eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWeryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo › Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
  • Data: 2012-11-15 11:09:42
    Temat: Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 14.11.2012 22:00, Marek Borowski wrote:
    > On 2012-11-14 21:34, Michoo wrote:
    >> On 14.11.2012 20:02, Marek Borowski wrote:
    >>>> Banalnie: nie wyswietlac wiadomosci "mail jest zajety". Przy kazdej
    >>>> probie
    >>>> rejestracji wyswietlac tylko "dziekujemy za zgloszenie checi
    >>>> rejestracji,
    >>>> szczegoly znajdziesz w mailu wyslanym na podany przez Ciebie adres".
    >>>> I w
    >>>> mailu pisac albo "potwierdz rejestracje" albo "hmm, chyba juz sie
    >>>> rejestrowales z tego adresu".
    >>>>
    >>> I mamy zwiekszanie upierdliwosci rejestracji w imie nie potrzebnej
    >>> ochrony prywatnosci. Sorry trzeba brac odpowiedzialnosc za swoje
    >>> dzialanie, a nie uciekac w anonimowosc. Do rejestracji nikt nie zmusza.
    >>
    >> W sumie to wyświetlając komunikat a nie wysyłając mail zwiększasz
    >> upierdliwość. Skoro wpisujesz drugi raz ten sam mail przy rejestracji to
    >> jako _ułatwienie_ wysłałbym coś w stylu:
    >> "Posiadasz już konto w tym serwisie.\nJeżeli nie pamiętasz hasła kliknij
    >> tutaj.".
    >>
    > No nie bardzo, bo po pierwsze SMTP to nie Instant Messenger i maile moga
    > dochodzic z opoznieniem,

    Mogą. Chociaż osobiście uważam to za bug i dla swojej poczty nie stosuję
    graylistingu.

    > po drugie rejestracja a aktywacja rejestracji
    > to dla mnie dwa rozne procesy (wykonywane w roznych programach) ktorych
    > nie musze dokonywac od razu po sobie.

    Zgadza się.

    > A wymuszanie i mieszanie tego to
    > upierdliwosc. Pozatym kilka razy mi sie zdazylo iz okazywalo sie przy
    > rejestracji iz jednak mam konto w danym serwisie.

    Ok, ale skoro nie pamiętałeś, że masz konto to pamiętałeś hasło?

    >
    >> Wysłanie maila zapewnia że user się w nim nie pomylił (przypadkowo, czy
    >> celowo) i naprawdę używa tego konta więc i tak warto je zrobić.
    >>
    >>
    > To juz jest aktywacja/weryfikacja konta - zupelnie co innego.

    Ale też jest konieczna, więc nie ma nic "dodatkowego" z punktu widzenia
    usera.

    +- coś takiego:

    UC.1.
    1. Użytkownik edytuje podstawowe dane w formularzu - adres email, hasło.
    3. Użytkownik wybiera przycisk "Zarejestruj".
    4. System informuje o prawidłowym przetworzeniu formularza i wysłaniu
    maila.

    Ad.1. Nieprawidłowe dane
    1. Jeżeli jakieś dane są niezgodne z wymaganiami system oznacza je jako
    nieprawidłowe i podaje powód.
    2. powrót do 1.

    Ad.4 Wysyłka maila
    Jeżeli konto o podanym mailu jest już zarejestrowane w systemie wysyłany
    jest link do zresetowania hasła. Jeżeli konta nie było zostaje wysłany
    link aktywacyjny.

    UC.2.
    1. Użytkownik klika link otrzymany w mailu.
    2. Użytkownik podaje hasło.
    3. Użytkownik uzupełnia dane konta.
    4. Użytkownik wybiera przycisk "Zapisz dane".

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: