eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <y...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Fri, 02 Sep 2011 13:23:59 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 97
    Message-ID: <j3qemb$2dg$1@news.onet.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
    <9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
    <j3o2sp$5v6$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314962955 2480 193.22.28.4 (2 Sep 2011 11:29:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Sep 2011 11:29:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.4)
    Gecko/20100608 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1
    In-Reply-To: <j3o2sp$5v6$1@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395450
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-01 15:56, J.F wrote:
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
    >>>> Ja wolę mnięjszą ale stałą moc (duża elastyczność) - wtedy bez problemu
    >>>> w każdych warunkuach mogę dynamicznie przyśpieszać. Kosztem oczywiście
    >>>> mniejszej prędkości maksymalnej.
    >>
    >>> Kapelusznik ;P
    >
    >> Hmmm :-)
    >> http://www.youtube.com/watch?v=56N2tIwaF-E
    >
    > Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P

    Popatrz, biegów nie umie zmieniać, a po pierwszej pętli strata 0.02 do
    2-giego miejsca w generalce pomimo rozpieprzonej miski :-)

    > To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na
    > drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-)

    No cóż to Twoje zdanie :-)

    > Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba
    > zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w
    > szerokim zakresie.

    W tych ch-kach które podałem, zakres wysokiej mocy jest mały ? Wysokiej
    czyli tak 80-85% maksymalnej.

    >>>> Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczność Twoim
    >>>> przyjacielem :-)
    >>
    >>> Nie - większa moc w zakresie użytecznym dla skrzyni biegów od biegu
    >>> III w górę - poniżej i tak jest za dużo momentu na kołach. I jest to
    >>> zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silników.
    >
    >> Próbowałeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% możliwości
    >> samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam złośliwie, tylko
    >> ciekaw jestem. Myślę, że gdybyś próbował, to miałbyś nieco inne zdanie
    >> co do tego co napisałeś...
    >
    > RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100% mozliwosci
    > samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak potem
    > polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to nazwac jazda
    > sportowa ? :-)

    :-)

    > Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu
    > wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-)

    Zalezy od prędkości ;-)

    >>> Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje
    >>> stabilnie.
    >> Popatrz na silniki samochodów rajdowych - ponieważ jazda rajdowa (po
    >> OS'ach drogowych) jest najbliższa normalnej jeździe - ta sama trasa co
    >> w wypadku jazdy cywilnej.
    >
    > Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina normalna
    > jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-)

    Na rajdzie nie jedziesz tak szybko jak zakręt pozwala ? :-) Tylko
    troszeczkę trudność inna, bo droga wąska, nic nie widać czasem,
    nawierzchnia zmienna a otoczenie obfituje w niespodzianki.
    Jakby to teraz porównać z torem... hmmm :-)

    > Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba
    > wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika.

    Bardzo ciekawa teoria - szkoda, że niebardzo ma się do praktyki :-)
    Jak będziesz miał sekcję różnych zakrętów to się przekonasz czy
    trzeba/można/opłaca się :->

    Np. tutaj - Posłuchaj na jakich obrotach jedzie i kiedy biegi zmienia.
    http://www.youtube.com/watch?v=B8TffgtRQQk

    >> To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
    >> drogach.
    >> Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
    >> rajdach - jaki jest kształt tych ch-k. Jak chcesz jechać naprawdę
    >> szybko, to masz coraz mniej czasu na zabawę z biegami i dbanie o
    >> właściwy zakres obrotów - skupiasz się na kontroli samochodu, poślizgu.
    >
    > W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-)

    A gdzie Tym bolidem F1 jeździsz ? ;-)

    > A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-)

    Zaproponuj tym co startują wyżej, napewno będą zachwyceni :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: