    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 1 Sep 2011 15:56:01 +0200

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w

    >Hmmm :-)
    >http://www.youtube.com/watch?v=56N2tIwaF-E

    Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P
    To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na
    drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-)

    Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba
    zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w
    szerokim zakresie.

    >Próbowałeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% możliwości
    >samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam złośliwie, tylko
    >ciekaw jestem. Myślę, że gdybyś próbował, to miałbyś nieco inne
    >zdanie co do tego co napisałeś...

    RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100%
    mozliwosci samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak
    potem polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to
    nazwac jazda sportowa ? :-)

    Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu
    wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-)

    >Popatrz na silniki samochodów rajdowych - ponieważ jazda rajdowa (po
    >OS'ach drogowych) jest najbliższa normalnej jeździe - ta sama trasa
    >co w wypadku jazdy cywilnej.

    Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina
    normalna jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-)

    Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba
    wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika.

    >To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
    >drogach.
    >Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
    >rajdach - jaki jest kształt tych ch-k. Jak chcesz jechać naprawdę
    >szybko, to masz coraz mniej czasu na zabawę z biegami i dbanie o
    >właściwy zakres obrotów - skupiasz się na kontroli samochodu,
    >poślizgu.

    W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-)

    A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-)

    J.