eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWentylator chłodnicy › Re: Wentylator chłodnicy
  • Data: 2011-02-22 07:35:48
    Temat: Re: Wentylator chłodnicy
    Od: PeJot <P...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-02-19 11:48, PeJot pisze:

    > Do dwu biegowego wentylatora chłodnicy w aucie dochodzą 3 przewody. Jak
    > może być zrobione sterowanie - 2 niezależne wyłączniki termiczne, czy
    > sterownik przyglądający się gradientowi temperatury cieczy ? Jak może
    > być zrealizowane owe 2 biegi w silniku ( na magnesach chyba ) - inna
    > strefa komutacji ? Auto to Fabia II. Zdechł I bieg, nie mam pojęcia czy
    > da się silnik serwisować, a nowy ma cenę z Księżyca.

    Garść wiadomych od Googla, choć jak zwykle nie na 100 % :

    I bieg jest zrobiony poprzez obcięcie napięcia na rezystorze. To
    rozwiązanie powszechnie stosuje Skoda, VW, Audi i Seat - silnik
    wentylatora ma ten sam numer katalogowy. I bieg wentylatora jest
    włączany domyślnie razem z klimatyzacją. Jest to dosyć zawodne
    rozwiązanie, często pada ów rezystor.

    A teraz podstawowa niewiadoma - jakie napięcie może/powinien mieć ów
    wentylator na I biegu ? Zakładając że w moim przypadku zdechł ów
    rezystor ( wentylatora jeszcze nie wyciągnąłem ), chciałbym zastąpić go
    czymkolwiek mniej zawodnym, choćby szeregiem diod.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: