eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWarzywa znowu są wszędzieRe: Warzywa znowu są wszędzie
  • Data: 2011-04-28 11:16:04
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Bartek Kacprzak <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 28 Kwi, 10:46, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
    > "Rozpoczęcie manewru wyprzedzania" to bardzo ciekawe określenie jeśli
    > chodzi o motocyklistów. Jeśli korek ma kilkaset metrów ze wskazaniem na
    > 1km + (norma w DC) i motocyklista przeciska się pomiędzy samochodami
    > zajmującymi niemal całą szerokość pasów ruchu, to napisz proszę, w
    > którym momencie on "rozpoczyna" manewr wyprzedzania? I dlaczego w ogóle
    > go rozpoczyna, skoro nie ma takiej fizycznej możliwości, żeby mógł się
    > upewnić, że jest go w stanie bezpiecznie zakończyć? Motocykliści nie
    > "wyprzedzają" "dwóch lub trzech samochodów" tylko dwadzieścia lub
    > trzydzieści, bo w korku (zwykle) nie mają możliwości wjechać po
    > wyprzedzeniu kilku pomiędzy auta i przez to "permanentnie" są w statusie
    > wyprzedzającego, jadąc obok samochodów.
    :) Powinienes sie w koncu zdecydowac, korek czy nie omijanie czy
    wyprzedzanie.
    5. a) Na jezdniach mających co najmniej dwa pasy ruchu przeznaczone do
    ruchu w kierunku jego jazdy kierujący, w razie potrzeby podjęcia
    nowego manewru wyprzedzania natychmiast lub wkrótce po zajęciu pozycji
    określonej w artykule 10 ustępie 3 niniejszej konwencji, może - dla
    wykonania tego manewru i pod warunkiem upewnienia się, że to nie
    narazi na większe utrudnienie kierujących szybszymi pojazdami jadącymi
    za nim - pozostać na pasie ruchu zajętym przez niego podczas
    pierwszego wyprzedzania.
    b) (11) Jednakże Umawiające się Strony lub ich organy terenowe mogą
    nie stosować postanowień niniejszego ustępu do kierujących rowerami,
    motorowerami, motocyklami i pojazdami, które nie są pojazdami
    samochodowymi w rozumieniu niniejszej konwencji, a także do
    kierujących pojazdami samochodowymi, których największy dopuszczalny
    ciężar przekracza 3500 kg (7700 funtów) lub których największa
    szybkość konstrukcyjna nie przekracza 40 km (25 mil) na godzinę.
    6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują
    całą szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
    a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;
    b)(12) kierujący nie jadący na pasie ruchu położonym najbliżej
    krawędzi jezdni odpowiadającej kierunkowi ruchu może zmienić pas ruchu
    tylko w celu wykonania skrętu w prawo lub w lewo albo w celu postoju,
    z wyjątkiem zmian pasa ruchu dokonywanych przez kierujących zgodnie z
    ustawodawstwem krajowym, wynikającym z zastosowania postanowień ustępu
    5 lit. b) niniejszego artykułu.

    Mysle, ze to rozwjeje Twoje watpliwosci.

    pozdrawiam
    Bartek Kacprzak

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: