  • Data: 2012-11-15 11:16:57
    Temat: Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.11.2012 21:56, Przemek O wrote:

    > Jeśli dla Ciebie natychmiastowa walidacja poprawności jest zwiększeniem
    > upierdliwości (vs czekanie ileś tam na meila) to chyba nie mamy o czym
    > rozmawiać.

    Jaka natychmiastowa walidacja? Sprawdzasz poprawność wprowadzonych
    danych. Mail i tak wysyłasz aby aktywować konto.

    > A po co taki komunikat? Nie lepszy że ktoś próbuje drugi raz założyć
    > konto na ten email?

    Bo skoro nie pamięta, że ma konto na tym adresie to prawdopodobnie
    również nie pamięta hasła więc i tak będzie musiał użyć formularza
    odzyskiwania hasła.

    > A nieotrzymanie maila z potwierdzeniem o czym świadczy?

    Że proces rejestracji nie został przeprowadzony prawidłowo.

    > Że user się
    > pomylił wpisując adres, że skrypt na serwerze się wywalił,

    Czyli jeżeli skrypt się wywali i mail aktywacyjny nie dotrze to taki
    adres ma być "spalony" na najbliższy tydzień dopóki nie wygaśnie
    nieaktywowane konto? "Świetne" i _bardzo_ wkurzające (miałem takie
    przypadek z jednym sklepem. Mieli duże obciążenie, skrypty zdychały a
    jakiś niezbyt rozgarnięty osobnik ustawił widać autocommit.)

    > Trochę więcej tych niepewności, a najgorsze że
    > czekamy i nie wiadomo co się dzieje, czy rejestrować się ponownie, czy
    > może jeszcze chwilę poczekać.

    Czym się to różni od czekania na mail aktywacyjny? Masz dokładnie ten
    sam stan użytkownika "rejestracja została zakończona, mail wysłany,
    kliknij link jak go odbierzesz".

    Michoo