eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Data: 2011-09-01 13:01:26
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-09-01 12:05, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Thursday, September 1, 2011, 11:04:45 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.
    >> A ja wolę silnik elektryczny z płaską ch-ką mocy (100KM) w zakresie
    >> 0-40k rpm i brak skrzyni biegów - oczywiście z ogniwem paliwowym a nie
    >> gównianymi akumulatorami.
    >
    > Ale rozmawiamy o silnikach spalinowych. Przy okazji właśnie wykazałeś
    > wyższość mocy ;P

    Porównanie dwóch silników o tej samej mocy: jeden z "fajną" ch-ką
    (moment wykładniczy), drugi z mniej fajną (moment w kształcie dzwonu)

    >> Zjadam Cię na śniadanie w każdych warunkach..
    >
    > Na starcie, dopóki opony będą w stanie moc przenieść.

    Silnik elektryczny ma tę zaletę, że bez problemu mogę nim precyzyjnie
    sterować.. moge (np. za pomoca elektroniki) utrzymać go na granicy
    idealnego uślizgu kół :-)

    > Nie na darmo w
    > rzeczywistych rozwiązaniach masz charakterystykę ze stałym momentem do
    > pewnych obrotów a potem ze stałą mocą. Czysto hiperboliczna
    > charakterystyka silnika szeregowego jest używana w lokomotywach
    > elektrycznych ale tam też masz "biegi" - silniki są łączone szeregowo
    > na starcie, że trakcji nie spalić. Do tego jeszcze rezystory
    > rozruchowe, żeby moment ograniczyć.

    Lokomotywa to przykład skrajny - słaby współczynnik tarcia i wiele wiele
    ton masy. Zobacz to - czysta praktyka.

    Wrightspeed X1 jest bazującym na Arielu Atomie samochodem elektrycznym.
    Zasilany jest akumulatorami litowo-jonowymi o sumarycznej pojemności
    25kWh. Pojazd nie posiada sprzęgła ani skrzyni biegów, silnik połączony
    jest z kołami stałym przełożeniem.

    Zastąpmy jeszcze akumulatory ogniwem paliwowym....

    Dane Techniczne:

    0-100km/h w 3 sekundy
    Prędkość maksymalna : 180 km/h
    Zasięg <160km
    Zużycie energii: 125Wh/km co odpowiada 1.4l/100km
    masa: 697kg

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wrightspeed_X1
    http://www.youtube.com/watch?v=8qDZOBQs60w

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: