-
X-Received: by 10.140.20.40 with SMTP id 37mr168089qgi.26.1433327784170; Wed, 03 Jun
2015 03:36:24 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.20.40 with SMTP id 37mr168089qgi.26.1433327784170; Wed, 03 Jun
2015 03:36:24 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
!1.eu.feeder.erje.net!newspeer1.nac.net!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gig
anews.com!z60no39865qgd.1!news-out.google.com!k20ni45115qgd.0!nntp.google.com!j
5no123101qga.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-m
ail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Wed, 3 Jun 2015 03:36:23 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <mkme99$cdm$1@usenet.news.interia.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.127.250.84;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 164.127.250.84
References: <556962ff$0$8371$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@g...com>
<mkkukm$5jf$1@dont-email.me> <mklcb5$6kq$1@usenet.news.interia.pl>
<c...@g...com>
<mkme99$cdm$1@usenet.news.interia.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Wi?kszy akumulator do samochodu
From: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>
Injection-Date: Wed, 03 Jun 2015 10:36:24 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 79
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:682045
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 3 czerwca 2015 10:35:54 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> W dniu 2015-06-03 o 01:34, Zachariasz Dorożyński pisze:
> > W dniu środa, 3 czerwca 2015 00:56:37 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> >> W dniu 2015-06-02 o 21:03, dddddddd pisze:
> >>> W dniu 2015-05-31 o 22:31, a...@g...com pisze:
> >>>>
> >>>> zmien sprzedawce
> >>>> jak daleko jedziesz to naladujesz kazdy nawet akumulator o najwiekszej
> >>>> pojemnosci,
> >>>>
> >>>
> >>> a co myślicie o równoległym podłączeniu dwóch akumulatorów o tej samej
> >>> lub różnej pojemności?
> >>> Przyjmijmy że mam prądożerny samochód i zminimalizować poboru prądu się
> >>> nie da...
> >>>
> >>
> >> Jeśli kupujesz równocześnie (w domyśle: podobne parametry), to może być.
> >>
> >> Ale zawsze lepiej byłoby zastosować separator akumulatorów.
> >> Przykład dość prostego:
> >> http://www.sklep.unipower.pl/index.php?p54,separator
-baterii-100a-sp1315
> >> Tu lepszy:
> >> http://ibs-tech.ch/en/products/dual-battery-system/i
bs-dbs-with-uproc.html
> >>
> >> W autach wyprawowych konfiguruje się czasem tak, aby jeden akumulator
> >> był do rozrusznika, drugi do reszty. W autach przeprawowych czasami
> >> jeden do wincha, reszta do wszystkiego, lub winch pracuje na 24V.
> >>
> >> Nieraz dodaje się też drugi alternator.
> >>
> >>
> >> --
> >> Pozdrawiam.
> >>
> >> Adam
> >
> > Nie widzę żadnego powodu dla którego sprawnych dwóch lub więcej akumulatorów
ołowiowych o skrajnie różnych pojemnościach ale tym samym napięciu znamionowym nie
łączyć równolegle. Jedynym powodem może być ze jeden ma służyć do rozruchu a następne
do czegoś innego. W przypadku gdy obydwa służą do rozruchu nie widzę potrzeby
stosowania separatora.
> >
>
> Źle mnie zrozumiałeś, a ja napisałem niejasno.
> Nie chodzi o pojemność - ta w zasadzie nie ma znaczenia. Chodzi o
> kondycję akumulatora. Stary akumulator może mieć problemy z którąś z
> cel, stąd przy podłączeniu z "młodym" mogły by ganiać prądy wyrównawcze.
> Najgorszy scenariusz: szlam lub wewnętrzne zwarcie w którejś z cel.
> Separator pozwala na ładowanie każdego akumulatora wg jego parametrów.
> Są też separatory ładujące prądem szpilkowym. Ludzie się chwalą, że
> dzięki temu akumulatory projektowane na kilka lat ;) żyją długo i nie
> tracą pojemności.
>
> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam
Cela z reguły składa się z wielu płyt dodatnich i ujemnych połączonych równolegle. Na
każdej parze płyt może zdarzyć się to o co podejrzewasz jeden z dwóch połączonych
równolegle akumulatorów. I jakoś specjalnie nikt się tym nie przejmuje. "Ludzie się
chwalą" wybacz ale to żaden argument. A " akumulator ładowany impulsami szpilkowymi"
to czysta marketingowa religia. W samochodzie nie ma tyle energii żeby w rozsądnym
czasie szpilkami naładować akumulator.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.15 00:48 ACMM-033
- 04.06.15 01:46 ACMM-033
- 04.06.15 01:50 ACMM-033
- 04.06.15 13:04 Zachariasz Dorożyński
- 04.06.15 14:47 ACMM-033
- 04.06.15 16:07 Zachariasz Dorożyński
- 04.06.15 16:12 Zachariasz Dorożyński
- 04.06.15 22:42 Adam
- 04.06.15 23:28 Zachariasz Dorożyński
- 05.06.15 00:54 Andrzej Lawa
- 05.06.15 02:27 ACMM-033
- 05.06.15 10:57 J.F.
- 05.06.15 11:04 J.F.
- 05.06.15 11:47 Zachariasz Dorożyński
- 05.06.15 12:26 Adam
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rapsberry Pi i synchronizacja plików
- RCD 300 mA
- rpi i moduł przekaźników
- Falownik do pompy CO
- Lampa ogrodowa rozłączała różnicówkę
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Pytanie do Użytkownika
- Emanuel kiedyś szukał gotowca do chłodzenia leków
- Sprzęty z Lidl-a
- idzie nowe
- Wybuchające pagery
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera