eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 2 Sep 2011 14:09:25 +0200
    Organization: private
    Lines: 50
    Message-ID: <4...@p...pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
    <7...@p...pl> <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3np04$f3a$1@news.onet.pl>
    <2...@p...pl> <j3nsvv$54o$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3qf2t$48h$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314965369 13205 87.205.121.39 (2 Sep 2011 12:09:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 12:09:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j3qf2t$48h$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: Marcin 'Yans' Bazarnik
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395461
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Marcin,

    Friday, September 2, 2011, 1:30:42 PM, you wrote:

    [...]

    >>> Wątpiłeś w to, że mój słabszy elektryczny ZJE Twój spalinowy..
    >>> udowodniłem co innego ;-)
    >> Ależ gdzie ja wątpię w słabość silników elektrycznych? Doskonale je
    >> znam i uważam za najlepsze możliwe rozwiązanie napędu. Szkoda tylko,
    >> że stale nie mamy sensownego ŹRÓDŁA energii.
    > Oczywiście, pisałem o tym wcześniej już :-) Źródło jest kluczem.

    [...]

    >> Wszystko się da - kwestia sensu. Przede wszystkim ekonomicznego.
    >> Perdyliard ogniw 18650 to nie jest rozwiązanie problemu tylko
    >> brutal-force.
    > Jak wyżej :-) Ogniwa paliwowe...

    Jasne. Są tak powszechnie dostępne i niemal za darmo. Do tego na
    każdej stacji zatankujesz wodór a jego cena jest konkurencyjna w
    stosunku do benzyny.
    I w razie wypadku nie martwisz się wcale tymi kilkudziesięcioma
    kilogramami wodoru pod ciśnieniem 200 barów pod samochodem - przecież
    zbiorniki ciśnieniowe są absolutnie bezpieczne.

    Niestety, ogniwa paliwowe na metanol są nadal w fazie laboratoryjnej
    :(

    >> >> I odbijam piłeczkę - bolid F1.
    >>> Słabo odbiłeś :-) Jesteś w stanie sam go choćby tylko uruchomić ? :-)
    >>> Mam pewne wątpliwości ;-)
    >> Jest równie mało użyteczny jak elektryczny Ariel. Mój reumatyzm nie
    >> zniesie ani jednego ani drugiego.
    > To co w arielu można spokojnie wsadzić do małego mieszczucha. ~160km
    > wystarczy a ładuję się ponoć około 1-1.5h. Tak naprawdę, to problem jak
    > zauważyłeś tkwi w zasadzie jedtynie w źródle energii...

    Akumulatory w Tesli ważą pół tony a odnalezienie uszkodzonego jednego
    z tysięcy ogniwek 18650 graniczy z cudem. To oczywiście przykład
    typowo amerykańskiego debilizmu tfu!rczego (nie poprawiać).


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: