eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 1 Sep 2011 13:36:41 +0200
    Organization: private
    Lines: 46
    Message-ID: <9...@p...pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <4e5f4363$0$2459$65785112@news.neostrada.pl> <j3ngbg$u6r$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nhil$6es$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314877002 26294 87.205.121.39 (1 Sep 2011 11:36:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 11:36:42 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j3nofi$ca5$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: Marcin 'Yans' Bazarnik
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395256
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Marcin,

    Thursday, September 1, 2011, 12:52:35 PM, you wrote:

    >>>> Mając pierdylion biegów wolę silnik o większej mocy, bo poprawnie
    >>>> przełożopny na koła da mi właśnie na nich wiekszy moment. A moment na
    >>>> wale obrotowym silnika to ja czniam wyniośle.
    >>> Nie bardzo rozumiem do czego zmierasz ?
    >> Do stwierdzenia, że nawet z gównianym przebiegiem momentu na wale
    >> silnika, mając odpowiednie przełożenia wolę mieć więcej mocy niż
    >> więcej momentu na wale silnika. Bo większa moc przeloży mi się na
    >> większy moment na kołach po użyciu właściwego biegu. Nie mając mocy a
    >> mając wielki moment na wale silnika przy niskich obrotach, nie zrobię
    >> z tym nic.
    > Zgoda. Ale mając tę maksymalną moć w wąskim zakresie obrotów będziesz
    > musial mieć pierdylariard biegów - którego zmiana to czas i niewygoda -
    > czyli właśnie ciężarówka na którą narzekasz.

    Ale kiedy właśnie obecnie masz do dyspozycji coraz więcej biegów.

    > Ja wolę mnięjszą ale stałą moc (duża elastyczność) - wtedy bez problemu
    > w każdych warunkuach mogę dynamicznie przyśpieszać. Kosztem oczywiście
    > mniejszej prędkości maksymalnej.

    Kapelusznik ;P

    > Chcesz jechać dynamicznie/sportowo - większa elastyczność Twoim
    > przyjacielem :-)

    Nie - większa moc w zakresie użytecznym dla skrzyni biegów od biegu
    III w górę - poniżej i tak jest za dużo momentu na kołach. I jest to
    zakres dostepny nawet dla bardzo schrzanionych silników.

    Elastyczność nie ma nic wspólnego z dynamiczną jazdą. Popatrz na
    silniki F1 - wolne obroty 6000rpm bo inaczej nie pracuje stabilnie.
    Zakres użytecznych obrotów 12000-18000 rpm a i tak piłuje się niemal
    do odcięcia i powyżej III-ki nie korzystach z obrotów w okolicach
    12000 w ogóle. Z VI na VII zmienia się przy 15000 rpm (o ile mnie
    skleroza...).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: