eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Date: Thu, 01 Sep 2011 13:01:26 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 58
    Message-ID: <j3np04$f3a$1@news.onet.pl>
    References: <j3lkjv$ub8$1@news.onet.pl> <j3ll5o$2b3$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <4e5e5bcd$0$2444$65785112@news.neostrada.pl> <j3nfs7$ooc$4@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <j3ngfe$u6r$2@news.onet.pl>
    <7...@p...pl> <j3ni5b$a1o$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl>
    NNTP-Posting-Host: 193.22.28.4
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1314875204 15466 193.22.28.4 (1 Sep 2011 11:06:44 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Sep 2011 11:06:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.9.2.18)
    Gecko/20110616 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.11
    In-Reply-To: <1...@p...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2395252
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-09-01 12:05, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Thursday, September 1, 2011, 11:04:45 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> Ja jednak wolę mieć 100KM/tonę i te biedne 5 biegów.
    >> A ja wolę silnik elektryczny z płaską ch-ką mocy (100KM) w zakresie
    >> 0-40k rpm i brak skrzyni biegów - oczywiście z ogniwem paliwowym a nie
    >> gównianymi akumulatorami.
    >
    > Ale rozmawiamy o silnikach spalinowych. Przy okazji właśnie wykazałeś
    > wyższość mocy ;P

    Porównanie dwóch silników o tej samej mocy: jeden z "fajną" ch-ką
    (moment wykładniczy), drugi z mniej fajną (moment w kształcie dzwonu)

    >> Zjadam Cię na śniadanie w każdych warunkach..
    >
    > Na starcie, dopóki opony będą w stanie moc przenieść.

    Silnik elektryczny ma tę zaletę, że bez problemu mogę nim precyzyjnie
    sterować.. moge (np. za pomoca elektroniki) utrzymać go na granicy
    idealnego uślizgu kół :-)

    > Nie na darmo w
    > rzeczywistych rozwiązaniach masz charakterystykę ze stałym momentem do
    > pewnych obrotów a potem ze stałą mocą. Czysto hiperboliczna
    > charakterystyka silnika szeregowego jest używana w lokomotywach
    > elektrycznych ale tam też masz "biegi" - silniki są łączone szeregowo
    > na starcie, że trakcji nie spalić. Do tego jeszcze rezystory
    > rozruchowe, żeby moment ograniczyć.

    Lokomotywa to przykład skrajny - słaby współczynnik tarcia i wiele wiele
    ton masy. Zobacz to - czysta praktyka.

    Wrightspeed X1 jest bazującym na Arielu Atomie samochodem elektrycznym.
    Zasilany jest akumulatorami litowo-jonowymi o sumarycznej pojemności
    25kWh. Pojazd nie posiada sprzęgła ani skrzyni biegów, silnik połączony
    jest z kołami stałym przełożeniem.

    Zastąpmy jeszcze akumulatory ogniwem paliwowym....

    Dane Techniczne:

    0-100km/h w 3 sekundy
    Prędkość maksymalna : 180 km/h
    Zasięg <160km
    Zużycie energii: 125Wh/km co odpowiada 1.4l/100km
    masa: 697kg

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wrightspeed_X1
    http://www.youtube.com/watch?v=8qDZOBQs60w

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: