  • 41. Data: 2010-05-10 20:00:47
    Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 10 May 2010 10:04:06 +0000, Jacek Osiecki napisał(a):

    > Coś od kilkunastu lat nie potrafi się rozwinąć
    Z moich obserwacji wynika cos akurat przeciwnego, od kilkunastu lat
    rozwoj wyraznie przyspieszyl, a od kilku - przyspieszyl rozwoj aku
    trakcyjnych. Teraz jeszcze czas na spadek cen jednostkowych, bo na razie
    to droga zabawa - z deczka za droga, i jedyny drogi element w EV to
    wlasnie aku.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 42. Data: 2010-05-10 21:52:02
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 10.05.2010 Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> napisał/a:

    > Na Olimpie. Cholera. To nie w Polsce ;)

    Grecja... ale tam teraz kryzys... ;)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 43. Data: 2010-05-10 21:55:17
    Temat: Re: W pe?ni elektryczny samochód od Nissana
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 10.05.2010 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa.
    > Kto tankuje ponad 60l miesiecznie ?

    Ja ;-)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 44. Data: 2010-05-10 22:11:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-10 08:41, J.F. pisze:
    (...)
    > Albo inaczej - to rownowartosc okolo 2 litrow paliwa.
    > Kto tankuje ponad 60l miesiecznie ?

    Np. ja - miesięcznie kompakt do zwykłej jazdy domowej
    zaliczy pewnie ze 100 litrów, albo i więcej. W sumie
    to nawet dużo jeżdżony nie jest. Przecież nie powiem
    żonie, że ma szlaban na jazdę samochodem do fryzjera,
    czy do pracy parę kilometrów w jedną stronę. Zakupów
    tez ma nie robić?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 45. Data: 2010-05-10 22:54:30
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Mon, 10 May 2010 21:52:02 +0200, Adam 'Chloru' Drzewososki
    <k...@c...net> wrote:

    > Grecja... ale tam teraz kryzys... ;)

    Znaczy że co? W Zeusa też rzucają koktajlami mołotowa? ;)

    r.
    _____________

  • 46. Data: 2010-05-10 23:00:17
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    kogutek pisze:

    > wyjątkiem szejków. To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma. Według
    > mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu. Jak wiesz to napisz jaka jest moc

    Producenci samochodów nie zastanawiają się nad tym skąd wziąć prąd.
    Samochodów elektrycznych nie ma, bo nie ma jeszcze odpowiedniej technologii.
    Tzn. technologia już się pojawia, ale do czasu aż się upowszechni minie
    sporo czasu. Jak na razie perspektywa używania samochodu którym można
    dziennie przejechać 60km a potem trzeba go ładować 10h oznacza że taki
    samochód jest bardziej zabawką niż przedmiotem użytkowym.
    Na chwilę obecną nie ma:
    - lekkich, tanich, trwałych i szybko ładowalnych akumulatorów,
    - nie ma infrastruktury do ładowania lub wymiany akumulatorów,
    - nie ma powszechnie dostępnych w normalnych cenach samochodów
    elektrycznych,
    I jeszcze jedno: jak tylko samochody na prąd się upowszechnią, to cena
    prądu dramatycznie wzrośnie, bo np. w Polsce przychody z akcyzy od paliw
    to ok. 20mld zł rocznie. Państwo nie pozwoli żeby te przychody spadły.
    Wprowadzona zostanie więc wyższa akcyza na prąd.
    Myślę że w najbliższych latach należy się spodziewać rozwoju rozwiązań
    hybrydowych typu plug-in takich jak Chevrolet Volt, gdzie źródłem
    energii jest wciąż paliwo kopalne. W takich rozwiązaniach sprawność może
    być nawet o 50% wyższa niż w klasycznym samochodzie z silnikiem
    spalinowym przy stosunkowo niskiej cenie tego rozwiązania. Dodatkowo
    jest on niezależny od infrastruktury elektrycznej: może jeździć tylko na
    akumulatorach albo na tylko na paliwie płynnym.

    Jarek

  • 47. Data: 2010-05-10 23:07:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 10 May 2010 22:11:07 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2010-05-10 08:41, J.F. pisze:
    >(...)
    >
    >Np. ja - miesięcznie kompakt do zwykłej jazdy domowej
    >zaliczy pewnie ze 100 litrów, albo i więcej.

    Wszyscy sie przyznaja, czyli pradu zabraknie :-)

    J.

  • 48. Data: 2010-05-10 23:08:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Jaroslaw Berezowski pisze:
    > Z moich obserwacji wynika cos akurat przeciwnego, od kilkunastu lat
    > rozwoj wyraznie przyspieszyl, a od kilku - przyspieszyl rozwoj aku
    > trakcyjnych. Teraz jeszcze czas na spadek cen jednostkowych, bo na razie

    Przez ostatnie 10lat rozwój przyspieszyl raptem o jakies 30%.
    W porownaniu do rozwoju elektroniki (komputery, telefonia, LCD,
    telekomunikacja etc.) to tyle co nic.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 49. Data: 2010-05-10 23:14:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-10 23:07, J.F. pisze:
    (...)
    > Wszyscy sie przyznaja, czyli pradu zabraknie :-)

    Nie zabraknie :)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 50. Data: 2010-05-10 23:24:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Z drugiej strony - problemem współczesnych elektrowni są dobowe zmiany
    > zapotrebowania na energię.
    > Zakąłdając, że większosc aut jeździ w dzień, a ładuje się w nocy, to
    > nierównomierności poboru mocy zostałyby dość mocno zniwelowane.

    Ale z kolei sieć przesyłowa musi być przystosowana do szczytowego zużycia.

    A tu nietrudno sobie wyobrazić co się będzie działo w jakieś długie
    weekendy i tym podobne okazje wyjazdowe, jak rano naród ruszy w trasę, a
    po kilku godzinach zatrzyma się na przerwę i zacznie ładować akumulatory.

    Tak samo na szczyt porannego zużycia prądu nałożą się ludzie którzy
    dojadą autem do pracy i tam będą chcieli się podładować żeby potem
    wrócić do domu.