eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWeryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo › Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
  • Data: 2012-11-14 23:19:18
    Temat: Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Od: IDKrzych <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-11-14 19:46, e...@g...com pisze:
    > Inaczej: mowiac "lekko utrudnic" odnosisz sie do wymyslonego przez siebie
    > modelu ataku, ktory co najwyzej jest jednym z mozliwych. Istnieja tez
    > inne modele, takie jak "chce sprawdzic czy Edek faktycznie jest cyklista i
    > masonem", lub "wlamalem sie do poczty pana X i sprawdze, gdzie sie
    > moge zalogowac", lub mase innych.
    >
    > Z innej zupelnie strony, nawet w Polsce mamy ustawe o ochronie danych osobowych,
    > giodo itp., dyrektywy unijne etc., ktorych celem jest uszanowanie prywatnosci
    > osob w sieci, gdy te osoby chca takowa prywatnosc zachowac. Robiac strone,
    > na ktorej osoby nie sa wymienione z imienia i nazwiska a mozna sprawdzic
    > znajac email, czy dana osoba jest zarejestrowana nie szanuje sie prywatnosci
    > uzytkownikow strony. Jednym z glownych powodow, dla ktorych ochrona danych
    > osobowych u nas kuleje, dla ktorych sa kradzione pieniadze z kont bankowych jest
    > wlasnie takie nonszalanckie podejscie do bezpieczenstwa. A, bo to tylko
    > moze "lekko utrudnic", co mi tam ktos bedzie p...l, niech sobie antyvira
    > zainstaluja i maja nie marudzic. A kazda udostepniona niepotrzebnie informacja
    > w najlepszym razie niewiele zmienia, w gorszych zwieksza narazenie na ryzyko - nie
    znajac wszystkich modeli ataku trzeba zalozyc to drugie.
    >
    > Regula jest taka, ze udostepnia sie tyle co potrzeba i nic wiecej, bo kazda
    > dodatkowa informacja zmniejsza bezpieczenstwo. Jedynie czesc zabezpieczen
    > zaklada publicznosc czesci informacji, ale to jest chyba za trudny temat. Wiec
    > jak mozna przy rejestracji nie pisac "email jest zajety" to sie tego nie robi,
    > to prawie nic nie kosztuje.

    ..ale czasami może kosztować, i to nawet sporo.
    Bo generalnie masz rację, tylko trzeba znaleźć równowagę.

    Jeżeli np. mówimy o serwisie który ma ściągnąć setki nowych klientów, a
    na przywitanie dostają takie nieczytelne zachowanie z logowaniem
    (niepewność czy coś źle wpisałem? .. może chwilowo nie działa? ... ale o
    co chodzi? -> a "kij im w ucho") to już masz konkretne straty.

    Sam jakiś czas temu chciałem zrobić zakupy w nowym e-sklepiku.
    Zakładam konto -- wypełniam co trzeba, klikam rejestruj ... i jestem na
    stronie startowej ...hmm (żadnych komunikatów) sprawdzam maila -> nic.
    To próbuję się zalogować na nowe konto ... klikam loguj .... i jestem na
    stronie startowej dalej nie zalogowany (żadnych komunikatów)
    Już mnie więcej nie widzieli i kasy nie zobaczą ;)

    Wydaje mi się, że próbujesz podobne przyjemności zafundować u siebie.
    pozdrawiam
    --
    IDKrzych

    "Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy
    - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie
    wielowymiarowym,
    w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."
    (S. Lem 1999)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: