    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Wciśnięty ... rondo.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <m4dkqc$duj$3@node2.news.atman.pl> <m4dl5k$hca$1@node1.news.atman.pl>
    <m4fsj5$lmp$1@node2.news.atman.pl> <m4ft4q$mbb$1@node2.news.atman.pl>
    <546cb363$0$2837$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4ilb9$ijv$1@node2.news.atman.pl>
    <546d4e46$0$18073$65785112@news.neostrada.pl>
    <m4k637$l3$1@node2.news.atman.pl> <m4k6rv$1h4$1@node2.news.atman.pl>
    <m4k82c$2p5$1@node2.news.atman.pl> <gnayoj3bl0fr$.dlg@myjk.org>
    <m4kdua$8jn$1@node2.news.atman.pl> <1s3s1vv4hdpwd$.dlg@myjk.org>
    <m4kpu1$kge$1@node2.news.atman.pl> <1mehqe5l17qp9$.dlg@myjk.org>
    <546e2750$0$28783$65785112@news.neostrada.pl>
    <upglwxtjv997$.dlg@myjk.org> <m4mg53$dmh$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 21 Nov 2014 09:15:51 +0100

    Fri, 21 Nov 2014 05:47:08 +0100, Jankol

    > Obecnie przepis narzuca kierowcy wjazd na rondo lewym pasem
    > i zajęcie pasa wewnętrznego przy zamiarze skrętu w lewo.
    > Powoduje to zapychanie ronda,

    Wręcz przeciwnie. To właśnie powoduje jego udrożnienie.

    > bo z następnych przecznic mogą wjeżdżać na pasy zewnętrzne.

    Mogą, ale mają ustąpić pojazdom które już znajdują się na skrzyżowaniu -- o
    czym informuje ich A-7 przed skrzyżowaniem. Większość (rondoprostowaczy)
    tego jednak nie rozumie i rzeczywiście czasem się rondo klopsuje
    niepotrzebnie, bo ci co wjadą prawym "nabywają" sobie pierwszeństwo z
    tytułu bycia z prawej.

    > Następnie kierowca z pasa wewnetrznego musi przepychac się przez
    > pasy zewnętrzne, aby zjechać z ronda. Bardzo czesto tworzą się wtedy
    > sytuacje wymuszania pierwszeństwa.

    Ale to miej za to pretensje do idiotów co się lubią kręcić na rondzie w
    kółko, albo skręcać w lewo z prawego pasa -- bo to głównie przez to się
    tworzą takie sytuacje. Gdyby wszyscy jeździli zgodnie z zasadą zmiany
    kierunku, takiego bagna by nie było. Jest syf, bo zobacz ilu ludzi, z grupy
    motoryzacyjnej (!), nie potrafi jeździć wg obowiązującego przecież prawa.

    I będą wymyślać dla udowodnienia swojej teorii jakieś kręcenie się po
    rondzie, albo zapodawać babole drogowe.

    > Zasadą powinno być szybki i bezpieczny przejazd przez rondo,
    > czyli kierowca powinien mieć swobodę w wyborze którym pasem
    > chce wjechać na rondo. Aby tak było potrzebna jest tylko drobna
    > zmiana - w opisie znaku C-12 zmienić słowo "skrzyzowanie"
    > na "skrzyżowania". Zniknął by też wtedy problem skrętu w lewo
    > na skrzyżowaniu.

    Taka zmiana to bzdura, dlatego...

    > Ponieważ jest to rozporządzenie, więc wystarczy decyzja ministra.
    > Nie wiem dlaczego Dworakowi to się nie udało do tej pory.

    ...właśnie rada, gdzie zasiadają raczej najlepsi w tej kwestii, na to się
    nie zgodziła i przez tyle lat nie ugięła się pod głupotami proponowanymi
    przez Dworaka. Co nie przeszkadza mu niestety promować takiego stylu jazdy
    i notorycznie wychodzi, poprzez obserwację dróg, że to przepisy są złe
    (choć sam dworak twierdzi, żeby dopasować siebie do przepisów a nie na
    odwrót) a nie ich interpretacja.

    --
    Pozdor Myjk