-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Date: Fri, 02 Sep 2011 13:23:59 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 97
Message-ID: <j3qemb$2dg$1@news.onet.pl>
References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
<4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
<4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
<9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
<j3o2sp$5v6$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314962955 2480 193.22.28.4 (2 Sep 2011 11:29:15 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 11:29:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
In-Reply-To: <j3o2sp$5v6$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395450
[ ukryj nagłówki ]On 2011-09-01 15:56, J.F wrote:
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
>>>> Ja wolę mnięjszą ale stałą moc (duża elastyczność) - wtedy bez problemu
>>>> w każdych warunkuach mogę dynamicznie przyśpieszać. Kosztem oczywiście
>>>> mniejszej prędkości maksymalnej.
>>
>>> Kapelusznik ;P
>
>> Hmmm :-)
>> http://www.youtube.com/watch?v=56N2tIwaF-E
>
> Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P
Popatrz, biegów nie umie zmieniać, a po pierwszej pętli strata 0.02 do
2-giego miejsca w generalce pomimo rozpieprzonej miski :-)
> To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na
> drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-)
No cóż to Twoje zdanie :-)
> Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba
> zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w
> szerokim zakresie.
W tych ch-kach które podałem, zakres wysokiej mocy jest mały ? Wysokiej
czyli tak 80-85% maksymalnej.
>>>> Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczność Twoim
>>>> przyjacielem :-)
>>
>>> Nie - większa moc w zakresie użytecznym dla skrzyni biegów od biegu
>>> III w górę - poniżej i tak jest za dużo momentu na kołach. I jest to
>>> zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silników.
>
>> Próbowałeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% możliwości
>> samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam złośliwie, tylko
>> ciekaw jestem. Myślę, że gdybyś próbował, to miałbyś nieco inne zdanie
>> co do tego co napisałeś...
>
> RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100% mozliwosci
> samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak potem
> polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to nazwac jazda
> sportowa ? :-)
:-)
> Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu
> wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-)
Zalezy od prędkości ;-)
>>> Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje
>>> stabilnie.
>> Popatrz na silniki samochodów rajdowych - ponieważ jazda rajdowa (po
>> OS'ach drogowych) jest najbliższa normalnej jeździe - ta sama trasa co
>> w wypadku jazdy cywilnej.
>
> Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina normalna
> jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-)
Na rajdzie nie jedziesz tak szybko jak zakręt pozwala ? :-) Tylko
troszeczkę trudność inna, bo droga wąska, nic nie widać czasem,
nawierzchnia zmienna a otoczenie obfituje w niespodzianki.
Jakby to teraz porównać z torem... hmmm :-)
> Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba
> wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika.
Bardzo ciekawa teoria - szkoda, że niebardzo ma się do praktyki :-)
Jak będziesz miał sekcję różnych zakrętów to się przekonasz czy
trzeba/można/opłaca się :->
Np. tutaj - Posłuchaj na jakich obrotach jedzie i kiedy biegi zmienia.
http://www.youtube.com/watch?v=B8TffgtRQQk
>> To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
>> drogach.
>> Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
>> rajdach - jaki jest kształt tych ch-k. Jak chcesz jechać naprawdę
>> szybko, to masz coraz mniej czasu na zabawę z biegami i dbanie o
>> właściwy zakres obrotów - skupiasz się na kontroli samochodu, poślizgu.
>
> W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-)
A gdzie Tym bolidem F1 jeździsz ? ;-)
> A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-)
Zaproponuj tym co startują wyżej, napewno będą zachwyceni :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.11 13:29 Jakub Witkowski
- 02.09.11 13:25 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:31 The_EaGle
- 02.09.11 13:30 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 13:45 to
- 02.09.11 13:45 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:00 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:03 J.F.
- 02.09.11 14:03 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:09 RoMan Mandziejewicz
- 02.09.11 14:22 Wojciech Wrodarczyk
- 02.09.11 14:17 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:21 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 02.09.11 14:41 WS
- 02.09.11 14:42 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i