-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Date: Thu, 1 Sep 2011 15:56:01 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <j3o2sp$5v6$1@news.onet.pl>
References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com>
<4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
<4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
<1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
<9...@p...pl> <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: abpl116.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1314885337 6118 83.8.53.116 (1 Sep 2011 13:55:37 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 13:55:37 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j3nsk7$3a4$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395283
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
>>> Ja wolę mnięjszą ale stałą moc (duża elastyczność) - wtedy bez
>>> problemu
>>> w każdych warunkuach mogę dynamicznie przyśpieszać. Kosztem
>>> oczywiście
>>> mniejszej prędkości maksymalnej.
>
>> Kapelusznik ;P
>Hmmm :-)
>http://www.youtube.com/watch?v=56N2tIwaF-E
Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P
To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na
drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-)
Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba
zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w
szerokim zakresie.
>>> Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczność Twoim
>>> przyjacielem :-)
>
>> Nie - większa moc w zakresie użytecznym dla skrzyni biegów od biegu
>> III w górę - poniżej i tak jest za dużo momentu na kołach. I jest
>> to
>> zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silników.
>Próbowałeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% możliwości
>samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam złośliwie, tylko
>ciekaw jestem. Myślę, że gdybyś próbował, to miałbyś nieco inne
>zdanie co do tego co napisałeś...
RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100%
mozliwosci samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak
potem polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to
nazwac jazda sportowa ? :-)
Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu
wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-)
>> Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje
>> stabilnie.
>Popatrz na silniki samochodów rajdowych - ponieważ jazda rajdowa (po
>OS'ach drogowych) jest najbliższa normalnej jeździe - ta sama trasa
>co w wypadku jazdy cywilnej.
Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina
normalna jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-)
Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba
wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika.
>To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
>drogach.
>Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
>rajdach - jaki jest kształt tych ch-k. Jak chcesz jechać naprawdę
>szybko, to masz coraz mniej czasu na zabawę z biegami i dbanie o
>właściwy zakres obrotów - skupiasz się na kontroli samochodu,
>poślizgu.
W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-)
A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.09.11 16:08 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 16:10 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 16:11 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 16:14 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 16:21 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 16:32 PM
- 01.09.11 16:35 WS
- 01.09.11 16:46 Jakub Witkowski
- 01.09.11 17:11 RoMan Mandziejewicz
- 01.09.11 17:17 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 17:31 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 17:45 scobowski
- 01.09.11 17:57 scobowski
- 01.09.11 17:59 PM
- 01.09.11 18:00 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty