-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Wciśnięty ... rondo.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <20141114091006.43e0649f@babcia-workstation>
<m4dc6o$5ek$1@node2.news.atman.pl>
<6527744604$20141117185853@squadack.com>
<m4dkqc$duj$3@node2.news.atman.pl> <m4dl5k$hca$1@node1.news.atman.pl>
<m4fsj5$lmp$1@node2.news.atman.pl> <m4ft4q$mbb$1@node2.news.atman.pl>
<546cb363$0$2837$65785112@news.neostrada.pl>
<m4ilb9$ijv$1@node2.news.atman.pl>
<546d4e46$0$18073$65785112@news.neostrada.pl>
<m4k637$l3$1@node2.news.atman.pl> <m4k6rv$1h4$1@node2.news.atman.pl>
<m4k82c$2p5$1@node2.news.atman.pl> <gnayoj3bl0fr$.dlg@myjk.org>
<m4kdua$8jn$1@node2.news.atman.pl> <1s3s1vv4hdpwd$.dlg@myjk.org>
<m4kpu1$kge$1@node2.news.atman.pl> <1mehqe5l17qp9$.dlg@myjk.org>
<546e2750$0$28783$65785112@news.neostrada.pl>
<upglwxtjv997$.dlg@myjk.org> <m4mg53$dmh$1@node2.news.atman.pl>
Date: Fri, 21 Nov 2014 09:15:51 +0100
Message-ID: <a...@m...org>
Lines: 50
NNTP-Posting-Host: 83.12.187.189
X-Trace: 1416557757 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2842 83.12.187.189:53112
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2550076
[ ukryj nagłówki ]Fri, 21 Nov 2014 05:47:08 +0100, Jankol
> Obecnie przepis narzuca kierowcy wjazd na rondo lewym pasem
> i zajęcie pasa wewnętrznego przy zamiarze skrętu w lewo.
> Powoduje to zapychanie ronda,
Wręcz przeciwnie. To właśnie powoduje jego udrożnienie.
> bo z następnych przecznic mogą wjeżdżać na pasy zewnętrzne.
Mogą, ale mają ustąpić pojazdom które już znajdują się na skrzyżowaniu -- o
czym informuje ich A-7 przed skrzyżowaniem. Większość (rondoprostowaczy)
tego jednak nie rozumie i rzeczywiście czasem się rondo klopsuje
niepotrzebnie, bo ci co wjadą prawym "nabywają" sobie pierwszeństwo z
tytułu bycia z prawej.
> Następnie kierowca z pasa wewnetrznego musi przepychac się przez
> pasy zewnętrzne, aby zjechać z ronda. Bardzo czesto tworzą się wtedy
> sytuacje wymuszania pierwszeństwa.
Ale to miej za to pretensje do idiotów co się lubią kręcić na rondzie w
kółko, albo skręcać w lewo z prawego pasa -- bo to głównie przez to się
tworzą takie sytuacje. Gdyby wszyscy jeździli zgodnie z zasadą zmiany
kierunku, takiego bagna by nie było. Jest syf, bo zobacz ilu ludzi, z grupy
motoryzacyjnej (!), nie potrafi jeździć wg obowiązującego przecież prawa.
I będą wymyślać dla udowodnienia swojej teorii jakieś kręcenie się po
rondzie, albo zapodawać babole drogowe.
> Zasadą powinno być szybki i bezpieczny przejazd przez rondo,
> czyli kierowca powinien mieć swobodę w wyborze którym pasem
> chce wjechać na rondo. Aby tak było potrzebna jest tylko drobna
> zmiana - w opisie znaku C-12 zmienić słowo "skrzyzowanie"
> na "skrzyżowania". Zniknął by też wtedy problem skrętu w lewo
> na skrzyżowaniu.
Taka zmiana to bzdura, dlatego...
> Ponieważ jest to rozporządzenie, więc wystarczy decyzja ministra.
> Nie wiem dlaczego Dworakowi to się nie udało do tej pory.
...właśnie rada, gdzie zasiadają raczej najlepsi w tej kwestii, na to się
nie zgodziła i przez tyle lat nie ugięła się pod głupotami proponowanymi
przez Dworaka. Co nie przeszkadza mu niestety promować takiego stylu jazdy
i notorycznie wychodzi, poprzez obserwację dróg, że to przepisy są złe
(choć sam dworak twierdzi, żeby dopasować siebie do przepisów a nie na
odwrót) a nie ich interpretacja.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 21.11.14 18:31 DJ Abelson?
- 23.11.14 08:46 cef
- 23.11.14 13:21 Myjk
- 23.11.14 14:02 Dariusz K. Ładziak
- 23.11.14 16:07 re
- 23.11.14 16:15 re
- 23.11.14 16:22 re
- 23.11.14 16:28 re
- 23.11.14 16:32 Cavallino
- 23.11.14 16:33 Cavallino
- 23.11.14 16:46 re
- 23.11.14 16:48 re
- 23.11.14 16:54 re
- 23.11.14 16:57 re
- 23.11.14 16:57 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=