-
101. Data: 2010-05-15 15:11:59
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Wed, 12 May 2010 08:50:36 -0700 (PDT), JD napisał(a):
> W sumie wszystko rozbija sie o rozmiar. Gdyby do tego Nissana wstawic
> silnik, ktory moglby zerwac przyczepnosc kol przy ruszaniu (i przy
> kilkudziesieciu km/h - taki efekt uboczny) to skrzynia biegow nie
> bylaby mu do niczego potrzebna. W lokomotywach uzywa sie silnikow z
> takim zapasem momentu bo tam duza masa jest wrecz wymagana, w
> samochodach elektrycznych - nie.
Silnik o mocy 200kW ma wymiary 80x40x40cm...
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
102. Data: 2010-05-15 16:20:33
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"DoQ" <p...@g...com> wrote in message
news:hslp6t$me9$1@mx1.internetia.pl...
> Pszemol pisze:
>
>> Ale dlaczego ja miałbym przegrzebywać witrynę Soniego
>> i szukać czegoś tylko dlatego że Tobie się nie chciało napisać?
>> Jak już robisz argument który jest wieloznaczny to nie
>> wymagaj od innych pracy :-)
>
> Ale to Ty chcesz udowodnic ze sie myle.
Absolutnie nie! To Ty chcesz nas przekonać że istnieją takie laptopy.
Ja zapytałem tylko które - zapytałem bo chciałem wiedzieć które a nie
aby udowadniać że się mylisz... Masz przeczulicę na swym punkcie :-)
>> seria X ma nawet dłuższą maksymalną pracę do 14 godzin.
>> Ale ta seria jest na procku Atom, a to nie jest demon szybkości...
>
> Nie myslalem akurat o atomach.
Nie mówię że myślałeś.
-
103. Data: 2010-05-15 16:53:04
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 15 May 2010 15:11:27 +0200, Adam Płaszczyca wrote:
>> Silniki pradu stalego w konfiguracji szeregowej maja moment obrotowy z
>
>Wiesz, lokomotywy nieco nowsze niż z lat 60 ub. wieku mają silniki
>asynchroniczne, klatkowe.
>Naprawdę.
>
>Odkąd elektronika dużych mocy weszła do użycia, to naturalna
>charakterystyka silnika przestała mieć jakiekolwiek znaczenie.
I wraz z falownikiem nadal maja plaski wykres mocy osiagalnej ?
J.
-
104. Data: 2010-05-15 17:00:56
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: JD <j...@g...com>
On May 15, 10:11 pm, Adam Płaszczyca
<t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>
> Silnik o mocy 200kW ma wymiary 80x40x40cm...
Calkiem mozliwe.
Nie uwazasz, ze taki kloc stali i miedzi bylby nieco zbyt ciezki do
miejskiego kompakta? Owszem, dalby on satysfakcjonujacy moment
obrotowy przy niskich predkosciach ale podobny efekt mozna uzyskac
wstawiajac duzo mniejsza i tansza skrzynie biegow.
JD
-
105. Data: 2010-05-15 17:37:37
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: JD <j...@g...com>
On May 15, 10:11 pm, Adam Płaszczyca
<t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>
> Wiesz, lokomotywy nieco nowsze niż z lat 60 ub. wieku mają silniki
> asynchroniczne, klatkowe.
Takie rzeczy to raczej nie w Polsce. Tutaj jeszcze w latach '90
produkowalo sie lokomotywy (jak np. EP09) z silnikami pradu stalego.
Fakt, na swiecie koleje przeszly na silniki i trakcje AC.
> Odkąd elektronika dużych mocy weszła do użycia, to naturalna
> charakterystyka silnika przestała mieć jakiekolwiek znaczenie.
Elektronika pozwala lepiej wykorzystac silnik przy wyzszych obrotach
(splaszcza charakterystyke momentu) ale nie poprawi momentu przy
niskich obrotach. W lokomotywach to nie przeszkadza bo 1) silniki maja
spory zapas momentu (ciezar nie gra roli), 2) nie wymaga sie od nich
wysokich przyspieszen przy niskich predkosciach.
Wracajac do samochodow. Gdybym mial kupowac samochod elektryczny to
chcialbym by mial chociaz dwa biegi - nizszy do jazdy po miescie z
Pmax ok 80km/h, wyzszy - do jazdy po trasie z Pmax ok. 150km/h. To sa
po prostu zupelnie inne zakresy eksploatacji i nie da sie ich
(efektywnie) pokryc silnikiem o stalej charakterystyce momentu.
JD
-
106. Data: 2010-05-15 18:12:50
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 15 May 2010 08:00:56 -0700 (PDT), JD wrote:
>On May 15, 10:11 pm, Adam Płaszczyca
><t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>> Silnik o mocy 200kW ma wymiary 80x40x40cm...
>
>Calkiem mozliwe.
>Nie uwazasz, ze taki kloc stali i miedzi bylby nieco zbyt ciezki do
>miejskiego kompakta?
Ale to jest 200kW. Do malucha by wystarczyla cwiartka tego.
>Owszem, dalby on satysfakcjonujacy moment obrotowy przy
>niskich predkosciach
No, jakim to dysponuje momentem czy moca przy niskich obrotach to Adam
nie napisal :-)
J.
-
107. Data: 2010-05-15 18:55:44
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: JD <j...@g...com>
On May 16, 1:12 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> Ale to jest 200kW. Do malucha by wystarczyla cwiartka tego.
Ten Nissan ma 80kW. W papierach wyglada to niezle ale tylko do momentu
gdy uswiadomisz sobie, ze to jest moc przy ~130km/h, a przy nizszych
predkosciach jest ona proporcjonalnie nizsza. Przy 60km/h - ok. 40kW,
przy 20km/h - ok. 15kW, itd. Na drugim koncu skali masz predkosc
maksymalna 140km/h, choc mocy starczyloby na sporo wiecej. Oczywiscie
gdyby zamiast silnika 80kW wstawic taki o mocy 200kW to problem
"rozwiazalby" sie sam.
> >Owszem, dalby on satysfakcjonujacy moment obrotowy przy
> >niskich predkosciach
>
> No, jakim to dysponuje momentem czy moca przy niskich obrotach to Adam
> nie napisal :-)
Takim jakim go sobie producent ustawil przekladnia glowna. :-)
Niestety bez duzego nadmiaru mocy nie da sie stalym momentem i jednym
przelozeniem pokryc calego zakresu predkosci.
JD
-
108. Data: 2010-05-15 22:32:57
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-05-15, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:
>>> Silnik Diesla ma około 40-45%....
>>
>> Za to w elektrowniach chyba są lepsze filtry, nie?
>
> Niby lepsze, za to mają gorsze paliwo. Popioły są radioaktywne do tego...
Ale przynajmniej są zgromadzone w jednym miejscu...
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
109. Data: 2010-05-25 00:13:58
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 15 May 2010 22:32:57 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>> Niby lepsze, za to mają gorsze paliwo. Popioły są radioaktywne do tego...
>
> Ale przynajmniej są zgromadzone w jednym miejscu...
W ścianach budynków z pustaków zrobionych?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
110. Data: 2010-05-25 00:16:57
Temat: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 15 May 2010 09:55:44 -0700 (PDT), JD napisał(a):
>> Ale to jest 200kW. Do malucha by wystarczyla cwiartka tego.
>
> Ten Nissan ma 80kW. W papierach wyglada to niezle ale tylko do momentu
> gdy uswiadomisz sobie, ze to jest moc przy ~130km/h, a przy nizszych
> predkosciach jest ona proporcjonalnie nizsza. Przy 60km/h - ok. 40kW,
> przy 20km/h - ok. 15kW, itd. Na drugim koncu skali masz predkosc
Ciekawe, bo według mojej wiedzy silnik elektryczny potrafi w zasadzie od
zera dawać pełną moc.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++