  • 441. Data: 2014-11-20 18:02:18
    Temat: Re: Wciśnięty ... rondo, skręt w lewo.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 14:35:27 +0000 (UTC), masti

    > czyli nie potrafisz. Ale pianę bijesz.

    Nic nie biję, bo nie będę dyskutować z tobą o głupotach. Podasz przykład
    jazdy zgodnej z przepisami, to ci odpowiem. No więc, piszesz o kręceniu się
    jak idiota po skrzyżowaniu, czy o jeździe prosto przez skrzyżowanie?

    > to czemu twierdzisz, że są?

    Wskaż manipulancie, gdzie tak stwierdziłem. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 442. Data: 2014-11-20 18:07:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 14:21:44 +0100, Jankol

    > Na "kwadratowym" przestaję błyskać lewym w momencie zakończenia
    > manewru, czyli zazwyczaj krótko przed zjazdem z skrzyżowania.

    Na okrężnym jest tak samo. Przyjrzyj się jak będziesz jeździć. Tak, na
    "kwadratowym" też czasem trzeba ręką wyłączyć lewy kierunkowskaz, bo
    automat nie załapie. Wszystko zależy od tego jak wygląda skrzyżowanie ew.
    jak się je pokona... Zupełnie jak na okrężnym.

    > Już nawet podczas naszej krótkiej dyskusji wyszło, że opuszczając rondo
    > trzeba używać lewego kierunkowskazu (w sytuacji skretu w lewo).
    > Takich kwiatków dałoby się znaleźć więcej.

    I jednocześnie, że przy "kwadratowym" jest identycznie.
    To co, trzeba zmienić w ogóle cały PORD?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 443. Data: 2014-11-20 18:38:52
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Thu, 20 Nov 2014 14:21:44 +0100, Jankol
    >
    > I jednocześnie, że przy "kwadratowym" jest identycznie.
    > To co, trzeba zmienić w ogóle cały PORD?
    > Myjk

    Nie jest identycznie, bo na kwadratowym to skręcasz w lewo
    i jedziesz dalej prosto,
    a na rondzie końcowy manewr skrętu w lewo to jest zawsze
    skręt w prawo, bo zjeżdżasz z ronda.

  • 444. Data: 2014-11-20 20:03:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Nov 2014 18:38:52 +0100, Jankol

    > Nie jest identycznie, bo na kwadratowym to
    > skręcasz w lewo i jedziesz dalej prosto,

    Na okrężnym w większości przypadków też tak jest -- zwłaszcza zjeżdżając z
    wewnętrznego. Generalnie wszystko zależy od obranej trajektorii jazdy --
    dlatego ja zjeżdżając zawsze staram się jechać taką trajektorą przy
    zjeździe, aby wjeżdżający nie miał wątpliwości gdzie pojadę -- nawet jeśli
    nie zauważy kierunkowskazu.

    > a na rondzie końcowy manewr skrętu w lewo to jest zawsze
    > skręt w prawo, bo zjeżdżasz z ronda.

    Sam fakt, że się kręci kierownicą w prawo nie robi ze zjazdu ze
    skrzyżowania (czyli końcowej fazy manewru skrętu w lewo) _skrętu_ w prawo.
    Nic dziwnego, że mezalians Ci wychodzi i ostatecznie stwierdzenie, że PORD
    jest do bani. Nie jest, trzeba go tylko "zaakceptować".

    Niestety, musisz się zdecydować po której stronie barykady stanąć, albo
    będziesz zawsze z dwóch stron bity. :P :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 445. Data: 2014-11-20 20:28:27
    Temat: Re: Wciśnięty pedał hamulca
    Od: masti <g...@t...hell>

    DJ Abelson? wrote:

    > A hamulec ręczny masz sprawny?

    tak

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 446. Data: 2014-11-20 21:50:50
    Od: <5...@7...215051.invalid> (Tom N)

    Myjk w

    > wmawianie ludziom, że jak skręcą
    > na skrzyżownaiu w lewo to se zaparkują co najwyżej na wysepce, to się nie
    > ma co kopać z koniem.

    No to jesteś koniem...

    <https://maps.google.pl/maps?q=kranik+rondo&hl=pl&ll
    =50.921155,22.226833&spn=0.004187,0.009677&client=op
    era&oe=utf-8&channel=suggest&t=m&z=17&layer=c&cbll=5
    0.921081,22.226774&panoid=Vsx_oxFXOxD9JJM34dF4Fg&cbp
    =12,29.7,,0,10.28>

    Widzisz znaki? To jedziesz "przedsię"...

    I teraz napisz jak tam np. ten czerwony wjechał bez sygnalizowania zamiaru
    skrętu "na wysepkę"

    <https://maps.google.pl/maps?q=kranik+rondo&hl=pl&ll
    =50.921642,22.227638&spn=0.004186,0.009677&client=op
    era&oe=utf-8&channel=suggest&t=m&z=17&layer=c&cbll=5
    0.921656,22.227783&panoid=BPLmTsTz-8k5GVxooJ6y9g&cbp
    =12,29.7,,0,10.08>

    Zaręczam, że nie wylądował pionowo, nie ma innego wjazdu/wyjazdu, i
    sygnalizował zamiar...

    --
    'Tom N'

  • 447. Data: 2014-11-21 05:47:08
    Temat: Re: Wciśnięty ... rondo.
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    > Nic dziwnego, że mezalians Ci wychodzi i ostatecznie stwierdzenie, że PORD
    > jest do bani. Nie jest, trzeba go tylko "zaakceptować".
    > Myjk

    Obecnie przepis narzuca kierowcy wjazd na rondo lewym pasem
    i zajęcie pasa wewnętrznego przy zamiarze skrętu w lewo.
    Powoduje to zapychanie ronda, bo z następnych przecznic mogą
    wjeżdżać na pasy zewnętrzne.
    Następnie kierowca z pasa wewnetrznego musi przepychac się przez
    pasy zewnętrzne, aby zjechać z ronda. Bardzo czesto tworzą się wtedy
    sytuacje wymuszania pierwszeństwa.
    Zasadą powinno być szybki i bezpieczny przejazd przez rondo,
    czyli kierowca powinien mieć swobodę w wyborze którym pasem
    chce wjechać na rondo. Aby tak było potrzebna jest tylko drobna
    zmiana - w opisie znaku C-12 zmienić słowo "skrzyzowanie"
    na "skrzyżowania". Zniknął by też wtedy problem skrętu w lewo
    na skrzyżowaniu.
    Ponieważ jest to rozporządzenie, więc wystarczy decyzja ministra.
    Nie wiem dlaczego Dworakowi to się nie udało do tej pory.

  • 448. Data: 2014-11-21 06:04:33
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    Użytkownik "Jankol" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Zniknął by też wtedy problem skrętu w lewo na skrzyżowaniu.

    Korekta, powinno być :
    Zniknął by też wtedy problem skrętu w lewo na rondzie.

  • 449. Data: 2014-11-21 09:15:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Nov 2014 05:47:08 +0100, Jankol

    > Obecnie przepis narzuca kierowcy wjazd na rondo lewym pasem
    > i zajęcie pasa wewnętrznego przy zamiarze skrętu w lewo.
    > Powoduje to zapychanie ronda,

    Wręcz przeciwnie. To właśnie powoduje jego udrożnienie.

    > bo z następnych przecznic mogą wjeżdżać na pasy zewnętrzne.

    Mogą, ale mają ustąpić pojazdom które już znajdują się na skrzyżowaniu -- o
    czym informuje ich A-7 przed skrzyżowaniem. Większość (rondoprostowaczy)
    tego jednak nie rozumie i rzeczywiście czasem się rondo klopsuje
    niepotrzebnie, bo ci co wjadą prawym "nabywają" sobie pierwszeństwo z
    tytułu bycia z prawej.

    > Następnie kierowca z pasa wewnetrznego musi przepychac się przez
    > pasy zewnętrzne, aby zjechać z ronda. Bardzo czesto tworzą się wtedy
    > sytuacje wymuszania pierwszeństwa.

    Ale to miej za to pretensje do idiotów co się lubią kręcić na rondzie w
    kółko, albo skręcać w lewo z prawego pasa -- bo to głównie przez to się
    tworzą takie sytuacje. Gdyby wszyscy jeździli zgodnie z zasadą zmiany
    kierunku, takiego bagna by nie było. Jest syf, bo zobacz ilu ludzi, z grupy
    motoryzacyjnej (!), nie potrafi jeździć wg obowiązującego przecież prawa.

    I będą wymyślać dla udowodnienia swojej teorii jakieś kręcenie się po
    rondzie, albo zapodawać babole drogowe.

> [...]
    > zmiana - w opisie znaku C-12 zmienić słowo "skrzyzowanie"
    > na "skrzyżowania". Zniknął by też wtedy problem skrętu w lewo

    Taka zmiana to bzdura, dlatego...

    > Ponieważ jest to rozporządzenie, więc wystarczy decyzja ministra.
    > Nie wiem dlaczego Dworakowi to się nie udało do tej pory.

    ...właśnie rada, gdzie zasiadają raczej najlepsi w tej kwestii, na to się
    nie zgodziła i przez tyle lat nie ugięła się pod głupotami proponowanymi
    przez Dworaka. Co nie przeszkadza mu niestety promować takiego stylu jazdy
    i notorycznie wychodzi, poprzez obserwację dróg, że to przepisy są złe
    (choć sam dworak twierdzi, żeby dopasować siebie do przepisów a nie na
    odwrót) a nie ich interpretacja.

    --
    Pozdor Myjk

  • 450. Data: 2014-11-21 18:31:53
    Od: DJ Abelson? <h...@s...org>

    W dniu 2014-11-20 o 20:28, masti pisze:

    > tak

    To dobrze, czasem się przyda. Warto chlasnąć go do góry nie tylko przed
    przeglądem :P

    --
    "Com napisał, napisałem"

    Pontius Pilatus