszych [40-60lat]poprostu nie zna
    >przepisów.Dlatego jezdzi bez kierunkowskazów,

    Ale jak robili swoje PJ to kierunkowskazy tez obowiazywaly.
    Lenistwo .. plus zdrowy rozsadek, po co migac :-)

    >nie zatrzymuje sie przed zieloną strzałką,

    Gazety pisaly, telewizja mowila - polowa wie.
    Ten przepis jest po prostu niezyciowo niewygodny.
    Wiec wszyscy olewaja :-)

    >zle uzywa kierunkowskazów na rondach,

    Ho, ho, kolega grzeszy. To jak sie prawidlowo uzywa kierunkowskazu na
    rondach, odpowiedz uzasadnij przepisem :-P

    >ze nie wspomnę o braku zielonego
    >pojeca o oznakowaniu poziomym,

    A cos tu sie istotnie zmienilo, pomijajac linie zatrzymania ktore i
    tak wynikaja z odpowiednich znakow pionowych ?

    >oraz wiele innych jak chocby wyprzedaznie na pasach.

    tak mi sie wydaje ze tez "od zawsze" zabronione" .. tylko kiedys nie
    bylo za to 9 pkt.

    >Jezdzą tak bo tak sie nauczyli 40 lat temu.
    >Mysle ze powinno zorganizować sie kursy doszkalajace dla kierowców którzy maja
    >prawo jazdy powiedzmy od.25lat.

    Jak chcesz utrzymac znajomosc przepisow, to co 5-10 lat.

    Tylko po co ? malo wypadkow bierze sie z nieznajomosci, duzo z
    olewania przepisow. Malo np z nieuzywania kierunkowskazow,
    a jeszcze mniej ze znajomosci odleglosci w ktorej wolno sie
    zatrzymywac przed przejazdem kolejowym, albo z poprawnej odpowiedzi na
    pytanie czy prowadzac auto osobowe z przyczepa wolno wyprzedzac na
    zakrecie w lewo oznakowanym znakiem ostrzegawczym czy nie ..

    J.

  • 44. Data: 2011-03-07 19:44:08
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-07 08:03, jerzu pisze:

    > Przejedź się kiedyś w piątkowy wieczór drogą Łódź - Rokiciny -
    > Tomaszów Mazowiecki. Albo DK91 z Radomska Do Piotrkowa. Nie jest tak
    > różowo.

    Statystyki to statystyki - nie ma znaczenia twoje czy moje subiektywne
    odczucie, tylko to ile procent wypadków ma przyczynę w alkoholu. Otóż
    zaskakująco niewiele.

    Shrek.

  • 45. Data: 2011-03-07 20:14:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 07 Mar 2011 09:54:03 +0100, jack napisał(a):

    > Jezdzą tak bo tak sie nauczyli 40 lat temu.
    > Mysle ze powinno zorganizować sie kursy doszkalajace dla kierowców którzy maja
    > prawo jazdy powiedzmy od.25lat.Również kierowcy a moze zwłaszcz kierowcy zawodowi.

    A ja myśle, że wystarczyłoby policjantów wyciągnąc z krzaków i odspawać od
    suszarek.

    --