  • 71. Data: 2010-05-11 19:29:28
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Pszemol pisze:
    > "DoQ" <p...@g...com> wrote in message

    > Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować.
    > Choćby za pomocą wiatraków.

    Nie umiemy - energia z wiatraków jest dużo droższa niż energia ze
    spalania paliw kopalnych. Do tego odbiorca energii nie ucieszy się na
    wieść że dziś wieczór siedzi po ciemku, bo od jakiegoś czasu słabo wieje.

    Do tego wpływ na środowisko takich farm jest ogromny.
    Zajmowane przez elektrownie tereny to ogromne połacie wyłączone z
    możliwości zamieszkania i z bardzo ograniczonym zastosowaniem w inny
    sposób.
    Przy farmie wiatrowej, to elektrownia węglowa wygląda jak mała
    działeczka z malutką hałdą nieopodal.

    I pamiętaj że cały ten teren na elektrownie wiatrową trzeba kupić, a za
    to wszystko zapłacą odbiorcy energii.

  • 72. Data: 2010-05-11 19:33:07
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 10 May 2010 21:34:27 -0500, Pszemol <P...@P...com>
    wrote:

    > Umiemy go w czysty dla środowiska sposób produkować.
    > Choćby za pomocą wiatraków.

    LOL.

    Przede wszystkim każdy kW enerii wyprodukowanej za pomocą
    wiatraka wymaga zabezpieczenia w postaci kolejnego kW
    pozyskiwanego konwencjonalnych źródeł prądu, bo wiatr nie zawsze
    wieje. Szczególnie w Polsce.

    Po drugie wiatraki są drogie, po trzecie szpecą krajobraz, po
    czwarte hałasują, po piąte zabijają ptaki, po szóste duże farmy
    wiatrowe mogą zakłócać przepływ mas powietrza.

    r.
    _____________

  • 73. Data: 2010-05-11 19:39:00
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 10 May 2010 18:12:28 -0500, Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Bo każda nowa technologia potrzebuje czasu aby się zadomowić
    > i początki zawsze są trudne bo ilości produkcji małe i ceny nie są
    > masowe, a więc wysokie. Jeśli akumulatory do Volta czy Leaf
    > będzie się robić w Chinach w milionach sztuk to będą tanie.

    A syf odprowadzany do środowiska, bez żadnej utylizacji bo
    chińczycy się w takie pierdy nie bawią, będzie po tysiąckroć
    groźniejszy od mitycznego tlenku węgla(IV), którym straszą nas
    ekologiści-onaniści.

    r.
    _____________

  • 74. Data: 2010-05-11 20:23:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Pszemol pisze:

    > Który nowoczesny laptop wytrzymuje na normalnej baterii 7-8 godzin?

    Sony Vaio

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 75. Data: 2010-05-11 21:07:50
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    Pszemol pisze:

    > O jakiej to brakującej technologii mówisz?

    Obecnie na rynku nie ma żadnego, seryjnie produkowanego i dostępnego
    samochodu elektrycznego (jeśli nie liczyć Melexa :) ).
    Pomysły typu Nissan Leaf, Chevrolet Volt, czy Dodge Circuit EV to
    dopiero prototypy. Wynika to właśnie z tego że do tej pory brakowało
    technologii. Zanim te samochody staną się popularne, czyli kiedy ta
    technologia się upowszechni, minie jeszcze 5-10 lat.

    > Nissan Leaf ma zasięg 160km na pojedynczym ładowaniu, nie 60km.
    > Po drugie - ile robisz kilometrów dziennie? Większość kierowców nie
    > jeździ w trasy, używa samochodu do wyjazdów lokalnych "do pracy"
    > lub na zakupy... Wiele rodzin ma już dwa samochody, jeden z nich
    > mógłby zająć rolę samochodu miejskiego, właśnie do celów lokalnych
    > podróży o zasięgu 160km dziennie. Zwłaszcza gdyby się okazało że
    > kilometr przejechany takim samochodem kosztuje 2 grosze...

    Masz rację, ale Nissan Leaf to przyszłość. Być może pod koniec roku
    można będzie go kupić w USA. W planach dla rynku globalnego jest na
    2012. Dostępne obecnie niskoseryjne czy prototypowe rozwiązania typu
    G-Wizz mają znacznie mniejszy zasięg.

    > Chevy Volt ma być *znacznie* droższy od Nissana Leaf.

    Tak, ale to zupełnie inna klasa. Chevy Volt
    ma o połowę mocniejszy silnik i może jeździć tylko na benzynie.
    Zasięg Volta to ponad 1000km. To jest samochód funkcjonalnie
    odpowiadający zwykłym samochodom spalinowym.

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 76. Data: 2010-05-11 22:59:27
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 17:39:00 +0000, Robert Rędziak napisał(a):

    > A syf odprowadzany do środowiska, bez żadnej utylizacji bo chińczycy
    > się w takie pierdy nie bawią, będzie po tysiąckroć groźniejszy od
    > mitycznego tlenku węgla(IV), którym straszą nas ekologiści-onaniści.
    Nie wiem jak Leaf, ale VOLT nie bedzie w Chinach robiony, bo na to GM nie
    dostanie dofinansowania. Wszystko, wliczajac ogniwa battpacka, w USA.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 77. Data: 2010-05-12 00:59:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 21:36:55 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Wbrew pozorom generacja prądu w elektrowni daje mniej
    > śmieci na jednostkę energii niż spalanie benzyny w samochodzie
    > i marnowanie większości ciepła jakie silnik produkuje...

    Tak? To policz sobie:
    Sprawność klasycznej elektrowni węglowej, to 25%. Na przesyle tracisz
    kolejne 10%. Teraz sprawnośc akumulatorów, to około 60%.
    W sumie - 0,25*0,9*0,6=13,5% sprawności.

    Silnik Diesla ma około 40-45%....

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 78. Data: 2010-05-12 01:01:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 23:24:20 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ale z kolei sieć przesyłowa musi być przystosowana do szczytowego zużycia.

    Które obecnie wystepuje w dzień, a w nocy ta siec się marnuje.

    Po to własnie elektrownie szczytowo-pompowe oraz zachęcanie do większego
    zużycia w nocy (liczniki dwutaryfowe).

    > A tu nietrudno sobie wyobrazić co się będzie działo w jakieś długie
    > weekendy i tym podobne okazje wyjazdowe, jak rano naród ruszy w trasę, a
    > po kilku godzinach zatrzyma się na przerwę i zacznie ładować akumulatory.

    Energetycy się ucieszą.

  • 79. Data: 2010-05-12 01:03:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 22:07:28 -0700 (PDT), JD napisał(a):

    > Przy jednym przelozeniu obroty silnika przekladaja sie bezposrednio na
    > predkosc pojazdu - stad wniosek jak powyzej.

    Wiesz, jednak lokomotywy elektryczne nie mają skrzyń biegów.

  • 80. Data: 2010-05-12 08:37:55
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-05-10, Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Zwłaszcza gdyby się okazało że
    > kilometr przejechany takim samochodem kosztuje 2 grosze...

    Tak to tylko w Erze :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski