eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Data: 2011-09-01 15:56:01
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" napisał w
    >>> Ja wolę mnięjszą ale stałą moc (duża elastyczność) - wtedy bez
    >>> problemu
    >>> w każdych warunkuach mogę dynamicznie przyśpieszać. Kosztem
    >>> oczywiście
    >>> mniejszej prędkości maksymalnej.
    >
    >> Kapelusznik ;P

    >Hmmm :-)
    >http://www.youtube.com/watch?v=56N2tIwaF-E

    Biegow nie umie zmieniac a do rajdow sie pcha :-P
    To zaleta dla leniwych kapelusznikow - jedzie sobie taki, jak to na
    drodze - od 50 do 150, a biegu wcale nie zmienia :-)

    Zreszta ten zakres stalej mocy nie jest duzy, biegi nadal trzeba
    zmieniac i w zupelnosci mozna porownac z wygoda stalego momentu w
    szerokim zakresie.

    >>> Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczność Twoim
    >>> przyjacielem :-)
    >
    >> Nie - większa moc w zakresie użytecznym dla skrzyni biegów od biegu
    >> III w górę - poniżej i tak jest za dużo momentu na kołach. I jest
    >> to
    >> zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silników.

    >Próbowałeś kiedykolwiek pojechać sportowo (na 100% możliwości
    >samochodu/kierowcy) na odcinku drogowym ? Nie pytam złośliwie, tylko
    >ciekaw jestem. Myślę, że gdybyś próbował, to miałbyś nieco inne
    >zdanie co do tego co napisałeś...

    RoMana nie pamietasz ? Oczywiscie ze probowal jechac na 100%
    mozliwosci samochodu. Jak rozgrzal auto dojezdzajac do autostrady, tak
    potem polozyl cegle na gazie i zdejmowal 100km dalej. Ale zeby to
    nazwac jazda sportowa ? :-)

    Dalej bylo bardziej sportowo - RoMan redukuje i wciska gaz do oporu
    wyprzedzajac ciezarowke na zakrecie - to jest 100% czy nie ? :-)

    >> Popatrz na silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje
    >> stabilnie.
    >Popatrz na silniki samochodów rajdowych - ponieważ jazda rajdowa (po
    >OS'ach drogowych) jest najbliższa normalnej jeździe - ta sama trasa
    >co w wypadku jazdy cywilnej.

    Ale technika jazdy calkiem inna. To juz bardziej F1 przypomina
    normalna jazde - czyli jedziemy tak szybko jak zakret pozwala :-)


    Tak czy inaczej - chcesz pojechac naprawde dynamicznie, to trzeba
    wrzucic bieg zapewniajacy duza moc z silnika.

    >To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
    >drogach.
    >Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
    >rajdach - jaki jest kształt tych ch-k. Jak chcesz jechać naprawdę
    >szybko, to masz coraz mniej czasu na zabawę z biegami i dbanie o
    >właściwy zakres obrotów - skupiasz się na kontroli samochodu,
    >poślizgu.

    W "zwyklej jezdzie" zdecydowanie nie skupiam sie na poslizgu :-)

    A jak biegi przeszkadzaja ... kup se DSG :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: